
Με φόντο τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στα συμπαγή ηλεκτρικά hatchback, η Renault προχωρά έγκαιρα στην ανανέωση του Megane E-Tech Electric ενισχύοντας την αυτονομία και τη φόρτιση – μαζί με ένα μικρό αισθητικό φρεσκάρισμα.
Το αμιγώς ηλεκτρικό Renault Megane E-Tech Electric, που αντικατέστησε την θερμική εκδοχή του δημοφιλούς hatchback από το 2021, ετοιμάζεται να υποδεχτεί το πρώτο του facelift μέσα στο 2026. Οι αλλαγές εστιάζουν στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης -κυρίως στις μπαταρίες-, όμως οι «κατασκοπευτικές» εικόνες από τις δοκιμές εξέλιξής του αποκαλύπτουν και ορισμένες σχεδιαστικές παρεμβάσεις.

Η Renault πραγματοποιεί εντατικές δοκιμές σε ακραίες θερμοκρασίες, προκειμένου να διασφαλίσει ότι το ανανεωμένο Megane E-Tech ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις απόδοσης και αξιοπιστίας - ειδικά στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, όπου η διαχείριση θερμότητας είναι κρίσιμη.
BUY NOW
Σχεδιαστικά, οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στα νέα, λεπτότερα φώτα εμπρός, αλλά και μια επανασχεδιασμένη υπογραφή στα πίσω φώτα, του δίνουν πιο αιχμηρό και σύγχρονο χαρακτήρα. Το προφίλ παραμένει γνώριμο, με τις χαρακτηριστικές αναδυόμενες χειρολαβές στις μπροστινές πόρτες και κρυφές πίσω χειρολαβές, αλλά και τη διακριτική επένδυση στο κάτω μέρος των θυρών.

Στο εσωτερικό, το facelift φέρνει αλλαγές κυρίως στο infotainment. Δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο αν η Renault ετοιμάζει μια εντελώς νέα πλατφόρμα πολυμέσων ή αν θα αναβαθμίσει το υπάρχον OpenR, το οποίο βασίζεται στο Google Built-in, προσφέροντας πλήρη ενσωμάτωση εφαρμογών Google και Google Play.
Η σημαντικότερη όμως είδηση αφορά στις νέες μπαταρίες. Το ανανεωμένο Megane E-Tech αποχαιρετά τις μπαταρίες 400V της LG Energy Solution και περνά σε μπαταρίες που θα παράγονται στη Γαλλία από την AESC, στο πλαίσιο της στρατηγικής της Renault για ενίσχυση της ευρωπαϊκής παραγωγής. Αν και ακόμα δεν έχουν αποκαλυφθεί τεχνικές λεπτομέρειες, είναι σχεδόν βέβαιο ότι οι νέες συστοιχίες θα προσφέρουν βελτιωμένη αυτονομία και μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση.

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, η υπάρχουσα μπαταρία 60 kWh του Megane E-Tech Electric προσφέρει έως 468 χιλιόμετρα αυτονομίας (κατά WLTP), χάρη και στην προηγμένη θερμική διαχείριση και στην ύπαρξη του εξελιγμένου συστήματος ανάκτησης ενέργειας με λειτουργία one-pedal drive.
Παράλληλα, η Renault προετοιμάζει και αναβάθμιση στη φόρτιση, με το ανανεωμένο Megane να υποστηρίζει 150 kW (έναντι των 130 kW του σημερινού μοντέλου), μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο φόρτισης. Επιπλέον, αναμένονται και πιο αποδοτικoί ηλεκτροκινητήρες, ενισχύοντας συνολικά την απόδοση του ηλεκτρικού hatch.

Το Megane E-Tech παραμένει αποκλειστικά προσθιοκίνητο, με τις υπάρχουσες εκδόσεις να αποδίδουν είτε 129 ίππους είτε 215 ίππους. Αντίθετα, το αδελφό Alpine A390, που βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα AmpR Medium, διαθέτει τρεις ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ 463 ίππους, κάτι που υποδηλώνει ότι η πλατφόρμα έχει περιθώρια για πολύ υψηλότερες αποδόσεις.
Το Megane E-Tech Electric, όπως και το Scenic E-Tech Electric, κατασκευάζονται στη Γαλλία, σε αντίθεση με την θερμική έκδοση του Megane sedan που εξακολουθεί να παράγεται στην Τουρκία.