Volkswagen: Μπαταρίες στέρεου τύπου για 500.000 χιλιόμετρα με ελάχιστες απώλειες

Volkswagen ID.4 factory

Στον παγκόσμιο αγώνα των κατασκευαστών να φέρουν τις μπαταρίες στέρεου τύπου στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων, η Volkswagen σε συνεργασία με την QuantumScape έκαναν ένα μεγάλο βήμα.

Ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας και η αμερικανική εταιρεία ενέργειας ανακοίνωσαν ότι μετά από 1.000 κύκλους φόρτισης και αποφόρτισης της μπαταρίας στέρεου τύπου που εξελίσσουν από κοινού, η απώλεια ενεργειακής ικανότητας (και συνεπώς της αυτονομίας του αυτοκινήτου) ήταν μόλις 5%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι 1.000 κύκλοι φόρτισης αντιστοιχούν σε περίπου 500.000 χιλιόμετρα, συνεπώς αυτό σημαίνει ότι οι εν λόγω μπαταρίες θα έχουν πολύ χαμηλή ενεργειακή απώλεια στον κύκλο ζωής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Η QuantumScape έχει ήδη στείλει τα πρώτα 1.000 δείγματα των μπαταριών στέρεου τύπου της στη Volkswagen, καθώς και στους άλλους 7 κατασκευαστές με τους οποίους συνεργάζεται, για να κάνουν τις πρώτες αναλύσεις και δοκιμές στα εργοστάσιά τους, επιταχύνοντας έτσι τη διαδικασία εξέλιξης και διάθεσης των συγκεκριμένων μπαταριών στην αγορά - που θα φέρουν μια επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση με αυξημένη αυτονομία και ρυθμό φόρτισης και μειωμένο βάρος και διαστάσεις.

Για τη διάθεση των μπαταριών στέρεου τύπου στην αγορά οι κατασκευαστές πρέπει να προχωρήσουν σε εκτενείς δοκιμές για την απόδοση και την ασφάλειά τους, καθώς και να βρουν τρόπους να τις κάνουν προσιτές για τη μαζική παραγωγή. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ακόμα κάποια σαφής ημερομηνία για τη διάθεσή τους στην αγορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η PowerCo, θυγατρική της Volkswagen, έχει ήδη προχωρήσει σε εκτεταμένες δοκιμές της μπαταρίας της QuantumScape. Και στις δοκιμές αυτές διαπίστωσε την εντυπωσιακά χαμηλή ενεργειακή απώλεια της μπαταρίας μετά από 1.000 κύκλους φόρτισης. Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι αρχικές εκτιμήσεις ήταν για ενεργειακή απώλεια 20% μετά από 700 φορτίσης, συνεπώς τα δεδομένα που προέκυψαν ήταν απρόσμενα.

Αυτά τα αποτελέσματα είναι πολύ ενθαρρυντικά, και το τελικό αποτέλεσμα αυτής της εξέλιξης μπορεί να είναι μια μπαταρία που χαρίζει μεγάλη αυτονομία, φορτίζει γρήγορα και πρακτικά δεν γερνάει” είπε ο Frank Blome, διοικητής της PowerCo.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης των δικών τους μπαταριών στέρεου τύπου βρίσκονται, επίσης, μεταξύ άλλων, η Toyota και η Hyundai. Η πρώτη στοχύει να βγάλει στην παγκόσμια αγορά τα πρώτα της αυτοκίνητα με τέτοια μπαταρία το 2027, και υπολογίζεται ότι και η Volkswagen και ο όμιλος Stellantis δεν θα αργήσουν πολύ περισσότερο από την Toyota.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ