Τι μέλλει γενέσθαι με τις μπαταρίες στερεού τύπου;

solid state battery

Τα τελευταία χρόνια γίνεται πολύς λόγος για τις μπαταρίες στερεού τύπου, δίνοντας ελπίδες για μικρότερο μέγεθος, λιγότερο βάρος, μειωμένο κόστος και φυσικά αυξημένη αυτονομία.

Ωστόσο σύμφωνα με την Panasonic και την Nikkei, έχουμε να διανύσουμε ακόμα… μπόλικα χιλιόμετρα μέχρι να τις δούμε από τα εργαστήρια και τους χώρους εξέλιξης στα αυτοκίνητα. Η ιαπωνική εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή τους για drones και κάποια βιομηχανικά ρομπότ το 2029.

Οι συγκεκριμένες μπαταρίες (με μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα) θεωρούνται ασφαλέστερες από τις σημερινές του λιθίου που τοποθετούνται στα EVs, διότι δεν χρησιμοποιούν εύφλεκτους οργανικούς διαλύτες. Όμως θα χρειαστούν ακόμα έξι χρόνια για την εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας.

prologium
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βέβαια, όπως αναφέρει ο διευθυντής τεχνολογίας της Panasonic, Tatsuo Ogawa, στην αρχή αναμένεται να είναι για βιομηχανική χρήση και αργότερα και για την αυτοκινητοβιομηχανία. Από την άλλη, η Toyota πιστεύει πως θα είναι σε θέση να λανσάρει νέο μοντέλο με μπαταρία στερεού τύπου, το 2027. Αισιόδοξη πρόβλεψη, αλλά γιατί όχι.

Επιπλέον, οι πηγές λένε πως οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης μπορούν να αντέξουν χιλιάδες κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης, κάτι που θα συμβάλλει ταυτόχρονα και στη μείωση ρύπανσης του περιβάλλοντος.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ