Έρχεται το νέο μικρό Tesla των 30.000 ευρώ

Tesla Model 3

Μετά το «ναυάγιο» της υπόσχεσης του Elon Musk για το μικρό Tesla των 20 χιλιάδων ευρώ, τώρα εντείνεται η φημολογία ότι θα υπάρξει ένα πιο συμπαγές sedan πιο προσιτό από το Model 3.

Οι ίδιες εικασίες κάνουν λόγο για την ονομασία του μοντέλου αυτού ως Model C, Model 2 ή Model A. Η ουσία είναι πως θα πρόκειται -αν γίνει πραγματικότητα- για ένα sedan 4,40 μέτρων και τιμής που θα ξεκινά από τις 30.000 ευρώ, με το οποίο η εταιρεία της Καλιφόρνιας θα ανταγωνιστεί στην Ευρώπη το Renault Megane 5 E-Tech, το Volkswagen ID.3 και το μελλοντικό Peugeot e-308.

Ανεπίσημα σχέδια ιδιωτών για την πιθανή εμφάνιση του νέου, πιο συμπαγούς Tesla των 30.000 ευρώ.
Ανεπίσημα σχέδια ιδιωτών για την πιθανή εμφάνιση του νέου, πιο συμπαγούς Tesla των 30.000 ευρώ.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προς το παρόν στη χώρα μας το πιο φθηνό Tesla, η βασική έκδοση του Model 3, τιμάται 52.990 ευρώ, συνεπώς -τουλάχιστον για την Ελλάδα- ένα μικρότερο και οικονομικότερο μοντέλο φαντάζει ικανό να αποκτήσει ιδιαίτερη απήχηση. Ο στόχος για ένα πιο προσιτό Tesla βρίσκεται από καιρό στο μυαλό του Musk, σύμφωνα πάντοτε με τα λεγόμενα του Αμερικανού μεγιστάνα.

Για την παραγωγή του αυτοκινήτου αυτού θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το νεότευκτο εργοστάσιο της εταιρείας στο Βερολίνο της Γερμανίας, το οποίο προς το παρόν κατασκευάζει 2.000 αντίτυπα του Model Y την εβδομάδα. Όμως, θα χρειαστεί η επέκτασή του, ενώ παράλληλα βρίσκεται στη φάση της κατασκευής εκεί και η επέκταση του εργοστασίου παραγωγής των νέων μπαταριών 4680. Συνεπώς, το Tesla Model C -ή όπως αλλιώς μπορεί να ονομάζεται- μάλλον θα αργήσει λίγο, αν τελεσφορήσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι μπαταρίες, άλλωστε, είναι ένα πολύ κρίσιμο στοιχείο για να γίνει εφικτό να κρατηθεί χαμηλά η τιμή του μελλοντικού Model C. Με το κόστος παραγωγής μπαταριών που έχει η Tesla σήμερα, δεν είναι εφικτό να κατασκευάσει αυτοκίνητο κόστους 30.000 ευρώ. Συνεπώς, σε πρώτη προτεραιότητα βρίσκεται η ολοκλήρωση του εργοστασίου των καινοτομικών μπαταριών 4680 στο Βερολίνο.

Πρόκειται για κυλινδρικές μπαταρίες διαμέτρου 46 χιλιοστών και ύψους 80 χιλ., δηλαδή μεγαλύτερες σε μέγεθος από τις 2170 που χρησιμοποιεί η εταιρεία σήμερα. Όμως, η τεχνολογία τους υπόσχεται ότι θα είναι ελαφρύτερες, θα διαθέτουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και, το κυριότερο, θα είναι κατά 50% πιο οικονομικές στην κατασκευή τους. Η Tesla εξελίσσει τη μπαταρία 4680 σε συνεργασία με γίγαντες όπως η LG, η Panasonic και η Samsung.

Η φημολογία συνεχίζεται αναφέροντας ότι ένα πιθανό Model C θα σχεδιαστεί αποκλειστικά με βάση τα ευρωπαϊκά δεδομένα, θα έχει απόδοση 250-400 ίππων, αυτονομία 440-600 χιλιομέτρων, ενώ μπορεί και να αποκτήσει νέα αρχιτεκτονική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προς το παρόν οι μπαταρίες των Tesla εγκαθίστανται στο δάπεδο του αυτοκινήτου, αλλά με τη νέα πλατφόρμα μπορεί να αποτελούν φέρον μέρος του πλαισίου, συνδέοντας το εμπρός με το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Έτσι, θα επιτευχθεί περαιτέρω οικονομία στα υλικά και στην κατασκευή.

Αν υπάρξει ποτέ αυτό το μικρότερο και πιο προσιτό Tesla, δεν πρόκειται να εμφανιστεί πριν το 2024, το νωρίτερο. Εξάλλου, η Tesla τα τελευταία χρόνια βραδυπορεί σημαντικά με τα νέα μοντέλα της, εξαιτίας της παγκόσμιας έλλειψης των microchips - ετοιμάζοντας για το 2023 τρία νέα μοντέλα τα οποία προγραμμάτιζε για πολύ νωρίτερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρόλα αυτά, η εταιρεία της Καλιφόρνιας άγγιξε τις 344.000 πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο του 2022, και ελπίζει να φτάσει το 1,5 εκατομμύριο ως το τέλος αυτού του έτους. Πέρσι είχε πουλήσει παγκόσμια 936.000 αυτοκίνητα, συνεπώς θα πρόκειται για μια τεράστια αύξηση, παρά τις πτωτικές της διακυμάνσεις στην Ευρώπη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ