
“Εφόσον δικαιολογηθεί η επένδυση”, όπως τόνισε ο επικεφαλής της AMG Michael Schiebe, το Affelterbach θα λανσάρει μια ηλεκτρική εκδοχή και της εμβληματικής GT coupe.
Η AMG έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι το 2026 θα δούμε τον ηλεκτρικό διάδοχο της GT 4-Door Coupe (βασισμένο στο πρωτότυπο GT XX που είδαμε πρόσφατα), ο οποίος θα εγκαινιάσει την πλατφόρμα 800V AMG.EA. Πάνω στην ίδια αρχιτεκτονική θα βασιστεί και το νέο ηλεκτρικό Super-SUV που ετοιμάζεται για το 2027.

Το ερώτημα τώρα είναι αν έχει θέση στην αγορά και μια καθαρόαιμη ηλεκτρική έκδοση της δίθυρης GT, του μοντέλου που ανταγωνίζεται ευθέως την Porsche 911.
BUY NOW
«Υπάρχει η συναισθηματική και η λογική πλευρά της συζήτησης» δήλωσε ο Schiebe στο περιθώριο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου του Μονάχου. «Συναισθηματικά, ναι, θα έπρεπε να το κάνουμε. Το θέμα είναι αν υπάρχει αρκετά μεγάλη αγορά για να δικαιολογήσει την επένδυση. Από πλευράς τεχνολογίας, ξέρουμε πολύ καλά πώς να το πετύχουμε».

Η μεγάλη πρόκληση, όπως εξήγησε, είναι το κοινό στο οποίο θα απευθύνεται. Η βενζινοκίνητη GT αγοράζεται κυρίως ως δεύτερο αυτοκίνητο από λάτρεις της οδήγησης. Έτσι, και η ηλεκτρική εκδοχή θα έπρεπε να προσφέρει την ίδια αίσθηση.
Για την ώρα δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα, και η AMG δείχνει να θέλει να παραμείνει «ευέλικτη» ώστε να επιταχύνει το πρόγραμμα αν η ζήτηση για ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα εκτοξευτεί τα επόμενα χρόνια.

Η Mercedes έχει ήδη εμπειρία σε αυτόν τον τομέα: η SLS AMG Electric Drive ήταν το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό supercar της εταιρείας και μάλιστα κατέγραψε ρεκόρ γύρου στο Nurburgring. Ωστόσο, παρήχθη σε ελάχιστες μονάδες και δεν απέκτησε ποτέ διάδοχο.
Αν τελικά η AMG πάρει το «πράσινο φως» για μια ηλεκτρική GT, θα συνεχίσει να την πουλά παράλληλα με τη βενζινοκίνητη έκδοση, στην οποία δηλώνει πως θα συνεχίσει να επενδύει βαρέως μέχρι και την επόμενη δεκαετία. «Είμαστε πολύ επιτυχημένοι με τη δίθυρη GT με κινητήρα εσωτερικής καύσης και εκεί θα επικεντρωθούμε πρώτα» είπε ο Schiebe.

Δεν αποκλείεται πάντως το project να προχωρήσει ακόμη και χωρίς άμεση εμπορική σκοπιμότητα, ως «αυτοκίνητο κύρους» που θα ενισχύσει την εικόνα της AMG. «Κάποιες φορές φτιάχνεις ένα αυτοκίνητο όχι γιατί είναι το πιο κερδοφόρο, αλλά γιατί είναι τόσο σημαντικό για το brand που πρέπει να το κάνεις», κατέληξε ο διοικητής της εταιρείας.

Αν δούμε τελικά το ηλεκτρικό GT στην παραγωγή, θα είναι ο πρώτος άμεσος αντίπαλος της Maserati Granturismo Folgore, που σήμερα παίζει μόνη της στην κατηγορία. Αντιθέτως, οι Porsche 911, Aston Martin Vantage και η επερχόμενη Ferrari Amalfi παραμένουν –για αρκετά χρόνια ακόμη– πιστές στη βενζίνη.