Αποστολή στη Σαουδική Αραβία: Οδηγούμε τα πανίσχυρα μοντέλα της Mercedes-AMG
Σε έναν τόπο μαγικό, στο ακατέργαστο «διαμάντι της ερήμου», είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε στο αριστερό κάθισμα των ισχυρότερων μοντέλων της Mercedes-Benz, εκείνων που φέρουν περήφανα την υπογραφή της AMG.
Ένα ταξίδι στη Σαουδική Αραβία συνιστά από μόνο του μια ξεχωριστή εμπειρία. Μια απροσδόκητα γοητευτική περιπλάνηση στον χρόνο και τον χώρο. Είναι η αφιλόξενη έρημος και οι επιβλητικοί γεωλογικοί σχηματισμοί που σου κόβουν την ανάσα, είναι τα σμιλεμένα στους βράχους ταφικά μνημεία και τα ανεξίτηλα σημάδια ενός αρχέγονου πολιτισμού που απαιτούν τον σεβασμό σου, είναι η πόλη της AlUla, η αφετηρία και ο προορισμός ενός ονειρικού οδοιπορικού στη Μέση Ανατολή.
Όπως στις περισσότερες δημοσιογραφικές αποστολές, έτσι και σε τούτη, ο χρόνος που έχεις στη διάθεσή σου ώστε να προσαρμοστείς σε ένα -πολύ- διαφορετικό περιβάλλον είναι λιγοστός. Η πτήση από το πολύβουο Dubai έως την AlUla διαρκεί κάτι λιγότερο από τρεις ώρες.
BUY NOW
Πετώντας δυτικά, πάνω από τον περσικό κόλπο, απλώνεται η αραβική χερσόνησος και η έρημος Rub Al Khali, η μεγαλύτερη αμμώδης περιοχή του πλανήτη. Βορειότερα συναντάς τη Μεδίνα, τη Φωτισμένη Πόλη με την τεράστια θρησκευτική, ιστορική και πολιτιστική σημασία, λίγο πριν το αεροσκάφος της Jetex ευθυγραμμιστεί με μια στενή λωρίδα ασφάλτου - τον έναν και μοναδικό αεροδιάδρομο που συνδέει την AlUla με τον υπόλοιπο αραβικό κόσμο.
Βλέπετε, εδώ οι Δυτικοί σπανίζουν. Και παρά τη φιλότιμη προσπάθεια των τοπικών αρχών να μετατρέψουν μια πόλη-μνημείο φυσικής ιστορίας και πολιτισμικής κληρονομιάς σε έναν διεθνή τουριστικό προορισμό, η AlUla παραμένει ένας ανεξερεύνητος τόπος, ένας καμβάς πάνω στον οποίο μένει να γραφτεί η πορεία της Σαουδικής Αραβίας από την απομόνωση και τον θρησκευτικό φανατισμό σε ένα κοσμικό ή αν προτιμάτε φιλελεύθερο μοντέλο ζωής.
Στους δρόμους της AlUla, ωστόσο, έμελε να γραφτεί μία ακόμα ιστορία, εκείνη που εμπνεύστηκε η Mercedes-AMG και υλοποίησαν με απόλυτη συνέπεια και ζηλευτή μαεστρία οι άνθρωποι της γερμανικής φίρμας.
Το project μόνο εύκολο δεν ήταν. Η πρόκληση του να συγκεντρώσεις, καταμεσής της ερήμου, 20 και πλέον αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων θα μπορούσε να κριθεί ως ανυπέρβλητη, δεν ήταν όμως η μοναδική.
Σαν σύγχρονοι νομάδες, ξεκινήσαμε το ταξίδι μας στα ασφάλτινα μονοπάτια της αραβικής χερσονήσου πίσω από το τιμόνι της Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance, τιθασεύοντας τους 680 ίππους και τα 1.020 Nm ροπής ενός state of the art υβριδικού συστήματος.
Θα μπορούσαμε να αφιερώσουμε χρόνο και φαιά ουσία περιγράφοντας τον τρόπο με τον οποίο κατάφεραν οι Γερμανοί να φτάσουν σε αυτά τα επίπεδα ισχύος, ξεκινώντας από έναν δίλιτρο κινητήρα βενζίνης, το ζητούμενο ωστόσο για την AMG ήταν, είναι και θα είναι πολύ διαφορετικό.
Αποσβολωμένοι, σχεδόν μαγεμένοι, από τις εικόνες που εναλλάσσονταν γύρω μας συνεχίσαμε την περιπλάνησή μας πέριξ της AlUla κοιτώντας τον κόσμο από ψηλά, ήτοι από το αριστερό κάθισμα της εμβληματικής G-Class 63 AMG.
Εδώ τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο έχει ένας διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας χωρητικότητας 4,0 λίτρων, τη λειτουργία του οποίου υποστηρίζει ένας ηλεκτροκινητήρας-εναλλάκτης διαμορφώνοντας αυτό που έχουμε συνηθίσει να περιγράφουμε ως ήπιο υβριδικό σύστημα. Βέβαια, το κινητήριο σύνολο της G 63 μόνο ως… ήπιο δεν θα μπορούσε να περιγραφεί, αποδίδοντας με τον πλέον… ηχηρό τρόπο 585 ίππους και 850 Nm ροπής.
Είναι γνωστό πως η θέα από ψηλά είναι πάντα καλύτερη, συνεπώς δεν θα μπορούσαμε να ζητήσουμε ένα καλύτερο «σκάφος» για να προσεγγίσουμε το αρχιτεκτονικό θαύμα του Maraya Concert Hall.
Ένα κτίριο το οποίο καλύπτεται από 10.000 τ.μ. καθρεπτών, δημιουργώντας μια συγκλονιστική οπτική ψευδαίσθηση, μια γέφυρα μεταξύ ουρανού και γης, ένα «κρυφό» μα τόσο επιβλητικό πέρασμα ανάμεσα στο πραγματικό και το ιδεατό.
Για την ιστορία και μόνο να αναφέρουμε ότι το Maraya Concert Hall ολοκληρώθηκε μέσα σε μόλις 72 ημέρες και χάρη στα 10.000 τ.μ. καθρεπτών έχει ήδη κατακτήσει μια θέση στο περίφημο βιβλίο Guinness.
Επόμενος σταθμός στο σύντομο ταξίδι μας στην αραβική χερσόνησο ήταν η περιοχή της Hegra και το ταφικό μνημείο που έχει γίνει γνωστό ως «μοναχικός πύργος». Ο πύργος αυτός αποτελεί την τελευταία κατοικία ενός επιφανή άνδρα, το όνομα του οποίου -Lihyan son of Kuza- αναγράφεται πάνω ακριβώς από την είσοδο του τάφου.
Σμιλευμένος σε έναν βράχο ύψος 22 μέτρων, πριν από περίπου 2.000 χρόνια, αποτελεί την πιο επιβλητική κατασκευή ανάμεσα στα 100 και πλέον ταφικά μνημεία τα οποία φιλοξενεί η περιοχή της Hegra, η πρώτη περιοχή της Σαουδικής Αραβίας που εντάχθηκε στον κατάλογο των μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco.
Με τον ήλιο να δύει, απλώνοντας ένα χρυσοποίκιλτο πέπλο στην απεραντοσύνη της ερήμου, πήραμε θέση πίσω από το τιμόνι της AMG SL 63 S E Performance, σημαδεύοντας με το «ασημί» βέλος των Γερμανών την κορυφή ενός εντυπωσιακού ηφαιστειακού όγκου, τρανή απόδειξη των βίαιων γεωλογικών ανακατατάξεων που γνώρισε η περιοχή στο παρελθόν.
Η διαδρομή προς την κορυφή των 1.230 μέτρων δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα διασημότερα ορεινά περάσματα του πλανήτη, με τη «φρέσκια» άσφαλτο να μετατρέπεται σε μια πραγματική δοκιμασία για μηχανές και οδηγούς και τους 816 ίππους του plug-in υβριδικού συνόλου της SL να ξεδιπλώνουν με κάθε ευκαιρία την εξηλεκτρισμένη υπεροχή μιας νέας εποχής που έχει ήδη ξημερώσει, βάζοντας δύσκολα ακόμα και στους πιο τολμηρούς-ικανούςτης παρέας.
Κάθε μέτρο και μια ξεχωριστή εικόνα, κάθε στροφή και μια ανείπωτη ιστορία. Παντρεύοντας τη μακραίωνη κληρονομιά ενός ξεχωριστού τόπου με τη μηχανολογική τελειότητα των προτάσεών της, η AMG αναδιατύπωσε στους δρόμους της AlUla τον όρο της πραγματικής περιπέτειας, χαρίζοντας εμπειρίες και πολύτιμες στιγμές που δυσκολα θα καταφέρουν να σβηστούν από τις μνήμες μας.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ