Κινητήρας θαύμα αντίπαλος της Tesla -Αποδίδει 1.005 ίππους με βάρος 13 κιλά

κινητήρας

Ένας επαναστατικός ηλεκτροκινητήρας που ανατρέπει τα δεδομένα στην ηλεκτροκίνηση παρουσιάστηκε από τη βρετανική εταιρεία Yasa, η οποία συνεχίζει να πρωτοπορεί στον τομέα των αξονικών κινητήρων ροής.

Η Yasa, γνωστή για την τεχνολογική της υπεροχή στην ηλεκτροκίνηση και τη συνεργασία της με κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες, παρουσίασε έναν ηλεκτροκινητήρα αξονικής ροής (axial flux) που έχει ήδη αρχίσει να καταρρίπτει σημαντικά ρεκόρ.

Σύμφωνα με μετρήσεις που έκανε σε δυναμόμετρο, ο κινητήρας απέδωσε 1.005 ίππους ή αλλιώς 750 kW, τη στιγμή που το βάρος του δεν ξεπερνά τα 12,7 κιλά. Αυτό πρακτικά μεταφράζεται σε μια αναλογία ισχύος προς βάρος που φτάνει τα 59 kW/kg, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ κατά 40%, ρεκόρ που επίσης κατείχε η ίδια εταιρεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για λόγους σύγκρισης, η ισχύς του νέου μοτέρ είναι σχεδόν τετραπλάσια από αυτήν του ηλεκτροκινητήρα που κινεί τον πίσω άξονα του Tesla Model Y, το οποίο αποδίδει περίπου 268 ίππους. Η Yasa, βέβαια, δίνει έμφαση όχι μόνο στη μέγιστη, αλλά και στη διαρκή ισχύ, με το πρωτότυπο να μπορεί να αποδίδει σταθερά μεταξύ 469 και 536 ίππων, κάτι που αποτελεί εξαιρετικό επίτευγμα για το μέγεθος και το βάρος του.

Η βρετανική εταιρεία στοχεύει να περάσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία στη μαζική παραγωγή, υποστηρίζοντας ότι ο κινητήρας είναι προσαρμόσιμος σε διαφορετικές εφαρμογές, και ότι δεν απαιτεί τη χρήση σπάνιων ή ακριβών υλικών, διατηρώντας έτσι χαμηλό το κόστος παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως ανέφερε ο Joerg Miska, CEO της Yasa, η νέα αυτή εξέλιξη «επαναπροσδιορίζει τα όρια του δυνατού» και αποδεικνύει πώς η εταιρεία «μετατρέπει την καινοτομία σε πραγματική μηχανική πρόοδο». Η μείωση του βάρους του κινητήρα σε επίπεδα κάτω των 13 κιλών μπορεί να φέρει σημαντικές αλλαγές στα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς επιτρέπει μικρότερες μπαταρίες χωρίς απώλεια αυτονομίας, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την αποδοτικότητα και τους χρόνους φόρτισης.

Αν και η τεχνολογία δείχνει ιδανική για την ευρύτερη αυτοκινητοβιομηχανία, προς το παρόν οι αξονικοί κινητήρες ροής της Yasa παραμένουν προνόμιο των υπερπολυτελών μοντέλων.

Για παράδειγμα, χρησιμοποιούνται ήδη σε συνδυασμό με θερμικούς κινητήρες σε αυτοκίνητα όπως η Ferrari 296 GTB και η Lamborghini Temerario, ενώ τοMercedes-AMG GT XX Concept, ένα επερχόμενο πλήρως ηλεκτρικό super grand tourer, αναμένεται να ενσωματώνει τρεις κινητήρες της Yasa, αποδίδοντας ισχύ που θα ξεπερνά τους1.300 ίππους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ