208

Αποστολή στο Παρίσι – Αυτό είναι το νέο Renault Clio

Renault Clio

Η Renault αποκαλύπτει την 6η γενιά του Clio. Το γαλλικό best seller επιστρέφει δυναμικά όντας πιο ολοκληρωμένο από πότε σε όλους τους τομείς. Το carandmotor.gr ταξίδεψε στο Παρίσι για την πρώτη στατική παρουσίασή του σε επιλεγμένα Μέσα και σας μεταφέρει τις πρώτες εντυπώσεις.

Η ονομασία Clio έκανε την πρώτη της εμφάνιση στη γκάμα της Renault το 1990 και ήταν καθοριστική για τη μετέπειτα εξέλιξη όλων των αυτοκινήτων της μικρής κατηγορίας, μέσω μια σειράς καινοτόμων στοιχείων σε πολλά επίπεδα. Έτσι, λοιπόν, κάθε άλλο παρά τυχαίο μπορεί να θεωρηθεί το γεγονός πώς μέχρι σήμερα, 35 χρόνια μετά, 17 εκατομμύρια Clio κυκλοφορούν παγκοσμίως, με το απερχόμενο μοντέλο να κρατά τον τίτλο του ευρωπαϊκού best seller και για το πρώτο εξάμηνο του 2025, παρότι βρίσκεται σε φάση αντικατάστασης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Renault Clio

Σε μια εποχή που η ηλεκτροκίνηση κυριαρχεί και οι Γάλλοι έχουν βάλει γκολ από τα αποδυτήρια με την έλευση του compact Renault 5 E-Tech Electric, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που έβλεπαν το μέλλον του Clio να κλονίζεται. Ωστόσο, το Renault Group, αντιδρώντας πεισματικά σήκωσε τα μανίκια και μας παρουσιάζει με κάθε επισημότητα την all new 6η γενιά του μοντέλου που έρχεται και πάλι να ταράξει τα νερά με κύρια σημεία την σχεδίασή, την ποιοτική κατασκευή, τις τεχνολογίες και φυσικά με τα νέα σύγχρονα μοτέρ εσωτερικής καύσης που το κατατάσσουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για τον Ευρωπαίο αγοραστή.

Πάμε να δούμε τα κύρια στοιχεία του νέου Clio που φιλοδοξεί να γράψει εκ νέου ιστορία στις σελίδες της σύγχρονης αυτοκίνησης, το οποίο θα λανσαριστεί στην ελληνική αγορά στις αρχές του επόμενου έτους, με την εισαγωγική εταιρεία να καταβάλει ήδη κάθε δυνατή προσπάθεια για ανταγωνιστικές τιμές, κάτι που ισχύει με το σύνολο των μοντέλων της γκάμας στη νέα εποχή της Grand Automotive Hellas στη χώρα μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μεγαλύτερο σε διαστάσεις με σχεδίαση αιχμής

Ο αέρας αλλαγής της 6ης γενιάς του Clio ξεκινά από την εξωτερική εμφάνιση, όπου έχουμε να κάνουμε με μια νέα φιλοσοφία σχεδίασης από την πλευρά της Renault. Το μυώδες καπό με τις έντονες γραμμές, σε συνδυασμό με τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, τα LED τόξα στα άκρα του προφυλακτήρα και τη μεγάλη μάσκα με το σήμα της φίρμας συνθέτουν ένα δυναμικό σύνολο που ξεφεύγει από τα στερεότυπα. Οι δυναμικές γραμμές διατρέχουν και το πλαϊνό τμήμα του νέου μοντέλου, με το τελείωμα να παραπέμπει κατά κάποιο τρόπο σε fastback αυτοκίνητο και όχι στις κλασικές νόρμες που χαρακτηρίζουν παραδοσιακά τις αντίστοιχες προτάσεις του B-Segment. H τελευταία πινελιά των σχεδιαστών της Renault έρχεται στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, όπου το πορτ μπαγκάζ με την κοίλη επιφάνεια συνδυάζεται με τα τέσσερα ξεχωριστά ακροβολισμένα φωτιστικά σώματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα γενιά του μοντέλου βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B του Renault Group, με τις διαστάσεις να είναι μεγαλύτερες συγκριτικά με το απερχόμενο Clio το οποίο βρίσκεται πλέον στο άνω άκρο της κατηγορίας. Ενδεικτικά, το μήκος του ανέρχεται στα 4,12 μ. (+67 χλστ.), το πλάτος στα 1,77 μ. (+39 χλστ.), το ύψος στα 1,45 μ. (+11 χλστ.) και το μεταξόνιο παρουσιάζεται αυξημένο οριακά στα 2,59 μέτρα.

Εσωτερικό: Με αισθητική από Renault 5 E-Tech Electric και τεχνολογίες αιχμής

H σχεδίαση του εσωτερικού του νέου Renault Clio ακολουθεί τη φιλοσοφία που γνωρίσαμε μέσω του μεσαίου SUV της φίρμας του Austal και φυσικά του «5», που επιχειρεί τη δική του επανάσταση στα ηλεκτρικά μοντέλα πόλης.

Την παράσταση εδώ κλέβουν οι δύο ψηφιακές οθόνες των 10 ιντσών που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, με τη μια εξ αυτών να αναλαμβάνει τις ενδείξεις του οδηγού και την άλλη να φιλοξενεί το infotainment σύστημα. Το σύστημα πολυμέσων OpenR Link με ενσωματωμένο λογισμικό της Google προσφέρει μια πλούσια παλέτα ψηφιακών υπηρεσιών που διευκολύνουν την καθημερινότητα (Google Maps, Google Assistant, Google Play, Amazon Music και πολλά άλλα). Παράλληλα, με την εφαρμογή My Renault, ο οδηγός έχει απομακρυσμένη πρόσβαση στο όχημα σε διάφορες λειτουργίες μεταξύ των οποίων και online ενημερώσεων λογισμικού.

renault clio
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την επαφή μας στην πρώτη πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου στο Παρίσι, το εσωτερικό του νέου Clio, εκτός της σύγχρονης αισθητικής του, είναι καλοφτιαγμένο στο σύνολό του, δείχνοντας την εμμονή της Renault με την υψηλή ποιότητα κατασκευής που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της φίρμας. Βελτιωμένη έδειξε να είναι και η θέση οδήγησης, με τους παρεχόμενους χώρους να είναι πλέον πιο άνετοι για τους επιβάτες (η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ ανέρχεται στα 391 λίτρα).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον τομέα της ασφαλείας, οι Γάλλοι εξοπλίζουν το νέο τους μοντέλο με 29 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης (ADAS), μεταξύ των οποίων το Intelligent Adaptive Cruise Control, Αυτόματο φρενάρισμα κατά την όπισθεν, Emergency stop assist και πολλά ακόμη στοιχεία. Το νέο Renault Clio θα προσφέρεται στην ευρωπαϊκή αγορά σε τρία εξοπλιστικά επίπεδα: Evolution, Techno και Esprit Alpine.

Mε μοτέρ έως 160 άλογα και υβριδική τεχνολογία

Η γκάμα των μηχανικών συνόλων του νέου Renault Clio περιλαμβάνει 3 επιλογές, οι οποίες είναι απολύτως στοχευμένες στις ανάγκες του σύγχρονου Ευρωπαίου οδηγού σύμφωνα με την εταιρεία.

Στη βάση βρίσκουμε τον νέο 1,2 τρικύλινδρο TCe απόδοσης 115 ίππων και 190 Nm ροπής, ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή 6άρι αυτόματο EDC. To εν λόγω μοτέρ προσφέρει στο αμάξωμα των 1.155 κιλών επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ. και μέση εργοστασιακή κατανάλωση στα 5 λτ./100 χλμ.

Πιστή στην τεχνολογία του υγραερίου, η Renault εφοδιάζει και τη νέα γενιά του Clio με κινητήρα διπλού καυσίμου, βενζίνη – LPG. Σε αυτή την περίπτωση, ο 1,2 Εco-G αποδίδει 120 ίππους και 200 Nm και συνδυάζεται για πρώτη φορά αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο EDC. Σύμφωνα με τα πρώτα τεχνικά χαρακτηριστικά της εταιρείας, η εν λόγω έκδοση έχει εκπομπές CO2 107 γρ./χλμ., μέση κατανάλωση 6,9 λτ./100 χλμ. και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα. ολοκληρώνεται σε 10,1 δευτερόλεπτα (το Clio με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου θα είναι διαθέσιμο σε δεύτερο χρόνο από το ευρωπαϊκό λανσάρισμα το 2026).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
renault clio

Στην κορυφή της γκάμας του νέου Renault Clio θα βρεθεί το καινούργιο υβριδικό τετρακύλινδρο μοτέρ της φίρμας, με κυβισμό 1,8 λίτρων και απόδοση 160 ίππων. Οι Γάλλοι αναφέρουν πως η συγκεκριμένη υβριδική διάταξη σημειώνει ρεκόρ οικονομίας – απόδοσης με μέση κατανάλωση 3,9 λτ/100 χλμ. και εκπομπές CO2 89 γρ./χλμ. Παράλληλα, το μοτέρ έχει τη δυνατότητα να κινεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια το αμάξωμα μέσα στην πόλη σε ποσοστό 80%, με συνολική αυτονομία να ξεπερνά τα 1.000 χλμ. (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ.).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να επιτευχθούν τα παραπάνω το μοτέρ εσωτερικής καύσης που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, συνεργάζεται με 2 ηλεκτροκινητήρες και μια μπαταρία 1,4 kWh, με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου που αντλεί τη λειτουργία από την τεχνολογία της Formula 1. Παράλληλα, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 4 προγράμματα οδήγησης, ανάλογα με την συνθήκες οδήγησης και τον τρόπο που θέλει να εκμεταλλευτεί τον τρόπο απόδοσης της υβριδικής διάταξης. Περισσότερα στοιχεία για το νέο Renault Clio θα έχουμε μέσα στο επόμενο διάστημα, πριν το επίσημο λανσάρισμά του στην ελληνική αγορά στις αρχές του 2026.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Renault Clio TCe 115hp

Κινητήρας βενζίνης: 1,2 λτ. βενζίνης /115 ίπποι /190 Nm
Μετάδοση: Χειροκίνητο 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,0 λτ./100 χλμ., 114 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.116/1.768/1.451 χλστ., 2.591 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.155 κιλά
Χώρος αποσκευών: 391 λτ.
Τιμή: Αναμένεται – Άφιξη αρχές 2026

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ