Η Mercedes ετοιμάζει την επανάσταση στις μπαταρίες των μελλοντικών ηλεκτρικών της

Mercedes-Benz EQB 300 1

Η νέα μπαταρία λιθίου στέρεου τύπου που εξελίσσει η Mercedes μαζί με την ProLogium θα φέρει την επανάσταση στα EV πριν από το τέλος αυτής της δεκαετίας.

Η ProLogium είναι μια ταϊλανδέζικη εταιρεία υψηλής τεχνολογίας, και από τη συνεργασία της με τη Mercedes προέκυψε μια επαναστατική μπαταρία με κεραμικά ιόντα λιθίου - που προσφέρουν περισσότερη ενεργειακή πυκνότητα και κατά συνέπεια μειώνουν το βάρος της μπαταρίας, που είναι ένα από τα μεγάλα προβλήματα της σημερινής ηλεκτροκίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κυψέλες της μπαταρίας της ProLogium είναι λεπτές, επίπεδες και προσφέρουν υψηλή θερμική αγωγιμότητα του κεραμικού ηλεκτρολύτη, με αποτέλεσμα να συμβάλλουν όχι μόνο στη μείωση του βάρους αλλά και του κόστους της συσκευής.

Η τεχνολογία αυτή, που αποκαλείται «LLCB», επιτρέπει έτσι τη μείωση του αριθμού των κυψελών σε σχέση με τις σημερινές κυλινδρικές κυψέλες - γεγονός που μειώνει επίσης την ποσότητα των καλωδιώσεων και των συνδέσεων εντός της μπαταρίας.

Οι διοικητές της ProLogium εξηγούν πως «για τον ίδιο χώρο που καταλαμβάνει η συμβατική μπαταρία 2170, η ογκομετρική πυκνότητα ενέργειας του LLCB μπορεί σχεδόν να διπλασιαστεί. Και για την ίδια συνολική ισχύ, το βάρος του LLCB μπορεί να μειωθεί έως και 115 κιλά». Έτσι, συμπληρώνουν, μειώνονται οι ανάγκες σε πρώτες ύλες και σπαταλιούνται λιγότερα υλικά.

Η νέα αυτή μπαταρία στερεάς κατάστασης με νέα κεραμική χημεία λιθίου, κατά συνέπεια, είναι ένα τεράστιο τεχνολογικό βήμα για την ηλεκτροκίνηση - αλλά απέχει αρκετά χρόνια ακόμα από τη μαζική παραγωγή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξάλλου, ακόμη δεν έχει δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες, και φυσικά δεν έχει ξεκινήσει τη διαδικασία της εξέλιξης που θα την κάνει απόλυτα αποδοτική και ασφαλή. Η διαδικασία αυτή, σύμφωνα με τη φιλοδοξία και τους υπολογισμούς της Mercedes και της ProLogium, θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2028.

Σημαντικό για την αυτοκινητοβιομηχανία της Στουτγάρδης είναι, επίσης, ότι δεν θα χρειάζεται να εισάγει τις μπαταρίες αυτές από την Ταϊβάν. Η ασιατική εταιρεία σκοπεύει να εγκατασταθεί στην ευρωπαϊκή ήπειρο, και συγκεκριμένα στη Γαλλία, με μια επένδυση που θα ξεπεράσει τα 5,2 δισεκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή του εργοστασίου εκτιμώμενης παραγωγής 48 Gwh.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εργοστάσιο αυτό θα είναι αρκετό για να τροφοδοτεί με μπαταρίες την παραγωγή των ηλεκτρικών Mercedes για την Ευρώπη, και όχι μόνο. Κι αν πρέπει να υποθέσουμε ποια θα είναι η πρώτη που θα την υιοθετήσει, φαβορί φαντάζει η καινούρια αμιγώς ηλεκτρική Mercedes S-Class του 2028.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ