Οδηγούμε στη Γερμανία το υβριδικό Toyota Aygo X που καίει μόλις 3,3 λίτρα/100 χλμ.

Ο εξηλεκτρισμός του μέχρι σήμερα γνωστού Toyota Aygo X περνά μέσα από την εγνωσμένης αξίας υβριδική τεχνολογία, πυροδοτώντας μια σειρά αλλαγών που οδήγησαν στη δημιουργία του αποδοτικότερου θερμικού αυτοκινήτου πόλης των ημερών μας.
Αν υπάρχει κάτι που η Toyota γνωρίζει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή του πλανήτη τότε αυτό είναι πέρα από κάθε αμφιβολία η υβριδική τεχνολογία. Η τεχνολογια που συντροφεύει τις προτάσεις της ιαπωνικής φίρμας από το μακρινό 1997, όταν το άσημο εκείνη την εποχή Prius έθετε προ των περιβαλλοντικών ευθυνών του το ανυποψίαστο, για όσα επρόκειτο να ακολουθήσου, αυτοκινητικό οικοσύστημα.
Έκτοτε, η Toyota όχι μόνο κατάφερε να να γίνει ο κύριος εκφραστής του υβριδικού κινήματος αλλά και να επιτύχει τον πλήρη… εκδημοκρατισμό του. Προτάσεις όπως το υβριδικό Auris του 2010 και πολύ περισσότερο το Yaris HSD του 2012, απέδειξαν ότι μια τεχνολογία, όπως το περίφημο Hybrid Synergy Drive, οφείλει να απευθύνεται σε ένα πραγματικό… κοινό, μεγιστοποιώντας κατά αυτό τον τρόπο το περιβαλλοντικό του αντίκτυπο.
BUY NOW

Βέβαια η Toyota δεν σταμάτησε εκεί, χρίζοντας ως υβριδικό το πιο προσιτό μοντέλο της γκάμας της. Ο λόγος για το γνωστό στους περισσότερους Aygo X, ένα crossover πόλης με χαρακτήρα και… χαρακτηριστικά κομμένα και ραμμένα στα «θέλω» της γηραιάς ηπείρου.
Μετρώντας ήδη τέσσερα χρόνια ζωής, το Aygo X εξαργύρωσε από την πρώτη στιγμή το γεγονός ότι βρέθηκε να παίζει σχεδόν μόνο του σε μια κατηγορία που μετρά όλο και λιγότερους εκπροσώπους.
Ναι, τα αυθεντικά αυτοκίνητα πόλης αποτελούν πλέον είδος προς εξαφάνιση, αυτό ωστόσο δεν φαίνεται να αποτέλεσε ουσιαστικό εμπόδιο για τους ανθρώπους της Toyota, οι οποίοι αποδέχθηκαν την πρόκληση, παντρεύοντας τις αστικές διαστάσεις με την υβριδική τεχνολογία.

Η παραπάνω διαδικασία ήταν αυτή που επέβαλλε επί της ουσίας τον ριζικό ανασχεδιασμό του μπροστινού τμήματος, καταλήγοντας σε ένα σαφώς πιο δυναμικό αποτέλεσμα σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.
Τα νέα σχεδιαστικά ήθη που υιοθετεί το ρύγχος του ανανεωμένου και αποκλειστικά υβριδικού Aygo X κρύβουν επιμελώς την αύξηση στο μήκος του προβόλου και του συνολικού μήκους του αμαξώματος κατά 7,6 εκατοστά.
Σε πλήρη αντίθεση με την κοσμογονική αλλαγή που βίωσε το «μπροστινό» του Aygo X, το τελείωμα του αποκλειστικά πεντάθυρου διατήρησε και μάλιστα ευλαβικά τη μέχρι σήμερα γνωστή εικόνα του, «πληγώνοντας» τη σχεδιαστική ομοιογένεια του ιαπωνικού συνόλου.

Κλείνοντας με την εικόνα του ανανεωμένου Aygo X, αξίζει κανείς να σταθεί στην ύπαρξη της εξοπλιστικής γραμμής GR Sport, χάρη στην οποία το μικρό Toyota απέκτησε έναν σαφώς δυναμικότερο χαρακτήρα, συνδυάζοντας εξοπλιστικά χαρακτηριστικά όπως οι τροχοί των 18 ιντσών και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας με τις ανάλογες παρεμβάσεις σε ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης.
Ακόμα και έτσι πάντως ο πρώτος και ο τελευταίος λόγος ανήκει στο υβριδικό σύνολο το οποίο κινεί πλέον το Aygo X, διαμορφώνοντας ούτε λίγο ούτε πολύ το αποδοτικότερο, μη plug-in υβριδικό μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη γραμμή παραγωγής.
Το υβριδικό σύνολο δεν διαφέρει ουσιαστικά από εκείνο που εφοδιάζει τα Yaris και Yaris Cross, μολονότι υπήρξαν αλλαγές, όπως για παράδειγμα στη θέση και τη διάταξη των μπαταριών, ώστε να μην διαταραχθούν οι χωροταξικές ισορροπίες του αυτοκινήτου

Συνδυάζοντας έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου με ένα ηλεκτρικό μοτέρ αλλά και το γνώριμο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT, το υβριδικό σύστημα πρόωσης του Aygo X αποδίδει 116 ίππους, έχοντας σαφώς ευκολότερο έργο σε σχέση με τις προγενέστερες υβριδικές υλοποιήσεις της Toyota.
Κι αυτό γιατί παρά την αύξηση του συνολικού βάρους κατά 140 κιλά, το υβριδικό Aygo X παραμένει κατά τι ελαφρύτερο σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση του Yaris, γεγονός που με τη σειρά του το καθιστά πιο σβέλτο και το σημαντικότερο πιο αποδοτικό.
Πόσο αποδοτικό; Το ερώτημα απαντήθηκε στους δρόμους του Βερολίνου, όπου σε μεικτές συνθήκες είδαμε τον δείκτη της μέσης κατανάλωσης καυσίμου να… στρογγυλοκάθεται στα 3,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα, τιμή άκρως ενθαρρυντική και αν μη τι άλλο ενδεικτική των δυνατοτήτων του υβριδικού Aygo X.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Toyota δίνει ένα εύρος κατανάλωσης 3,5 με 3,7 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, μια πρόβλεψη άκρως ρεαλιστική λαμβάνοντας υπόψη τα πρώτα δείγματα γραφής του αυτοκινήτου στο βροχερό Βερολίνο.
Ένα ακόμα στοιχείο που οφείλουμε να κρατήσουμε μετά και την πρώτη επαφή μας με το υβριδικό Aygo X είναι η ικανότητα του πλαισίου να ανταποκρίνεται στις υψηλότερες απαιτήσεις, βλέποντας τις παρεμβάσεις στις ρυθμίσεις των ελατηρίων και των αμορτισέρ να επεκτείνουν και μάλιστα αισθητά το εύρος των δραστηριοτήτων του αυτοκινήτου έξω από τα συνήθη όρια μιας πόλης.

Το χαμηλότερο κέντρο βάρους, το ηχομονωτικό κρύσταλλο του παρμπρίζ, το αναβαθμισμένο σύστημα δυναμικής ευστάθειας και η προσθήκη νέων συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που συμβάλλον στη δημιουργία ενός απόλυτα ολοκληρωμένου και άκρως ανταγωνιστικού συνόλου.
Προφανώς η τιμή υβριδικού Aygo X θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της εμπορικής πορείας του, η οποία αναμένεται… λαμπρή αν και εφόσον οι άνθρωποι της Toyota κάνουν για μια ακόμα φορά το θαύμα τους, εξασφαλίζοντας τις απαραίτητες αποστάσεις από το μεγαλύτερο σε διαστάσεις και συνολικά ικανότερο Yaris.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.490 κ.εκ., 91 PS/ 5.500 σ.α.λ., 120 Nm/3.800-4.800 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 80 PS
Συνδυαστική απόδοση: 116 PS
Μετάδοση: Αυτόματο e-CVT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,2 sec. 0-100 km/h, 172 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 3,5-3,7 λτ./100 χλμ., 85 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.776/1.740/1.525 χλστ., 2.430 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.090 κιλά
Χώρος αποσκευών: 231 λίτρα
Άφιξη στην Ελλάδα: Δεκέμβριος 2025