Όλα όσα γνωρίζουμε για το νέο μικρό SUV της Fiat

Fiat Centoventi

Οι πρώτοι μήνες της νέας χρονιάς θα φέρουν ένα από τα πλέον πολυαναμενόμενα αυτοκίνητα, το πρώτο νέο B-SUV της Fiat - ένα κομβικό μοντέλο για το μέλλον της εταιρείας του Τορίνου.

Η Fiat αναγεννάται με ταχύ ρυθμό, με τις επενδύσεις του ομίλου Stellantis, με στόχο να μετατραπεί σε κατασκευαστή προσιτών ηλεκτρικών αυτοκίνητων - να γίνει η «Tesla του φτωχού», κατά τα λόγια του ίδιου του διευθύνοντος συμβούλου της, Olivier Francois. Και ένα μικρό ηλεκτρικό SUV είναι ό,τι εμπορικότερο μπορεί να λανσάρει, προς αυτή την κατεύθυνση.

Ανεπίσημα ψηφιακά σχέδια ιδιωτών για την ενδεχόμενη εμφάνιση του νέου B-SUV της Fiat
Ανεπίσημα ψηφιακά σχέδια ιδιωτών για την ενδεχόμενη εμφάνιση του νέου B-SUV της Fiat
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο όμιλος Stellantis εκπροσωπείται ήδη στην κατηγορία αυτή με το Peugeot 2008 και το Opel Mokka, ενώ πρόσφατα παρουσίασε και το Jeep Avenger. Θα ακολουθήσουν τα αντίστοιχα της Fiat και έπειτα της Alfa Romeo.

Παρότι το Jeep Avenger θα αποτελέσει τη βάση για το νέο Fiat B-SUV, προς το παρόν δεν υπάρχει τίποτα παραπάνω από τη φημολογία, και από τα ανεπίσημα ψηφιακά σχέδια από ιδιώτες σχειαστές - σαν αυτά που βλέπετε σε αυτές τις φωτογραφίες. Οι άνθρωποι του Lingotto δεν έχουν κάνει καμία επίσημη δήλωση για το πρώτο τους καινούριο αυτοκίνητο για την Ευρώπη μετά από πολλά χρόνια.

Όλα αυτά τα χρόνια, η Fiat απασχολούνταν στην κατασκευή της οικογένειας 500 και κυρίως του ηλεκτρικού 500e, που εξακολουθεί να γνωρίζει επιτυχία στην Ευρώπη, αλλά και με τη συγχώνευση της μητρικής FCA με τον γαλλικό όμιλο PSA, για τη δημιουργία της Stellantis. Μετά την ολοκλήρωσή της, και με τις οικονομίες κλίμακας και τις νέες δυνατότητες που προσφέρει πλέον η τεράστια αυτή συγχώνευση, ήρθε πλέον η ώρα για τα νέα μοντέλα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ώρα, δηλαδή, που θα ξεκινήσει η Fiat να υιοθετεί τις πλατφόρμες της Stellantis. Το Fiat B-SUV θα βασιστεί την STLA Small, μία από τις τέσσερις νέες πλατφόρμες του γαλλο-ιταλικού ομίλου, που επιτρέπει την τοποθέτηση πολλών διαφορετικών κινητήρων και μπαταριών - ακόμα και κινητήρων εσωτερικής καύσης, για υβριδικές εκδόσεις.

Οι τελευταίες είναι πολύ πιθανόν ότι θα εμπλουτίζουν τη γκάμα του μικρού SUV της Fiat, μέχρι η ιταλική εταιρεία να ολοκληρώσει -το 2030- τον πλήρη μετασχηματισμό της σε εταιρεία αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και, φυσικά, μέχρι να αρχίσει να μειώνεται το κόστος των μπαταριών, για να γίνουν τα EV προσιτά σε ευρύτερα οικονομικά στρώματα.

Το νέο Fiat B-SUV δεν έχει βαφτιστεί ακόμη, αλλά πολλοί εκτιμούν ότι μπορεί να ξεσηκώσει από τη δεκαετία του '80 την ονομασία Uno, από το μικρό και εμβληματικό ιταλικό αυτοκίνητο πόλης εκείνης της εποχής. Άλλες φήμες υποστηρίζουν ότι μπορεί να λέγεται Fiat 600. Θα εμπλουτιστεί και με ένα δεύτερο μικρό SUV, που αναμένεται να είναι το νέο Panda.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το πρωτότυπο Fiat Centoventi που παρουσιάστηκε πριν από τρία χρόνια στο Σαλόνι της Γενεύης
Το πρωτότυπο Fiat Centoventi που παρουσιάστηκε πριν από τρία χρόνια στο Σαλόνι της Γενεύης

Θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας, στην ίδια γραμμή παραγωγής με το Avenger και το καινούριο B-SUV της Alfa Romeo. Θεωρείται μάλλον βέβαιο ότι ο σχεδιασμός του, υπό τις οδηγίες του επικεφαλής Jean-Pierre Ploue, θαδιαφοροποιεί κάθετα το Fiat B-SUV από τα δύο «αδερφά» του μοντέλα, όπως και από την οικογένεια των Fiat 500.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα προκύψει με εντελώς νέα σχεδιαστική γλώσσα, πιο avant-garde και μοντέρνα, η οποία θα βασίζεται στο πρωτότυπο Centoventi που παρουσίασε η Fiat στο Σαλόνι της Γενέυης πριν από τρία χρόνια. Το μήκος του προς το παρόν είναι ένας γρίφος: από το Avenger των 4,08 μέτρων, μέχρι το Peugeot 2008 των 4,30 μ. η απόσταση είναι σημαντική, ενώ θυμίζουμε ότι το Fiat 500Χ έχει μήκος 4,26 μέτρων. Μόνο ο χρόνος, λοιπόν, θα δείξει, αν το Fiat B-SUV θα είναι εστιασμένο κυρίως στην πόλη ή αν θα δίνει και λίγες παραπάνω εκδρομικές δυνατότητες και χώρους.

Το πιθανότερο είναι να συμβεί το πρώτο, δηλαδή το ιταλικό B-SUV να είναι πιο κοντά στις διαστάσεις του Avenger δίνοντας έμφαση στην αστική καθημερινότητα, και να συνδυάζεται με αντίστοιχη φιλοσοφία για τους κινητήρες του. Από την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, αυτονομίας τουλάχιστον 400 χιλιομέτρων, μέχρι τις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης και τις mild και plug-in υβριδικές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε κάθε περίπτωση, το 2023 φέρνει το ξεκίνημα μιας πολύ πιο συναρπαστικής εποχής για τη Fiat, σε σχέση με την τελευταία δεκαετία: μετά το B-SUV της, αναμένεται να ακολουθήσει το νέο ηλεκτρικό Panda (για να βγει στην αγορά το 2024) και το μικρό Topolino - ένα όχημα μικροκινητικότητας σαν το Citroen Ami και το Opel Rocks, της Stellantis πάντα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ