Πώς η Mercedes θα καταργήσει τα πίσω φρένα στα νέα της ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Mercedes-AMG GT

Με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση τα πίσω φρένα μπορεί σύντομα να γίνουν περιττά: η Mercedes-AMG σε συνεργασία με τη Yasa ήδη εξελίσσουν την τεχνολογία που θα τα αντικαταστήσει.

Η βρετανική Yasa, θυγατρική της εταιρείας της Στουτγάρδης που ειδικεύεται στους ηλεκτροκινητήρες αξονικής ροής, εξελίσσει μια τεχνολογία που όχι μόνο ανατρέπει τα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης, αλλά φτάνει στο σημείο να καταργεί τα πίσω φρένα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο επίκεντρο βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας με ασύλληπτη πυκνότητα ισχύος: 59 kW ανά κιλό, δηλαδή περίπου 79 ίπποι για κάθε κιλό βάρους. Ο κινητήρας ζυγίζει μόλις 12,7 κιλά, όσο μια χειραποσκευή, αλλά μπορεί να αποδώσει μέχρι και 1.006 ίππους μέγιστης ισχύος. Ακόμη και η συνεχής του απόδοση, 469 έως 536 ίπποι, αγγίζει τα επίπεδα supercar.

Η πραγματική επανάσταση, όμως, δεν βρίσκεται στους αριθμούς. Η Yasa έχει σχεδιάσει τον κινητήρα για τοποθέτηση μέσα στους τροχούς - μια ιδέα που στο παρελθόν είχε επιχειρηθεί αλλά ποτέ δεν υλοποιήθηκε ουσιαστικά, λόγω βάρους και χαμηλής απόδοσης. Το νέο μοτέρ λύνει και τα δύο ζητήματα και προσφέρει κάτι ακόμη πιο εντυπωσιακό: τόσο αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας ώστε το σύστημα μπορεί να αντικαταστήσει πλήρως τα πίσω φρένα.

Ο επικεφαλής νέων τεχνολογιών της Yasa, Simon Odling, εξηγεί ότι η εξαιρετική ικανότητα ανάκτησης επιτρέπει την πλήρη αφαίρεση των πίσω φρένων, των ημιαξονίων και όλης της σχετικής μηχανικής υποδομής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια τέτοια αλλαγή σημαίνει εξοικονόμηση έως 200 κιλών σε σημερινά μοντέλα και μέχρι 500 κιλών σε αυτοκίνητα που θα σχεδιαστούν εξαρχής γύρω από αυτή τη λύση. Το όφελος, φυσικά, δεν είναι μόνο η μείωση βάρους: είναι και η αυξημένη αυτονομία, η πολύ μεγαλύτερη απόδοση στην ανάκτηση ενέργειας και η νέα σχεδιαστική ελευθερία στο πλαίσιο και την ανάρτηση.

Η Yasa έχει εξελίξει και ένα διπλό inverter 15 κιλών, πλήρως εναρμονισμένο με το μοτέρ, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο ιδανικό για hypercars και καθαρόαιμες ηλεκτρικές κατασκευές υψηλών επιδόσεων.

Οι πρώτες Mercedes που θα χρησιμοποιήσουν τους νέους αξονικής ροής κινητήρες θα είναι η επερχόμενη πλήρως ηλεκτρική τετράθυρη AMG GT και ένα αντίστοιχο SUV της ίδιας οικογένειας. Αυτά τα μοντέλα δεν θα υιοθετήσουν ακόμη τη διάταξη των κινητήρων εντός των τροχών, αλλά θα χρησιμοποιήσουν μια πιο συμβατική προσέγγιση: έναν κινητήρα εμπρός και δύο πίσω.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ