
Τα σπορ αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής φαίνεται ότι είναι «πολύ σκληρά για να πεθάνουν», καθώς ο νέος διευθύνων σύμβουλος της (μάρκας) Renault, Fabrice Cambolive, αποκάλυψε ότι οι Γάλλοι μελετούν μια σειρά από νέα μοντέλα.
Οι πρώτες εμφανίσεις, εξήγησε ο Cambolive, θα γίνουν με τη μορφή πρωτοτύπων, ώστε να μετρηθεί η απήχηση του κοινού και η βιωσιμότητα κάθε ιδέας πριν παρθεί η απόφαση για παραγωγή. Και συνέχισε λέγοντας ότι η Renault πρέπει να βρει τη «χρυσή τομή» ανάμεσα στο κόστος εξέλιξης και στη ζήτηση των καταναλωτών, ξεκαθαρίζοντας ότι όλα βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο.

Μετά και την απόσυρση της μάρκας Renault Sport υπέρ της Alpine, το ζήτημα του λογότυπου για τα μελλοντικά σπορ μοντέλα παραμένει ανοιχτό. Όποιο κι αν είναι όμως, είναι σαφές πως οι νέες προτάσεις θα τοποθετηθούν πολύ χαμηλότερα από το εκκεντρικό ηλεκτρικό hyper hatch R5 Turbo 3E, το οποίο κοστίζει από 155.000 ευρώ και θα παραχθεί σε 1.980 μονάδες.
BUY NOW
Πιο ρεαλιστική κίνηση θεωρείται η δημιουργία μιας κορυφαίας έκδοσης του Megane E-Tech, που αναμένεται να ανανεωθεί μέσα στο 2026, αποκτώντας πιο αιχμηρή σχεδίαση και βελτιωμένες μπαταρίες για μεγαλύτερη ελκυστικότητα.

Αντίθετα, το νέο Clio δεν θα αποκτήσει «καυτή έκδοση», όπως επιβεβαίωσε ο υπεύθυνος προϊόντος του μοντέλου Emmanuel de Jesus Pequeno. Τον ρόλο του μικρού hot hatch θα τον αναλάβει το αμιγώς ηλεκτρικό Alpine A290, που βασίζεται στο R5 E-Tech.
Η Renault έχει τη δυνατότητα να κινηθεί και προς την κατεύθυνση ενός σπορ SUV, καθώς η γκάμα της είναι πλούσια σε προτάσεις: Captur, Arkana, Symbioz, Austral, Espace και Rafale, ενώ ηλεκτρικά μοντέλα όπως τα R4 E-Tech και Scenic E-Tech δίνουν ακόμη περισσότερες επιλογές. Σήμερα, η κορυφαία έκδοση είναι το Rafale E-Tech 4×4 με 300 ίππους και plug-in hybrid σύστημα, διαθέσιμο και σε Atelier Alpine εκδοχή με πιο σπορ στήσιμο.

Με τον 1.8 τούρμπο κινητήρα των Megane RS και Alpine A110 να έχει τεθεί εκτός μάχης λόγω των αυστηρότερων κανονισμών εκπομπών ρύπων, ο μόνος δρόμος για τα σπορ Renault είναι η ηλεκτροκίνηση. Η ελπίδα είναι πως η γαλλική φίρμα θα καταφέρει να μεταφέρει το ίδιο οδηγικό πάθος που χαρακτήριζε τα ιστορικά RS μοντέλα, στη νέα γενιά των ηλεκτρικών της.