Αυτά είναι τα νέα υβριδικά μοντέλα της ελληνικής αγοράς που αξίζει να περιμένεις
Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότεροι αγοραστές προτιμούν αυτοκίνητα με υβριδικό κινητήριο σύνολο, και παρακάτω παρουσιάζουμε ορισμένους από τους πιο πολυαναμενόμενους εκπροσώπους του είδους που περιμένουμε και στην Ελλάδα.
Τα αυτοκίνητα με full hybrid ή plug-in hybrid κινητήριο σύνολο αυξάνουν διαρκώς τη απήχησή τους στην Ευρώπη και στη χώρα μας, καθώς αποτελούν ιδανικό σύμμαχο για όσους ιδιοκτήτες έχουν θέσει ως προτεραιότητα την οικονομία καυσίμου και την κάλυψη αρκετών χιλιομέτρων καθημερινά, είτε με τη συνεργασία θερμικού κινητήρα και ηλεκτρομοτέρ (HEV), είτε αμιγώς ηλεκτρικά (PHEV).
Παρακάτω
συγκεντρώσαμε ορισμένα
από τα πιο πολυαναμενόμενα full
hybrid και plug-in
hybrid μοντέλα για
την ευρωπαϊκή και την ελληνική αγορά
αυτοκινήτου.
BUY NOW
Chery Tiggo 9 (Plug-in hybrid)
Το plug-in hybrid Tiggo 9 αναμένεται να αποτελέσει μία ακόμη προσθήκη στη διαρκώς διευρυνόμενη γκάμα της νεοεισελθούσας στην ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά Chery. Το κινητήριο σύνολο του επταθέσιου επαναφορτιζόμενου υβριδικού που περιμένουμε να λανσαριστεί και στη χώρα μας βασίζεται σε έναν turbo βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων, ο οποίος συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, με τη συνολική ισχύ να αγγίζει τους 428 ίππους και τα 580 Nm ροπής.
Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 5,4 δευτερόλεπτα, ενώ η μπαταρία των 34,5 kWh προσφέρει σύμφωνα με τους κατασκευαστές ηλεκτρική αυτονομία περίπου 147 χιλιομέτρων.
Citroen C5 Aircross (Plug-in hybrid)
Η νέα γενιά του μεσαίου οικογενειακού SUV της Citroen μεγάλωσε σε διαστάσεις, εμπλουτίστηκε εξοπλιστικά και πλέον φέρει όλα τα σύγχρονα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης του Ομίλου, που σημαίνει ότι η δεύτερη γενιά του C5 Aircross διατίθεται σε υβριδικές εκδόσεις (ήπια ή επαναφορτιζόμενη) και αμιγώς ηλεκτρικές. Αυτές τις ημέρες μάλιστα ξεκινά η διάθεσή του στην ελληνική αγορά.
Η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση φέρει κινητήριο σύνολο που αποτελείται από έναν τούρμπο κινητήρα 1,6 λίτρων απόδοσης 150 ίππων, ένα ηλεκτρομοτέρ 125 ίππων και μια μπαταρία 21 kWh. Η συνδυαστική απόδοση αγγίζει τους 195 ίππους και τα 350 Nm ροπής, ενώ το αυτόματο κιβώτιο είναι διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις. Η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 86 χλμ .και σε συνδυασμό με το 55άρι ρεζερβουάρ, η συνολική αυτονομία εκτοξεύεται.
Dacia Sandero (Hybrid)
Προκειμένου να συνεχίσει την αξιοθαύμαστη εμπορική πορεία του (πρώτο σε πωλήσεις λιανικής στην Ευρώπη από το 2017 μέχρι και σήμερα), το Sandero δέχθηκε ένα γερό τεχνολογικό, εξοπλιστικό και μηχανικό φρεσκάρισμα, το οποίο περιλαμβάνει την προσθήκη ενός νέου κινητήριου συνόλου.
Πρόκειται για το αναβαθμισμένο σύστημα HYBRID 155 του Ομίλου Renault, με τον 1.800άρη βενζινοκινητήρα, τα δύο ηλεκτρομοτέρ, τη μπαταρία των 1,4 kWh και το σοφιστικέ αυτόματο κιβώτιο, το οποίο αποδίδει μέγιστη ισχύ 155 ίππων και 205 Nm και υπόσχεται ηλεκτρική κίνηση σε ποσοστό άνω του 80% σε αστικές συνθήκες, με τη μέση κατανάλωση να υπολογίζεται κοντά στα 4,5 λτ. για κάθε 100 χλμ. μεικτών συνθηκών.
DS N°4 (Plug-in hybrid)
Η πλήρης γκάμα εξηλεκτρισμένων συστημάτων κίνησης του νέου DS N°4 περιλαμβάνει και την plug-in hybrid έκδοση που -σύμφωνα με την DS Automobiles- προσφέρει 30% καλύτερη ηλεκτρική αυτονομία σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία.
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 180 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 125 ίππων, ενσωματωμένο σε ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη eDCT7, σχεδιασμένο για βελτιστοποίηση της κατανάλωσης και των επιδόσεων. Με συνδυαστική ισχύ 225 ίππων και ροπή 360 Nm, το N°4 Plug-In Hybrid επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 7,1 δευτερόλεπτα, ενώ η νέα μπαταρία των 14,6 kWh προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία που ανέρχεται στα 81 χλμ., σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.
Nissan Qashqai e-Power 204 PS (Range Extender EV)
Το Qashqai της Nissan διατίθεται με τη νέα έκδοση του συστήματος e-Power, εκεί όπου, ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται μόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας (δεν κινεί τους τροχούς), η οποία φτάνει κατευθείαν στον ηλεκτροκινητήρα και φορτίζει εάν χρειαστεί την μπαταρία. Επίσης, διαθέτει μεγαλύτερη ισχύ και μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, η οποία σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, διαμορφώνεται στα 4,5 λτ./100 χλμ., με την πιθανή αυτονομία του να διαμορφώνεται στα 1.200 χλμ.
Τον πυρήνα του νέου e-Power αποτελεί μια νέα “5+1” εξελιγμένη πολλαπλή μονάδα μετάδοσης της κίνησης η οποία ενσωματώνει τον ηλεκτροκινητήρα, τη γεννήτρια, τον μετατροπέα, τον μειωτή και τον ενισχυτή σε μια συμπαγή και ελαφρύτερη μονάδα. Παρά το γεγονός ότι τα εξαρτήματα έχουν επανασχεδιαστεί εκτενώς, η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα παραμένει 204 ίπποι (150 kW) και η μπαταρία αμετάβλητη στις 2,1 kWh.
Renault Clio (Hybrid)
Στην κορυφή της γκάμας της επερχόμενης 6ης γενιάς του Renault Clio θα βρεθεί το καινούργιο υβριδικό κινητήριο σύνολο της φίρμας, που θα βασίζεται στον τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,8 λίτρων, με τη συνδυαστική ισχύ να διαμορφώνεται στους 160 ίππους και τα 265 Nm ροπής. Οι Γάλλοι αναφέρουν πως η συγκεκριμένη υβριδική διάταξη σημειώνει ρεκόρ οικονομίας καυσίμου, ανακοινώνοντας μέση κατανάλωση 3,9 λτ/100 χλμ.
Παράλληλα, σύμφωνα με τους κατασκευαστές της Renault, το μοτέρ έχει τη δυνατότητα να κινεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια το Clio μέσα στην πόλη σε ποσοστό 80%, ενώ αναφέρουν ότι η συνολική αυτονομία του ξεπερνά τα 1.000 χλμ.
Toyota Aygo X (Hybrid)
Το ανανεωμένο Aygo X εξοπλίζεται για πρώτη φορά με την εγνωσμένης αξίας υβριδική τεχνολογία της ιαπωνικής εταιρείας, πυροδοτώντας μια σειρά αλλαγών που οδήγησαν στη δημιουργία του αποδοτικότερου θερμικού αυτοκινήτου πόλης των ημερών μας, το οποίο πρόκειται να εκκινήσει την εμπορική πορεία του στη χώρα μας τον προσεχή Δεκέμβριο.
Συνδυάζοντας έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου με ένα ηλεκτρικό μοτέρ αλλά και το γνώριμο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT, το υβριδικό σύστημα πρόωσης του Aygo X αποδίδει 116 ίππους, ενώ στους δρόμους του Βερολίνου όπου είχαμε μια πρώτη οδηγική επαφή με το αυτοκίνητο είδαμε τον δείκτη της μέσης κατανάλωσης καυσίμου να αγγίζει τα 3,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα, τιμή άκρως ενθαρρυντική και αν μη τι άλλο ενδεικτική των δυνατοτήτων του υβριδικού Aygo X.