https://www.executivelease.gr/leasing-obvious-guide?utm_source=car+and+motor.gr&utm_medium=banner&utm_campaign=car+and+motor.gr&utm_id=banner+car+and+motor

Το ηλεκτρικό hyper-sedan της Mercedes-AMG θα ξεπερνά τους 1.300 ίππους

Mercedes-AMG GT XX Concept

Το πρωτότυπο AMG GT XX, που παρουσιάστηκε πρόσφατα, αποτελεί τον προπομπό του πρώτου ηλεκτρικού τετράθυρου μοντέλου της εταιρείας του Affalterbach. Τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για αυτό.

Τα ηλεκτρικά sedan πολύ υψηλών επιδόσεων αρχίζουν να γνωρίζουν μεγάλη άνθιση τον τελευταίο καιρό. Η Porsche παρουσίασε την Taycan Turbo GT, η Tesla ετοιμάζει το νέο Model S Plaid, τα Audi RS e-tron GT και BMW i5 M60 συνεχίζουν, οι Αμερικανοί έχουν το Lucid Air Sapphire ενώ από την Κίνα αναδύεται η Lotus Emeya και, κυρίως, το Xiaomi SU7 Ultra.

Το πρωτότυπο AMG GT XX
Το πρωτότυπο AMG GT XX
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε όλα αυτά η Mercedes απαντά με την εκρηκτική ηλεκτρική AMG GT 4-door, που αναμένεται να αποκαλύψει αργότερα (προς το τέλος) του 2025, πριν τη βγάλει στην παραγωγή μέσα το 2026. Σχεδιαστικά, το γερμανικό hyper-sedan θα βασιστεί στη φιλοσοφία που άνοιξε το GT XX, συνδυάζοντας τον εντυπωσιασμό με τη λειτουργικότητα.

Το GT XX concept διαθέτει χαμηλό coupe προφίλ, έντονα μυώδη φτερά, κρυφές χειρολαβές και λεπτομέρειες AMG. Η εμπρός μάσκα έχει ενεργά στοιχεία της τη ρύθμιση της ροής του αέρα, ενώ τα φώτα ημέρας σχηματίζουν ένα μοτίβο εμπνευσμένο από το αστέρι της Mercedes. Πίσω, ο σχεδιασμός θυμίζει Ferrari 812 Superfast, με τριπλά στρογγυλά φανάρια, ενεργή αεροτομή και μεγάλο διαχύτη.

Το ταμπλό είναι οδηγοκεντρικό, με στρογγυλούς αεραγωγούς, ψηφιακό πίνακα οργάνων και μεγάλη οθόνη infotainment. Το τιμόνι τύπου “yoke” του πρωτοτύπου δύσκολα θα φτάσει στην παραγωγή, όμως κάποια στοιχεία του (όπως τα touch controls) πιθανόν να διατηρηθούν. Η AMG εξετάζει επίσης τη χρήση βιώσιμων υλικών, όπως το Labfiber, ένα είδος οικολογικού "δέρματος" από ανακυκλωμένα ελαστικά αγώνων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάτω από το αμάξωμα βρίσκονται τρία ηλεκτρικά μοτέρ -ένα εμπρός και δύο πίσω- τεχνολογίας axial flux από τη βρετανική YASA. Με ισχύ 1.341 ίππων (986 kW), το γερμανικό αυτοκίνητο υπόσχεται επιτάχυνση 0-100 km/h σε κάτω από 2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 320 km/h.

Πάντως, για όσους θεωρούν τους 1.300+ ίππους υπερβολικούς, πληροφορίες από τη Γερμανία αναφέρουν και το ενδεχόμενο και μιας «ήπιας» έκδοσης με 945 ίππους (695 kW).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να διατηρηθεί η εμπειρία ενός θερμικού κινητήρα, το hyper-sedan θα είναι εξοπλισμένο με εξωτερικά ηχεία κρυμμένα στους προβολείς, τα οποία θα αναπαράγουν τεχνητό ήχο κινητήρα V8 και αντίστοιχους πλασματικούς ήχους αλλαγής ταχυτήτων.

Το GT 4-door EV θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα AMG.EA, με σύστημα 800V για ταχύτατη φόρτιση. Η μπαταρία αντλεί τεχνολογίες από τη Formula 1, με περισσότερες από 3.000 κυλινδρικές κυψέλες και υγρή ψύξη. Η χωρητικότητά της ξεπερνά τα 100 kWh, εξασφαλίζοντας αυτονομία 724 χιλιομέτρων και φόρτιση για 400 km σε μόλις 5 λεπτά.

Όπως προαναφέραμε, μετά την παρουσίαση της έκδοσης παραγωγής προς το τέλος του 2025, η ηλεκτρική Mercedes-AMG GT 4-door θα περάσει στην παραγωγή κάποια στιγμή μέσα στο 2026, αποτελώντας μοντέλο του ‘27. Η τιμή της αναμένεται να ξεπερνά τις 200.000 ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ