Τέλος η βενζίνη και το diesel για το Audi A3 -Μόνο ηλεκτρικό το νέο μοντέλο

Audi A3 Sportback

Η νέα γενιά του δημοφιλούς γερμανικού hatchback αναμένεται το 2027 και θα είναι αμιγώς ηλεκτρική, βασισμένη στην πλατφόρμα ΜΕΒ-EVO του ομίλου VW. Θα παραμείνει και στη νέα εποχή η κορυφαία έκδοση RS3.

Παρότι προς το παρόν δεν έχει επιβεβαιωθεί ότι ο διάδοχος του Α3 θα διατηρήσει την ίδια ονομασία. Κι αυτό διότι από τα προσεχή χρόνια η Audi θα χρησιμοποιηθεί ονομασίες με ζυγούς αριθμούς για τα αμιγώς της ηλεκτρικά αυτοκίνητα και με μονούς αριθμούς για όσα διαθέτουν θερμικό κινητήρα (συμπεριλαμβανομένων και των υβριδικών).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά συνέπεια, το νέο Α3 πιστεύεται ότι μπορεί να πάρει την ονομασία A2 E-tron. Και αυτό θα είναι το μικρότερο σε διαστάσεις αυτοκίνητο της γκάμας της εταιρείας του Ingolstadt, καθότι έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι δεν θα υπάρξει νέα γενιά για τα citycars A1 και Q2.

«Έχουμε μια ξεκάθαρη στρατηγική για αυτό», είπε στο αγγλικό περιοδικό Autocar ο διευθυντής τεχνολογικής εξέλιξης της Audi Oliver Hoffman, μιλώντας για τη επιδίωξη της φίρμας να παραμείνει premium εταιρεία παράγοντας και μικρότερου μεγέθους ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

«Βρισκόμαστε στη δεκαετία της μεταμόρφωσης, έχουμε πάρει τις αποφάσεις μας για μια ολοκαίνουρια γενιά θερμικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων και θα λανσάρουμε το τελευταίο από αυτά το 2026», συμπλήρωσε ο Hoffman. «Από τότε και μετά θα λανσάρουμε μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως, που σημαίνει ότι θα φέρουμε τα EV σε όλες τις βασικές μας κατηγορίες από την Α μέχρι και τη D».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με λίγα λόγια, θα δούμε ηλεκτρικά Audi σε όλο το εύρος από το Α3 (ή Α2 e-tron) μέχρι τα Α8 και Q8. Και παράλληλα, το Α3 θα παραμείνει ως θερμικό κάποιας μορφής αυτή τη δεκαετία παράλληλα με την αμιγώς ηλεκτρική του παραλλαγή. Η ίδια ακριβώς στρατηγική θα ακολουθηθεί και για τα A4, A6 και Q5. Σε αυτό το κλίμα, η επόμενη διετία θα περιλαμβάνει τις περισσότερες παρουσιάσεις νέων αυτοκινήτων -σχεδόν 20- από κάθε άλλη στιγμή στην ιστορία της εταιρείας.

Ο Hoffman δεν έδωσε ημερομηνία για την παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού διαδόχου του Α3, αλλά αυτή αναμένεται σε περίπου τέσσερα χρόνια. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα διατίθεται σε πεντάθυρη hatchback και τετράθυρη sedan έκδοση, όπως και σήμερα, με την αξιοποίηση των χώρων που προσφέρει η πλατφόρμα ΜΕΒ του ομίλου Volkswagen με τη χωροταξία των επιμέρους εξαρτημάτων της ηλεκτροκίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, θα επιτρέψει στους σχεδιαστές του αυτοκινήτου να τοποθετήσουν μικρότερους προβόλους και συνεπώς να αυξήσουν το μεταξόνιο κι έτσι τους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Συνεπώς, ο διάδοχος του Α3 θα είναι αρκετά πιο ευρύχωρος του σημερινού.

Η Audi θα βασίζει όλα τα συμπαγή της ηλεκτρικά στην πλατφόρμα ΜΕΒ. Το πρώτο και μοναδικό της EV στην αρχιτεκτονική αυτή είναι προς το παρόν το Audi Q4 E-tron. Για τα μεγαλύτερα και ισχυρότερα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα προορίζει την πλατφόρμα PPE στην οποία βασίζεται το Q6 E-tron, ενώ το 2028 αναμένεται να έχει ολοκληρώσει -σε συνεργασία με την Porsche- την εξέλιξη της SSP για τα σπορ αυτοκίνητα επιδόσεων της γκάμας της.

Έτσι, ο διάδοχος του Α3 θα χρησιμοποιεί την εξελιγμένη εκδοχή της ΜΕΒ με την ονομασία ΜΕΒ-EVO, η οποία θα αποτελέσει τη γέφυρα της πλατφόρμας αυτής με την PPE. Η ΜΕΒ-EVO θα παρέχει τη δυνατότητα φόρτισης με ισχύ 175-200 kW, αλλά θα παραμείνει τεχνολογίας 400V για λόγους ελέγχου του κόστους - μιας και πρόκειται για τα πιο προσιτά ηλεκτρικά της γκάμας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ΜΕΒ, θυμίζουμε, προβλέπει τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, συνεπώς με τη νέα του γενιά του Α3 θα πάψει να είναι εμπροσθοκίνητο, μετά από δεκαετίες. Βεβαίως, οι πιο ισχυρές και σπορ εκδόσεις -οι νέες γενιές των αντίστοιχων σημερινών S3 και RS3- θα έχουν και δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ στον εμπρός άξονα, και συνεπώς θα είναι τετρακίνητες.

Ο διάδοχος του RS3 θα είναι το entry-level αυτοκίνητο στη γκάμα των ηλεκτρικών sportscars του Ingolstadt. Η Audi Sport έχει ήδη ξεκινήσει τον εξ-ηλεκτρισμό της με τα SUV και sedan επιδόσεων E-tron και E-tron GT αντίστοιχα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και η άμεση διάθεση της ροπής στο επόμενο, ηλεκτρικό RS3 θα το κάνει ταχύτερο από το σημερινό, πεντακύλινδρο βενζίνης που σημειώνει το σπριντ 0-100 km/h σε 3,8 δευτερόλεπτα. Έτσι, το επόμενο Α3 θα μπει δυναμικά στην διευρυνόμενη κατηγορία των ηλεκτρικών hot-hatches απέναντι στις αντίστοιχες προτάσεις των BMW και Mercedes.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ