Αυτό είναι το νέο ηλεκτρικό και προσιτό Renault Twingo E-Tech

renault twingo e-tech electric

Το αγαπημένο citycar της δεκαετίας του 1990 αναγεννήθηκε, και με την ορμή της σπουδαίας του Ιστορίας και το υπέροχο νεο-ρετρό του σχέδιο “εκδημοκρατίζει” την ηλεκτροκίνηση στα προσιτά ηλεκτρικά πόλης με τιμή κάτω από τις 20.000 ευρώ.

Το πρώτο Twingo, του 1992, δεν ήταν τίποτα λιγότερο από μια μικρή επανάσταση στην αυτοκίνηση. Άλλαξε για πάντα τα δεδομένα της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης, με πανέξυπνες ιδέες όπως ο συρόμενος πίσω πάγκος καθισμάτων, με ένα τολμηρό σχέδιο που αγαπήθηκε (και) στη χώρα μας.

Χαρωπό, πολύχρωμο και ευέλικτο, το Twingo καλούσε τους οδηγούς να «εφεύρουν τη ζωή που του ταιριάζει». Από τότε έχουν αλλάξει πολλά: όχι μόνο με την επέλαση της ηλεκτροκίνησης, αλλά και με την απήχηση των αυτοκινήτων πόλης. Στις αρχές των 1990s η αγορά ήταν γεμάτη από city cars - σήμερα όμως, η συγκεκριμένη κατηγορία καλύπτει λιγότερο από το 5% της ευρωπαϊκής αγοράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Renault ακολουθεί μεν το «ρεύμα» της ηλεκτροκίνησης με την ολοκαίνουρια γενιά του Twingo, το Twingo E-Tech Electric, αλλά αντιθέτως πάει κόντρα στο “ρεύμα” του αφανισμού των μικρών αυτοκινήτων πόλης. Και αντλεί από την πλούσια Ιστορία της ένα όνομα που της δίνει μια σαφή διαφοροποίηση από τον εντεινόμενο ανταγωνισμό - κυρίως τον κινεζικό, όπως π.χ. του BYD Dolphin.

Oι Ευρωπαίοι οδηγοί, υποστηρίζει η γαλλική εταιρεία, εξακολουθούν να αναζητούν συμπαγή, προσιτά μοντέλα, ιδανικά για την πόλη ή ως δεύτερο αυτοκίνητο. Το πρόβλημα, συνεχίζει η Renault, δεν είναι η ζήτηση, αλλά η προσφορά. Οι κατασκευαστές δυσκολεύονται να συνδυάσουν ανταγωνιστική τιμή, αυστηρούς κανονισμούς και τις απαιτήσεις των σύγχρονων πελατών, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι να εγκαταλείπουν την κατηγορία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εμπειρία της Renault στην κατηγορία και η στρατηγική επιλογή να συνδυάσει τη ρετρό αισθητική των θρυλικών αυτοκινήτων με τη σύγχρονη τεχνολογία έφερε την τεράστια επιτυχία του R5 E-Tech Electric - και ενδεχομένως να κάνει το ίδιο και με το R4 E-Tech Electric.

Και τώρα σειρά παίρνει ένα ακόμη θρυλικό όνομα: το Twingo - του οποίου (σε αντίθεση με τα R5 και R4) η τελευταία γενιά αποσύρθηκε μόλις πέρσι. Και δεν είναι μόνο ο ρετρό σχεδιασμός του (τα στρογγυλά φώτα, η οριζόντια γρίλια, οι τριπλοί αεραγωγοί στο καπό και το χαρακτηριστικό κόκκινο κουμπί των αλάρμ) που παραπέμπει στο παρελθόν, αλλά και η χωροταξική του ευφυΐα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως και ο θρυλικός του προπάτορας του 1992, το νέο Twingo E-Tech Electric διαθέτει δύο ανεξάρτητα συρόμενα πίσω καθίσματα σε όλες τις εκδόσεις, αναδιπλούμενη πλάτη καθίσματος συνοδηγού και κορυφαία εκμετάλλευση χώρων μέσα στα 3,79 μέτρα του μήκους του και στα 2,49 μ. του μεταξονίου. Ο χώρος αποσκευών του αγγίζει, δε, τα 360 λίτρα -άκρως εντυπωσιακή τιμή για ένα mini πόλης- και τα 1.000 lt με την αναδίπλωση των καθισμάτων.Βεβαίως, οι εποχές των δίπορτων μικρών έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, κι έτσι -όπως και η προηγούμενη γενιά- το νέο Twingo EV διαθέτει πίσω πόρτες.

Στο εσωτερικό, η νοσταλγία συνδυάζεται με σύγχρονη τεχνολογία: πίνακας οργάνων 7 ιντσών, οθόνη infotainment 10 ιντσών και έξυπνες λεπτομέρειες που παραπέμπουν στο παρελθόν, όπως τα χρώματα του αμαξώματος που συνεχίζονται στις πόρτες - όπως ακριβώς στο πρώτο Twingo.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα φυσικά κουμπιά για τον κλιματισμό και τις βασικές λειτουργίες παραμένουν, προσφέροντας μια οικεία, εργονομική αίσθηση που λείπει από πολλά σύγχρονα μοντέλα. Παράλληλα, εξοπλίζεται με το σύστημα πολυμέσων OpenR Link με ενσωματωμένο Google - μια πρωτιά στην κατηγορία.

Μία από τις πιο εντυπωσιακές πτυχές του νέου Twingo E-Tech Electric είναι ότι εξελίχθηκε μέσα σε μόλις 2 χρόνια, κι μια άλλη ότι ζυγίζει 1.200 κιλά - ένα εντυπωσιακό επίτευγμα για ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αντίθεση με την τελευταία γενιά είναι και πάλι εμπροσθοκίνητο. Ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 80 ίππους και οι επιδόσεις είναι απόλυτα ταιριασμένες στην αστική χρήση: 0-100 km/h σε 12,1 και τελική ταχύτητα 130 km/h.

Σε ιδανικές διαστάσεις, η μπαταρία LFP χωρητικότητας 27,5 kWh προσφέρει έως 263 km αυτονομίας (WLTP). Το Twingo EV δείχνει τον καλύτερό του εαυτό μέσα στην πόλη, όπου η λειτουργία One Pedal συμβάλλει καίρια στην αναπλήρωση της μπαταρίας και κάνει εύκολη την καθημερινή οδήγηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η φόρτιση DC 50 kW αναπληρώνει τη μπαταρία από 10% έως 80% σε περίπου 30 λεπτά, ενώ υποστηρίζεται και αμφίδρομη φόρτιση μέσω AC 11 kW με δυνατότητα παροχής έως 3,7 kW.

Και όλα αυτά σε τιμή κάτω από 20.000 ευρώ, ενώ ακόμη και οι πλουσιότερες εκδόσεις θα παραμείνουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικές. Η παραγωγή του έχει ήδη ξεκινήσει στο εργοστάσιο του Novo Mesto στη Σλοβενία, ενώ το επίσημο λανσάρισμα προγραμματίζεται για τις αρχές του 2026.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ