Αποστολή στην Πορτογαλία: Οδηγούμε το νέο Renault Clio

Renault Clio

To νέο Renault Clio αναμένεται στην ελληνική αγορά τον ερχόμενο Ιανουάριο και εμείς, λίγες  ημέρες πριν μπει στις εκθέσεις, ταξιδεύουμε στη Λισαβόνα για να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το γαλλικό best seller μοντέλο.

Renault Clio. Ένα όνομα που μετρά 35 χρόνια στην αγορά, άλλαξε τον χάρτη στη δημοφιλή κατηγορία του B-Segment και έχει καταφέρει να πουλήσει πάνω από 17 εκατομμύρια μονάδες. Σε μια εποχή που η μόδα των SUVs έχει αλλάξει άρδην το τοπίο των πωλήσεων και τα ηλεκτρικά να αποτελούν το ανερχόμενο trend, οι Γάλλοι λανσάρουν την 6η γενιά του Renault Clio διατηρώντας τη συνταγή της επιτυχίας κόντρα στους καιρούς που θέλουν την συρρίκνωση της μικρής κατηγορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Unique εξωτερική σχεδίαση, compact διαστάσεις, εσωτερικός διάκοσμος με πινελιές από το νέο φουτουριστικό Renault 5 E-Tech Electric και φυσικά μια γκάμα μηχανικών συνόλων για κάθε ανάγκη: Βενζίνη, υγραέριο και full hybrid. Γράψαμε τα πρώτα χιλιόμετρα με το νέο Clio στους δρόμους της Λισαβώνας και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις. Σημειώνουμε, επίσης, πως η διάθεση του γαλλικού μοντέλου στην ελληνική αγορά ξεκινά τον επόμενο μήνα (Ιανουάριο του 2026), όπου θα ανακοινωθούν και οι τιμές του, με την LPG έκδοση να αναμένεται αργότερα μέσα στο έτος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο αέρας αλλαγής της 6ης γενιάς του Clio ξεκινά από την εξωτερική εμφάνιση, όπου έχουμε να κάνουμε με μια νέα φιλοσοφία σχεδίασης από την πλευρά της Renault. Το μυώδες καπό με τις έντονες γραμμές, σε συνδυασμό με τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, τα LED τόξα στα άκρα του προφυλακτήρα και τη μεγάλη μάσκα με το σήμα της φίρμας συνθέτουν ένα δυναμικό σύνολο που ξεφεύγει από τα στερεότυπα. Οι δυναμικές γραμμές διατρέχουν και το πλαϊνό τμήμα του νέου μοντέλου, με το τελείωμα να παραπέμπει κατά κάποιο τρόπο σε fastback αυτοκίνητο και όχι στις κλασικές νόρμες που χαρακτηρίζουν παραδοσιακά τις αντίστοιχες προτάσεις του B-Segment. H τελευταία πινελιά των σχεδιαστών της Renault έρχεται στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, όπου το πορτ-μπαγκάζ με την κοίλη επιφάνεια συνδυάζεται με τα τέσσερα ξεχωριστά ακροβολισμένα φωτιστικά σώματα.

Η νέα γενιά του μοντέλου βασίζεται και πάλι στην πλατφόρμα CMF-B του Renault Group, με τις διαστάσεις να είναι μεγαλύτερες συγκριτικά με το απερχόμενο Clio το οποίο βρίσκεται πλέον στο άνω άκρο της κατηγορίας. Ενδεικτικά, το μήκος του ανέρχεται στα 4,12 μ. (+67 χλστ.), το πλάτος στα 1,77 μ. (+39 χλστ.), το ύψος στα 1,45 μ. (+11 χλστ.) και το μεταξόνιο παρουσιάζεται αυξημένο οριακά στα 2,59 μέτρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H σχεδίαση του εσωτερικού του νέου Renault Clio ακολουθεί τη φιλοσοφία που γνωρίσαμε μέσω του μεσαίου SUV της φίρμας του Austral και φυσικά του «5», που επιχειρεί τη δική του επανάσταση στα ηλεκτρικά μοντέλα πόλης.

Την παράσταση εδώ κλέβουν οι δύο ψηφιακές οθόνες των 10 ιντσών που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, με τη μια εξ αυτών να αναλαμβάνει τις ενδείξεις του οδηγού και την άλλη να φιλοξενεί το infotainment σύστημα. Το σύστημα πολυμέσων OpenR Link με ενσωματωμένο λογισμικό της Google προσφέρει μια πλούσια παλέτα ψηφιακών υπηρεσιών που διευκολύνουν την καθημερινότητα (Google Maps, Google Assistant, Google Play, Amazon Music και πολλά άλλα). Παράλληλα, με την εφαρμογή My Renault, ο οδηγός έχει απομακρυσμένη πρόσβαση στο όχημα σε διάφορες λειτουργίες μεταξύ των οποίων και online ενημερώσεων λογισμικού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον τομέα της ασφαλείας, οι Γάλλοι εξοπλίζουν το νέο τους μοντέλο με 29 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης (ADAS), μεταξύ των οποίων το Intelligent Adaptive Cruise Control, Αυτόματο φρενάρισμα κατά την όπισθεν, Emergency stop assist και πολλά ακόμη στοιχεία. Το νέο Renault Clio θα προσφέρεται στην ευρωπαϊκή αγορά σε τρία εξοπλιστικά επίπεδα: Evolution, Techno και Esprit Alpine. Το εσωτερικό του γαλλικού μοντέλου σκοράρει στο άνω άκρο της μικρής κατηγορίας σε επίπεδο ποιότητας, με τα σκληρά πλαστικά να ικανοποιούν με τη συναρμογή τους.

Σε βενζίνη, υγραέριο και υβριδικό με ισχύ έως 160 άλογα

Η γκάμα των μηχανικών συνόλων του νέου Renault Clio περιλαμβάνει 3 επιλογές, οι οποίες είναι απολύτως στοχευμένες στις ανάγκες του σύγχρονου Ευρωπαίου οδηγού σύμφωνα με την εταιρεία.

Στη βάση βρίσκουμε τον νέο 1,2 τρικύλινδρο TCe απόδοσης 115 ίππων και 190 Nm ροπής, ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή 6άρι αυτόματο EDC. To εν λόγω μοτέρ προσφέρει στο αμάξωμα των 1.155 κιλών επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ. και μέση εργοστασιακή κατανάλωση στα 5 λτ./100 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιστή στην τεχνολογία του υγραερίου, η Renault εφοδιάζει και τη νέα γενιά του Clio με κινητήρα διπλού καυσίμου, βενζίνη – LPG. Σε αυτή την περίπτωση, ο 1,2 Εco-G αποδίδει 120 ίππους και 200 Nm και συνδυάζεται για πρώτη φορά αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο EDC. Σύμφωνα με τεχνικά χαρακτηριστικά της εταιρείας, η εν λόγω έκδοση έχει εκπομπές CO2 107 γρ./χλμ., μέση κατανάλωση 6,9 λτ./100 χλμ. και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα. ολοκληρώνεται σε 10,1 δευτερόλεπτα (το Clio με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου θα είναι διαθέσιμο σε δεύτερο χρόνο από το ευρωπαϊκό λανσάρισμα το 2026). Σημειώνουμε, επίσης, πως η ύπαρξη διπλού καυσίμου εξασφαλίζει στη συγκεκριμένη έκδοση αυτονομία κίνησης άνω των 1.400 χιλιομέτρων με ένα γέμισμα.

Στην κορυφή της γκάμας του νέου Renault Clio βρίσκεται το καινούργιο υβριδικό τετρακύλινδρο μοτέρ της φίρμας, με κυβισμό 1,8 λίτρων και απόδοση 160 ίππων. Οι Γάλλοι αναφέρουν πως η συγκεκριμένη υβριδική διάταξη σημειώνει ρεκόρ οικονομίας – απόδοσης με μέση κατανάλωση 3,9 λτ/100 χλμ. και εκπομπές CO2 89 γρ./χλμ. Παράλληλα, το μοτέρ έχει τη δυνατότητα να κινεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια το αμάξωμα μέσα στην πόλη σε ποσοστό 80%, με συνολική αυτονομία να ξεπερνά τα 1.000 χλμ. (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ.).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να επιτευχθούν τα παραπάνω το μοτέρ εσωτερικής καύσης που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, συνεργάζεται με 2 ηλεκτροκινητήρες και μια μπαταρία 1,4 kWh, με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου που αντλεί τη λειτουργία από την τεχνολογία της Formula 1. Παράλληλα, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 4 προγράμματα οδήγησης, ανάλογα με την συνθήκες οδήγησης και τον τρόπο που θέλει να εκμεταλλευτεί τον τρόπο απόδοσης της υβριδικής διάταξης (η επιλογή τους γίνεται εύκολα μέσω του διακόπτη MultiSense που βρίσκεται στο τιμόνι).

Στους δρόμους της Πορτογαλίας είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε τα πρώτα χιλιόμετρα με το υβριδική έκδοση του νέου Renault Clio, κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής του παρουσίασης. Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς το γαλλικό μοντέλο δείχνει συνολικά αναβαθμισμένο, ταξιδεύοντας αθόρυβα και δίνοντας στον οδηγό στην αίσθηση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκριτικά με τον προκάτοχό του, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι που φτάνουν στο εσωτερικό του είναι εμφανώς μειωμένοι και η ανάρτηση έδειξε να φιλτράρει αποτελεσματικά την οποιαδήποτε ανωμαλία του οδοστρώματος. Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στην απόδοση του νέου full υβριδικού συστήματος των 1,8 λίτρων με απόδοση στους 160 ίππους (δείτε εδώ τη δοκιμή του Renault Captur με το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο που είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά).

Στην πράξη ο οδηγός μπορεί να κινηθεί σχεδόν παντού με ηλεκτρική ενέργεια εντός του αστικού ιστού, με τον βενζινοκινητήρα να παρεμβαίνει διακριτικά στα σημεία που απαιτείται. Έτσι, κατά τη διάρκεια της επαφής μας με το γαλλικό μοντέλο σε μικτές συνθήκες κίνησης η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε δεν ξεπέρασε τα 4,3 λτ./100 χλμ., κάτι που σημαίνει πως αν ο οδηγός είναι ιδιαίτερα συνετός δεν αποκλείεται να πλησιάσει σχετικά εύκολα τις εργοστασιακές μετρήσεις. Περισσότερα για το νέο Renault Clio θα έχουμε τον ερχόμενο Ιανουάριο με το λανσάρισμά του στην ελληνική αγορά και την αναλυτική του δοκιμή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (Renault Clio Full hybrid E-Tech)

Κινητήρας βενζίνης: 1.789 κ.εκ., 160 ίπποι/ 5.750 σ.α.λ., 265 Nm/4.000 σ.α.λ.
Επιδόσεις: 8,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 3,9 λτ./100 χλμ., 89 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.116/1.768/1.451 χλστ., 2.591 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.346 κιλά
Χώρος αποσκευών: 391 λίτρα
Τιμή: Αναμένεται – Άφιξη αρχές 2026

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ