Porsche Cayenne

Πρώτη δοκιμή: Νέο Renault Austral mild hybrid 160 PS

Renault Austral FL_MHEV

Η γαλλική εταιρεία ανανεώνει το Austral με ουσιαστικές βελτιώσεις σε εμφάνιση και τεχνολογία, φέρνοντάς το πιο κοντά από ποτέ στους παραδοσιακούς premium της κατηγορίας του και μάλιστα σε χαμηλότερη τιμή από τον προκάτοχό του.

Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε, το Austral έδειξε τις προθέσεις της γαλλικής φίρμας. Ήταν η πρώτη ξεκάθαρη απόδειξη ότι η Renault αλλάζει στρατηγική, αφήνοντας πίσω τις «ασφαλείς» επιλογές και τις κάπως «χλιαρές» προσεγγίσεις, περνώντας σε μια πιο ώριμη και δυναμική φάση. Πλέον, η εταιρεία χτυπά με αυτοπεποίθηση κάθε κατηγορία, με αυτοκίνητα που έχουν premium προσανατολισμό, τεχνολογία αιχμής και εμφάνιση που ξεχωρίζει.

Τρία χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το γαλλικό SUV περνά από το καθιερωμένο facelift, όχι γιατί το προηγούμενο μοντέλο είχε αρχίσει να δείχνει την ηλικία του, αλλά γιατί μπορούσε να πάει ένα βήμα πιο πέρα. Πιο κομψό, πιο τεχνολογικά εξελιγμένο και με αναβαθμισμένο εσωτερικό, το Austral έρχεται ανανεωμένο σε όλα τα σωστά σημεία. Παράλληλα, καταφέρνει κάτι που σπάνια βλέπουμε, να προσφέρει περισσότερα, με λιγότερα χρήματα, αφού η τιμή του μειώθηκε, χωρίς έχει να γίνει καμία υποχώρηση στην ποιότητα ή σε κάποιο άλλον τομέα της υπόστασης του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τουναντίον μάλιστα, αφού το αναβαθμισμένο μοντέλο με μοτέρ ήπια υβριδικό 160 ίππων και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κοστίζει σήμερα φθηνότερα από ό,τι το προηγούμενο με τον ήπια υβριδικό με τους 130 ίππους και το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Renault Austral

Εξωτερικά, το νέο Austral εξελίσσει εκείνη τη δυναμική κομψότητα που το έκανε να ξεχωρίσει από την πρώτη μέρα. Το μήκος του αυξήθηκε ελαφρώς στα 4,53 μέτρα, κυρίως λόγω των νέων προφυλακτήρων, χαρίζοντάς του μια πιο ώριμη, πιο «γεμάτη» σιλουέτα.

Το μυώδες καπό δίνει όγκο στο εμπρός μέρος, η ολοκαίνουργια γρίλια με τα τρισδιάστατα ανάγλυφα στοιχεία πλαισιώνει το ανανεωμένο λογότυπο της Renault, ενώ τα φωτιστικά σώματα Adaptive LED Vision και τα φώτα ημέρας σε σχήμα μισού διαμαντιού ολοκληρώνουν τη νέα φωτιστική υπογραφή.

Renault Austral
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ζάντες των 19 ιντσών (στάνταρ εξοπλισμός) γεμίζουν τα φτερά, προσθέτοντας κύρος στο πλάι, ενώ τα μαύρα περιμετρικά στοιχεία χαρίζουν έναν διακριτικό τόνο σπορτίφ κομψότητας. Στο πίσω μέρος, η πόρτα του πορτμπαγκάζ υιοθετεί πιο καθαρές γραμμές, ενώ τα νέα LED φώτα τεχνολογίας micro-optical, εμπνευσμένα από το κινέζικο παζλ Tangram, δημιουργούν ένα εφέ βάθους που αλλάζει όψη ανάλογα με τη γωνία φωτός. Είναι λεπτομέρεια, αλλά τέτοια μικρά touches δείχνουν τη φροντίδα των σχεδιαστών.

Ολοκληρωμένη προσέγγιση

Η καμπίνα ακολούθησε την «εξέλιξη» της εξωτερικής εμφάνισης και δέχτηκε στοχευμένες ανανεώσεις σε άνεση και ποιοτικό προσανατολισμό, χωρίς να χάνει την οδηγοκεντρική και πρακτική σχεδίαση που μας είχε συνηθίσει ο προκάτοχος του.

Renault Austral

Τα υλικά είναι από το «πάνω ράφι», με μεγάλο μέρος του ταμπλό να καλύπτεται από μαλακές επιφάνειες, ενώ οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι πιο φιλικές προς το περιβάλλον, αφού το ύφασμα Egée που χρησιμοποιείται, αποτελείται κατά 98% από ανακυκλωμένα υλικά, μια κίνηση που συνδυάζει design και οικολογική συνείδηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εργονομία παραμένει υποδειγματική, με όλους τους διακόπτες και τα χειριστήρια στη σωστή θέση, ενώ τα μπροστινά καθίσματα προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη από πριν, τη στιγμή που τα paddles στο τιμόνι για χειροκίνητη αλλαγή των σχέσεων δίνουν μια πιο δυναμική πινελιά.

Renault Austral

Στο digital κομμάτι κυριαχεί το σύστημα OpenR Link και αποτελείται από δύο ευκρινείς οθόνες σε διάταξη L, μία 12 ιντσών που έχει αναλάβει το ρόλο του πίνακα οργάνων και μία 12,3 ιντσών για το infotainment, ενώ προαιρετικά στην έκδοση Esprit Alpine υπάρχει head-up display 9,3 ιντσών που προβάλλει όλες τις πληροφορίες απευθείας στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Το λογισμικό, που βασίζεται στο οικοσύστημα της Google, φέρνει πραγματικά premium εμπειρία. Ο οδηγός μπορεί να στέλνει προορισμούς από το κινητό, να σχεδιάζει διαδρομές πολλαπλών σημείων ή να επιλέγει την πιο «οικολογική» πορεία. Η φωνητική υποβοήθηση λειτουργεί ομαλά και φυσικά, ενώ η πλοήγηση ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο με πληροφορίες για κυκλοφορία, κάμερες και κλεισίματα δρόμων. Η εμπειρία ενισχύεται με περισσότερες από 50 διαθέσιμες εφαρμογές και ασύρματη συνδεσιμότητα για Android Auto και Apple CarPlay.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Renault Austral

Στο θέμα της ευρυχωρίας, η πλατφόρμα CMF-CF και το μεταξόνιο των 2.667 χιλιοστών κάνουν εξαιρετική δουλειά. Οι πίσω επιβάτες έχουν άφθονο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι, με το κάθισμα να μετακινείται εμπρός-πίσω κατά 16 εκατοστά και την πλάτη να ρυθμίζεται στις καθημερινές μετακινήσεις και στα ταξίδια.

Ο χώρος αποσκευών έχει πολύ καλή χωρητικότητα 555 λίτρων, με το σχήμα του να είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο, ενώ κάτω από το δάπεδο υπάρχει κανονική ρεζέρβα, κάτι σπάνιο στις μέρες μας.

Renault Austral
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η γκάμα κινητήρων προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο, καθώς ο 1,2 turbo των 130 ίππων και το χειροκίνητο κιβώτιο αποτελούν παρελθόν. Από τη μία, υπάρχει η Full Hybrid E-Tech των 200 ίππων, και από την άλλη, η mild hybrid έκδοση των 160 ίππων που δοκιμάζουμε.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.3 λίτρων, με υπερτροφοδότηση και ήπια ηλεκτρική υποβοήθηση 12V, συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT. Αποδίδει 160 ίππους και 270 Nm ροπής, νούμερα που ταιριάζουν απόλυτα στη φιλοσοφία του μοντέλου, προσφέροντας μια πολιτισμένη, ήρεμη και ευχάριστη καθημερινή εμπειρία.

Renault Austral

Η ηλεκτρική βοήθεια δεν γίνεται έντονα αισθητή, αλλά λειτουργεί διακριτικά και αποδοτικά, προσθέτοντας ροπή στα σημεία που χρειάζεται. Ο κινητήρας αποδεικνύεται ελαστικός και πρόθυμος, ανεβάζοντας χιλιόμετρα με ευκολία, χωρίς όμως να επιχειρεί να «ανάψει φωτιές» στο δρόμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα 9,7 δευτερόλεπτα που χρειάζεται για το 0–100 χλμ./ώρα ταιριάζουν ιδανικά στον οικογενειακό προσανατολισμό του νέου Austral, ενώ η τελική ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα είναι περισσότερο από ικανοποιητική για τη φύση του. Παρά το γεγονός ότι βασίζεται σε 12βολτη ήπια υβριδική υποβοήθηση, η κατανάλωση παραμένει σε εντυπωσιακά λογικά επίπεδα για το μέγεθος και το βάρος του.

Renault Austral

Σε μεικτές συνθήκες κινείται γύρω στα 8,1 λτ./100 χλμ., ενώ σε πιο ανοιχτές διαδρομές πέφτει εύκολα κάτω από τα 6,0 λτ./100 χλμ., αποδεικνύοντας ότι η ισορροπία ανάμεσα σε απόδοση και οικονομία αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά του νέου Austral.

Στο δρόμο, το ανανεωμένο Austral επιβεβαιώνει γιατί θεωρείται ένα από τα πιο καλοζυγισμένα SUV της κατηγορίας. Η ποιότητα κύλισης παραμένει υποδειγματική, με τις αναρτήσεις να απορροφούν με άνεση τις κακοτεχνίες του ελληνικού οδικού δικτύου. Παρά το γεγονός ότι η ήπια υβριδική έκδοση εφοδιάζεται με ημιάκαμπτο πίσω άξονα, δεν αφαιρούνται πόντοι από την συνολική άνεση και ο ημιάκαμπτος θα κάνει αισθητή την παρουσία του μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες χωρίς να ενοχλεί τους επιβάτες του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Renault Austral

Ταυτόχρονα η ηχομόνωση έχει βελτιωθεί σημαντικά. Νέες τσιμούχες θυρών, βελτιωμένες βάσεις κινητήρα και καθρεπτών, καθώς και πρόσθετο ηχομονωτικό υλικό κάτω από το καπό δημιουργούν μια αίσθηση ηρεμίας ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, με τους θορύβους, είτε αεροδυναμικούς, είτε μηχανικούς να παραμένουν σε εξαιρετικό βαθμό εκτός καμπίνας.

Το τιμόνι έχει διαφορετική αίσθηση ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης. Στο Eco και στο Comfort είναι ελαφρύ και βολικό για την πόλη, ενώ στη Sport σφίγγει και αποκτά καλύτερη αίσθηση. Υπό πίεση, το Austral δείχνει τη γαλλική του καταγωγή παραμένοντας ουδέτερο, σταθερό, με προβλέψιμη συμπεριφορά και μικρές κλίσεις που δεν τρομάζουν. Είναι ευχάριστο και σβέλτο χωρίς να προσπαθεί να γίνει “σπορ”, κάτι που δεν είναι άλλωστε και ο προσανατολισμός του μοντέλου.

Renault Austral
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα φρένα χρειάζονται λίγο χρόνο εξοικείωσης ως προς την αίσθηση, αλλά αποδίδουν άριστα, με γραμμική απόδοση και σταθερή δύναμη. Εκτός πόλης, το Austral παραμένει στιιβαρό, ευθύβολο κι άνετο, υποστηριζόμενο από περισσότερα από 30 ενεργά συστήματα ασφαλείας όπως ενεργό φρενάρισμα με ανίχνευση διασταυρώσεων, adaptive cruise control με Stop & Go, παρακολούθηση τυφλών σημείων και προειδοποίηση απόσπασης προσοχής. Όλα συνεργάζονται για να προσφέρουν ένα περιβάλλον πραγματικής ηρεμίας, ενώ μπορούν να απενεργοποιηθούν εύκολα με το πάτημα ενός φυσικού κουμπιού, κάτι που επίσης σπάνια συναντάμε πλέον.

Στο διά ταύτα

Το ανανεωμένο Renault Austral δεν αλλάζει απλώς για να παραμείνει επίκαιρο. Εξελίσσεται, ωριμάζει και γίνεται πιο πλούσιο, πιο ευχάριστο και πιο ολοκληρωμένο, χωρίς να χάνει τον ισορροπημένο χαρακτήρα του. Μάλιστα στην ήπια υβριδική έκδοση των 160 ίππων, που είναι και η πιο ενδιαφέρουσα για την ελληνική αγορά, το αυτοκίνητα συγκεντρώνει σημαντικά πλεονεκτήματα όπως εξαιρετική ποιότητα κύλισης, τεχνολογία αιχμής, πλούσιο εξοπλισμό και, πλέον, σαφώς πιο προσιτή τιμή.

Renault Austral
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αφετηρία τα 34.900 ευρώ στην έκδοση των 160 ίππων της δοκιμής μας με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τη στιγμή που ο προκάτοχός του ξεκινούσε από τα 38.850 ευρώ με μοτέρ χαμηλότερης ισχύος και με χειροκίνητο κιβώτιο, το νέο Austral δείχνει πως μπορεί να σταθεί με μεγαλύτερη από ποτέ αυτοπεποίθηση στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των οικογενειακών SUV νέας γενιάς.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1.333 κ.εκ. βενζίνη, 160 ίπποι/5.250-5.500 σ.α.λ., 270 Nm/1.800–3.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο επτά (7) σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,3-6,6 λτ./100 χλμ., 141-149 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.533/1.830/1.645 χλστ., 2.667 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.464 κιλά
Χώρος αποσκευών: Από 555 έως 1.761 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 34.900 ευρώ/168 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ