Έρχεται το Tesla των 25.000 ευρώ -Όλες οι νέες πληροφορίες

Tesla Model Y

Το μικρότερο μοντέλο της Tesla, που αναμένεται το 2025, δεν θα είναι εντέλει hatch/sedan, αλλά θα υιοθετήσει τη δημοφιλέστερη σιλουέτα αυτής της εποχής στις αγορές όλου του πλανήτη: τη σιλουέτα των Crossover/SUV.

Το νέο μοντέλο βάσης στη γκάμα της Tesla, που βεβαίως δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη από την εταιρεία της Καλιφόρνια αν θα έχει το όνομα Model 2 ή διαφορετικό, θα είναι ο μικρός αδελφός του Model Y και έτσι θα είναι λίγο μεγαλύτερος από τα ξεκάθαρα B-SUV όπως το Smart #1 των Daimler/Geely, το Volkswagen ID.2X, το Mini Countryman και το Volvo EX30, μεταξύ άλλων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν βαρέως στα συμπαγή ηλεκτρικά Crossover/SUV, μήκους περίπου 4,20 έως 4,40 μέτρων, κάνοντας απόλυτα σαφείς τις προβλέψεις τους για την εμπορικότητα αυτής της κατηγορίας τα προσεχή χρόνια.

Η Tesla έχει αφήσει να διαρρεύσουν ορισμένα επίσημα στοιχεία και πρωτόλεια σχέδια του «Model 2», και έχει παρουσιάσει πιο αναλυτικές πληροφορίες στους επενδυτές της. Επίσης, ο ίδιος ο Elon Musk έχει δηλώσει ότι θα είναι ένα αυτοκίνητο με αρχική τιμή κάτω των 25.000 ευρώ.

Οι πληροφορίες αυτές αφήνουν να εννοηθεί ότι θα είναι ένα Crossover/SUV, αντί για hatchback/sedan που υπέθετε μερίδα του παγκόσμιου Τύπου το περασμένο διάστημα. Είναι μια λογική επιλογή, καθώς τα SUV πλέον σημειώνουν τεράστια επιτυχία σε όλες τις μεγάλες αγορές του κόσμου, ενώ αντίθετα τα hatchback εξασθενούν εμπορικά στην Ευρώπη και είναι σχεδόν ανύπαρκτα στην Αμερική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βεβαίως, προς το παρόν δεν είναι σίγουρο αν το «Model 2» θα κινείται στις διαστάσεις των προαναφερθέντων B-SUV, που κυμαίνονται στα 4,20 μέτρα μήκους, ή αν θα είναι μεγαλύτερο - προσεγγίζοντας τα όρια της κατηγορίας των C-SUV. Θα είναι, πάντως, μικρότερο από 4,50 μέτρα, καθώς το Model Y αγγίζει τα 4,75 μ. μήκους.

Σχεδιαστικά το μικρότερο Tesla δεν αναμένεται να φέρει κάποια επανάσταση στην εικόνα των Tesla. Αντιθέτως, η επανάσταση αυτή θα έρθει στις μεθόδους παραγωγής, που θα κατεβάσουν το κόστος κάθε αντιτύπου περισσότερο από 50% σύμφωνα με τη νέα φιλοσοφία κατασκευής των αυτοκινήτων της που παρουσίασε πρόσφατα η εταιρεία της Καλιφόρνιας.

Συμφωνα με αυτό, η Tesla θα περιορίσει τα σπάνια και ακριβά υλικά των συστημάτων ηλεκτροκίνησης (συγκεκριμένα θα υιοθετήσει μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος LFP και θα μειώσει τη χρήση καρβιδίου του πυριτίου κατά 75%), καθώς και τις καλωδιώσεις χρησιμοποιώντας μπαταρία 48V -αντί για την κλασσική 12V- για τις λειτουργίες του αυτοκινήτου πέραν της κίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τη νέα χημεία της η μπαταρία θα έχει αντίστοιχη αυτονομία με τις σημερινές (περίπου 400 km στο Model 2) αλλά με μικρότερη χωρητικότητα, μόνο 53 kWh για το μικρό «Model 2» και 60 kWh για τα Model 3 και Model Y. Αν και για τα τελευταία μπορεί στο μέλλον να φτάσει μέχρι και τις 75 kWh.

Η παραγωγή του νέου μοντέλου βάσης θα γίνεται στο νέο εργοστάσιο της Tesla στο Μεξικό, καθώς η χώρα της κεντρικής Αμερικής έχει συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με τις ΗΠΑ και τον Καναδά και μαζί χαμηλότερα κόστη εργασίας. Για την κινεζική αγορά τα αντίτυπα του «Model 2» ενδέχεται να παράγονται στο Gigafactory της Σαγκάης.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, η διάθεση του αυτοκινήτου δεν θα ξεκινήσει πριν από το 2025. Εξάλλου, το αυτοκίνητο δεν υφίσταται ούτε ως πρωτότυπο ακόμη, σε αντίθεση με το Cybertruck και τη νέα γενιά του Roadster που πέρασαν τρία χρόνια στη φάση του πρωτοτύπου και των δοκιμών εξέλιξης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ