BMW Head Banner

Αποστολή στο Παρίσι: Βλέπουμε από κοντά όλα τα νέα μοντέλα της Dacia

Dacia Hipster Concept

Η Dacia ετοιμάζεται να εμπλουτίσει εύστοχα την γκάμα της με νέα μοντέλα και εκδόσεις που ταιριάζουν γάντι στις σύγχρονες ανάγκες του Ευρωπαίου καταναλωτή και αναδεικνύουν ακόμα πιο πολύ τον value for money χαρακτήρα της.

Η ευρωπαϊκη αυτοκινητοβιομηχανία δέχεται μεγάλη πίεση τα τελευταία δέκα χρόνια, αλλά μια εταιρεία με έδρα το Μιοβένι της Ρουμανίας συνεχίζει να αντιστέκεται και να διακρίνεται χάρη στην προσφορά μοντέλων που με τα χαρακτηριστικά τους στοχεύουν κατευθείαν στις ανάγκες του αγοραστικού κοινού.

Dacia Duster
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εταιρεία αυτή δεν είναι άλλη από την Dacia, που εδώ και 25 χρόνια (από το 1999) ανήκει στον γαλλικό Όμιλο Renault και αποτελεί με την πορεία της ένα πραγματικό case study. Ειδικά τα τελευταία πέντε χρόνια που ο πλανήτης, και κατά συνέπεια οι αγορές, χτυπήθηκαν από την πανδημία, την έλλειψη microchip, τις αυστηρότερες προδιαγραφές ασφάλειας, τους πολέμους και την ασυνέπεια χρήσης ορισμένων υδάτινων εμπορικών περασμάτων, έφεραν αύξηση των τιμών και αρκετές ελλείψεις και καθυστερήσεις σε όλα τα μοντέλα (κυρίως τα ακριβά) που είναι φορτωμένα με του κόσμου τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Σε αυτό το εξαιρετικά δύσκολο και αβέβαιο αγοραστικό περιβάλλον, η Dacia κατάφερε να διακριθεί και να προσφέρει αυτό που θέλει ουσιαστικά ο κόσμος. Χρηστικά αυτοκίνητα που μπορούν να εκτελέσουν με επιτυχία όποια αποστολή τους αναθέσει ο ιδιοκτήτης τους. Και αυτό, χωρίς να χρειαστεί ο τελευταίος να εκταμιεύσει μια περιουσία. Σε συνδυασμό μάλιστα με το προσεγμένο οικονομοτεχνικό προφίλ που προσφέρουν όλα τα μοντέλα της, αξίζουν δίκαια μια θέση στην λίστα του υποψήφιου αγοραστή.

Dacia Bigster
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενδεικτικά θα αναφέρουμε ότι τα τελευταία πέντε χρόνια έχει αυξήσει κατά 30% τις πωλήσεις της και ότι κατέχει ήδη τη χρονιά που διανύουμε την δεύτερη θέση των πωλήσεων λιανικής στην ευρωπαϊκη αγορά. Και σίγουρα αποτελεί έναν δείκτη που μαρτυρά τα θέλω και τις ανάγκες του κόσμου, στοχεύοντας στην ουσία και όχι σε φανφάρες.

Επεκτατική πολιτική

Η γκάμα της Dacia διαθέτει αυτή την στιγμή έξι μοντέλα με συστήματα κίνησης διαφόρων τεχνολογιών και ανταγωνίζεται μοντέλα των κατηγοριών B, C και D. Η νεότερη προσθήκη σε αυτή είναι το Bigster των 4,57 μέτρων, με τον χώρο αποσκευών των 702 λίτρων στην εισαγωγική έκδοση με τον ήπια υβριδικό 1.2 Turbo 140 PS και τιμή από 23.800 ευρώ.

Dacia Hipster 2

Η εγχώρια αντιπροσωπεία της Dacia μας κάλεσε στην πρωτεύουσα της Γαλλίας για να παρακολουθήσουμε το event «Dacia Product Days 2025» και να μάθουμε από πρώτο χέρι το άμεσο μέλλον της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μέρα μας ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο, μιας και η πρώτη θεματική αφορούσε το νέο Hipster Concept. Ένα τρίμετρο πρωτότυπο ηλεκτρικό microcar που καθίζει με άνεση τέσσερις ενήλικους και δεν είναι πολύ μακριά από την παραγωγή.

Dacia Hipster 3

Μάλιστα, η σχεδίασή της έκδοσης παραγωγής δεν θα απέχει αρκετά από αυτή του πρωτότυπου, διατηρώντας τους αισθητικούς νεοτερισμούς που αντλούν έμπνευση από τον κόσμο των ηλεκτρονικών και των υπολογιστών. Η ξακρισμένοι τροχοί φροντίζουν για ευρυχωρία στη καμπίνα, με το ηλεκτρομοτέρ να προσφέρει μέγιστη ταχύτητα που θα πλησιάζει τα 80 με 90 χλμ./ώρα.

Σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο πόλης, που ουσιαστικά θέλει να γίνει το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ενός νοικοκυριού, σημαντικό ρόλο παίζει το βάρος και φυσικά η ασφάλεια. Για το πρώτο βοηθούν τα ανακυκλώσιμα υλικά στο αμάξωμα και το μικρό πακέτο μπαταριών στο πάτωμα, ενώ για το δεύτερο η ύπαρξη μετωπικών αερόσακων, καθρεπτών, ψηφιακού πίνακα οργάνων και ίσως συστήματος κλιματισμού (ανάλογα την αγορά).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Dacia Hipster 4

Η αυτονομία που υπόσχεται θα είναι κάτι λιγότερο από 200 χλμ., πράγμα που σημαίνει ότι με δύο φορτίσεις μπορούν να καλυφθούν οι εβδομαδιαίες αστικές ανάγκες μετακίνησης μιας οικογένειας. Επιπρόσθετα, η φόρτιση θα είναι σχετικά γρήγορη, καθώς το πακέτο μπαταριών θα είναι περίπου 20 kWh.

Το γεγονός ότι δεν θα αργήσουμε να δούμε την έκδοση παραγωγής του Hipster Concept μαρτυρά και η δημιουργία των πρόσθετων αξεσουάρ της καμπίνας που κουμπώνουν στα 11 clips που υπάρχουν διάσπαρτα σε αυτή και τον χώρο αποσκευών. Εκεί μπορούν να τοποθετηθούν ποτηροθήκες, ηχεία, βάση smartphone, σποτ ανάγνωσης και πλαφονιέρες, ιμάντες συγκράτησης αντικειμένων, αποθηκευτικά τσαντάκια κ.α. Κερασάκι στην τούρτα, η ύπαρξη χώρου αποσκεύων 70 λίτρων που σε περίπτωση αναδίπλωσης του πίσω καθίσματος, ο διαθέσιμος χώρος φόρτωσης φτάνει τα 500 λίτρα (2θέσια διάταξη).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Dacia Hipster 6

Dacialization

Στη συνέχεια οι άνθρωποι της Dacia μας παρουσίασαν τις νέες εφαρμογές για smartphone και βοηθούν τον οδηγό στην αλληλεπίδρασή του με το αυτοκίνητο. Μέσα από αυτές μπορείς να ελέγχεις την κατάσταση του αυτοκίνητου, να χρησιμοποιήσεις τις εφαρμογές πλοήγησης που προτιμάς, να επικοινωνήσεις με το δίκτυο επισκευαστών και με τεχνικό σύμβουλο, να εκμεταλευτείς πλήρως τον χώρο αποσκευών του Dacia σου κ.α.

Επιπρόσθετα, με την χρήση επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality) οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Dacia μπορούν να πειραματιστούν για τις επιλογές και τις ιδέες τους, μέσω του ψηφιακού κόσμου. Με αυτό τον τρόπο και σε πραγματικό χρόνο, μπορούν να δοκιμάσουν διάφορα εξαρτήματα και την λειτουργία τους, ανοίγοντας έτσι νέους ορίζοντες στις δυνατότητές τους, λίγο πριν φτάσουν στο επίπεδο της υλοποίησης και της παραγωγής.

Dacia Sandero 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

The Sandero Way

Το Sandero είναι ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια για την Dacia και αποτελεί την «ήρεμη δύναμη». Είναι το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο λιανικής στην Ευρώπη από το 2017 και το 2023 κατάφερε να γίνει το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που πέτυχε ετήσιες πωλήσεις άνω των 300.000 (309.392 αυτοκίνητα). Συνολικά, και οι τρεις γενιές του έχουν πουλήσει από το 2007 περισσότερες από 3.000.000 μονάδες.

Dacia Sandero 2

Για να συνεχίσoυν αυτή την αξιοθαύμαστη εμπορική πορεία, τα Sandero και Sandero Stepway, καθώς και το Jogger, δέχθηκαν ένα γερό τεχνολογικό, εξοπλιστικό και μηχανικό φρεσκάρισμα. Στόχος της Dacia ήταν να τονωθούν ακόμα πιο πολύ τα δυνατά χαρακτηριστικά τους, να αποκτήσει όλη η γκάμα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης και επικαιροποιημένα συστήματα υποβοήθησης και άνεσης του οδηγού.

Αισθητικά, τα Sandero αποκτούν νέα φωτεινή υπογραφή στους προβολείς που συνδυάζεται με την ανασχεδιασμένη μάσκα. Καινούργοι είναι και οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, καθώς και τα γραφικά των πίσω φώτων. Επιπρόσθετα, το Sandero Stepway διαθέτει στην πίσω πόρτα μια μαύρη διακοσμητική λωρίδα που ενώνει τα φώτα και τονίζει το πλάτος, ενώ τα πλαστικά προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος είναι τύπου Starkle που γνωρίζουμε από τα μεγαλύτερα Duster και Bigster. Η εικόνα των φρεσκαρισμένων Sandero ολοκληρώνεται με τα νέα σχέδια στους τροχούς και την εμπλουτισμένη χρωματική παλέτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Dacia Sandero 3

Στο εσωτερικό, οι αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού διαθέτουν νέα διακόσμηση που θυμίζει τα LED φώτα ημέρας που διαθέτει. Νέες είναι και οι επενδύσεις για τα καθίσματα και την διακοσμητική φάσα στο ταμπλό και τα πάνελ των θυρών, ενώ τοποθετήθηκαν και ορισμένα clips για να προσθέσετε εσείς το αξεσουάρ που σας βολεύει.

Ο οδηγός αντικρίζει πλέον έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών με νέο interface και ενημερώνεται απο σύστημα πολυμέσων με νέα HD οθόνη 10,1 ιντσών και ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto. Ασύρματη μπορεί να γίνει πλέον και η φόρτιση ενός smartphone αντίστοιχης τεχνολογίας, ενώ εμπλουτισμένος είναι και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας. Πλέον, μπορούν να εξοπλιστούν με αισθητήρα μεγάλη σκάλας προβολέων, κάμερα multiview και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, με την ομπρέλα υποβοήθησης του οδηγού να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής μέσω κάμερας και αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης σε όλες τις συνθήκες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Dacia Sandero 5

Κάτω από το φρεσκαρισμένο αμάξωμα και την εμπλουτισμένη καμπίνα, τα Sandero και Jogger αποκτούν και ενισχυμένη γκάμα κινητήρων. Και τα τρία μοντέλα εφοδιάζονται πλέον με το νέο σύστημα διπλού καυσίμου ECO-G 120 που διαθέτει 3κύλινδρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων με απόδοση 120 ίππους στις 4.500 σ.α.λ. και 200 Nm στις 1.750 σ.α.λ., και μπορούν να συνδυαστούν είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω των paddles. Είναι η πρώτη φορά που η έκδοση διπλού καυσίμου προσφέρει την δυνατότητα επιλογής αυτόματου σασμάν, με ότι θετικό συνεπάγεται σε άνεση.

Ακόμα, τα νέα ECO-G 120 έχουν μεγαλύτερο ρεζερβουάρ υγραερίου (49,6 λτ. αντί για 40 λτ.), με αποτέλεσμα να αυξηθεί η αυτονομία των Sandero και Sandero Stepway κατά 20%. Η συνδυαστική αυτονομία βενζίνης και LPG που προσφέρουν πλέον είναι 1.590 χλμ. και 1.480 χλμ. αντίστοιχα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Dacia Sandero 6

Το Sandero θα προσφέρεται και με τον 1.0 SCE των 65 ίππων με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, καθώς και με τον 1.0 TCE με τους 100 ίππους και το 6άρι σασμάν. Από την άλλη, το Sandero Stepway και το Jogger θα εφοδιαστούν με το αναβαθμισμένο σύστημα HYBRID 155 του Ομίλου Renault με τον 1.800άρη βενζινοκινητήρα, τα δύο ηλεκτρομοτέρ, την μπαταρία των 1,4 kWh και το σοφιστικέ αυτόματο κιβώτιο.

Το συγκεκριμένο υβριδικό σύστημα κίνησης υπόσχεται ηλεκτρική κίνηση σε ποσοστό άνω του 80% σε αστικές συνθήκες, με τις εκκινήσεις να πραγματοποιούνται πάντα ηλεκτρικά. Η μέγιστη ισχύς του συστήματος είναι 155 ίπποι και 205 Nm, με την μέση κατανάλωση να υπολογίζεται κοντά στα 4,5 λτ. για κάθε 100 χλμ. μικτών συνθηκών.

Next big thing

Για το τέλος του event, η Dacia μας παρουσίασε από κοντά για πρώτη φορά τη νέα έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνη και LPG) που συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης 48V με τούρμπο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων απόδοσης 140 ίππων και 230 Nm, και ηλεκτρομοτέρ 16 ίππων. Προαιρετικά, μπορεί να εφοδιαστεί και με ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 31 ίππων και 87 Nm στον πίσω άξονα (4x4xWire), με την ισχύ της έκδοσης να είναι 154 ίπποι. Οι νέες εκδόσεις ονομάζονται HYBRID-G 150 και HYBRID-G 150 4x4 και θα εξοπλίζουν τα Duster και Bigster.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Dacia Duster 2

Συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με έξι σχέσεις και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω των paddles, με το πίσω ηλεκτρομοτέρ να διαθέτει δύο σχέσεις. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζει υψηλή ροπή σε χαμηλές ταχύτητες (πρώτη σχέση μέχρι τα 70. χλμ.), ενώ μειώνει τις στροφές του ηλεκτροκινητήρα στις υψηλές ταχύτητες, προσφέροντας πρόσφυση έως και τα 140 χλμ./ώρα (δεύτερη σχέση).

Ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα και το θερμικό μοτέρ φορτίζουν αυτόματα την μπαταρία 48V (0,84 kWh) κατά την πέδηση και την επιβράδυνση, επιτρέποντας στο σύστημα να λειτουργεί συχνά σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, μιας και φορτίζει με μεγαλύτερη ένταση και έχει απόθεμα ενέργειας. Στην πόλη, το Duster και το Bigster μπορούν να κινούνται έως και κατά 60% του χρόνου αποκλειστικά ηλεκτρικά. Το μοναδικό αυτό υβριδικό 4x4 σύστημα κίνησης διπλού καυσίμου αξιοποιεί τη χαμηλή τιμή του LPG, μειώνοντας το κόστος χρήσης έως και 30% και τις εκπομπές CO2 κατά 20 γρ./χλμ. σε σύγκριση με την υπάρχουσα έκδοση 4x4, που εξοπλίζεται με θερμικό κινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Dacia Duster HYBRID-G 150 4x4

Με δύο δεξαμενές καυσίμου των 50 λίτρων (βενζίνης και LPG), το Duster εξασφαλίζει αυτονομία έως και 1.500 χλμ. (WLTP) χωρίς ανεφοδιασμό. Επιπρόσθετα, το τετρακίνητο διαθέτει συνολικά έξι λειτουργίες οδήγησης για κάθε συνθήκη, Auto για αυτόματη εναλλαγή 4x2/4x4, Eco για εκκίνηση σε ηλεκτρική λειτουργία με το πίσω ηλεκτρομοτέρ, με ενεργοποίηση 4x4 (του θερμικού κινητήρα) αν ανιχνευτεί απώλεια πρόσφυσης, Snow για μεγαλύτερη ασφάλεια σε ολισθηρά τερέν, Mud/Sand για μόνιμη τετρακίνηση για σαθρά εδάφη, Lock 50/50 για εκτός δρόμου οδήγηση σε δύσβατες διαδρομές με χαμηλή ταχύτητα και Hill Descent Control για ελεγχόμενη κατάβαση (4 – 30 χλμ./ώρα).

Εν κατακλείδι, γυρίσαμε από το event «Dacia Product Days 2025» γεμάτοι ουσιαστική και απτή για τον πολύ κόσμο «πληροφορία» και με ελπίδα για το μέλλον της αυτοκίνησης. Βλέπετε, η εξέλιξη των Dacia ασπάζεται ευλαβικά τις πραγματικές ανάγκες του αγοραστικού κοινού και τις εκμοντερνίζει προσφέροντας με τις νέες εκδόσεις διπλού καυσίμου ECO-G 120, τις Hybrid-G 150 με ή χωρίς πίσω ηλεκτρομοτέρ, το αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη, τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και όλα τα άλλα, ακόμα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα. Ο εμπλουτισμός δε της γκάμας με το νέο μικρό ηλεκτρικό Hipster, αναμένεται με την προσιτή τιμή που θα έχει να εκδημοκρατίσει κυριολεκτικά την ηλεκτροκίνηση και να βάλει ταφόπλακα στα 2θέσια οχήματα μικροκινητικότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Dacia Bigster

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ