Πρώτη δοκιμή: Renault Captur E-Tech με 160 ίππους
ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΩΤΣΙΟΠΟΥΛΟΣ / PHOTOS: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΛΙΟΣ
Το αναβαθμισμένο υβριδικό σύνολο του γαλλικού SUV ανεβάζει ισχύ, ρίχνει κατανάλωση και επεκτείνει την ηλεκτρική του «ακτίνα δράσης», ταιριάζοντας ιδανικά στη φιλοσοφία της Renault.
Αν έπρεπε να διαλέξουμε ένα μοντέλο που αναδεικνύει τη φιλοσοφία της Renault στα compact SUV, αυτό θα ήταν το Captur. Πρακτικό όσο χρειάζεται για να καλύψει μια οικογένεια, αρκετά στιλάτο ώστε να μην περνά απαρατήρητο και παραδοσιακά δυνατό σε χώρους, εξοπλισμό και αίσθηση ποιότητας, έβαλε από την πρώτη εμφάνισή του το 2013 και την 1η γενιά του τις βάσεις για μια πετυχημένη πορεία. Στη δεύτερη γενιά του, που ήρθε στην Ελλάδα το 2020, κέρδισε πόντους σε παρουσία, τεχνολογία και οδηγική ωριμότητα.
Τώρα, στην ανανεωμένη εκδοχή του, το γαλλικό SUV εφοδιάζεται με το νέο πλήρες υβριδικό σύνολο E-Tech 160 ίππων, που έρχεται να «δέσει» ακόμα πιο ολοκληρωτικά το πακέτο, συνεχίζοντας από εκεί που σταμάτησε το αντίστοιχο σύστημα των 145 ίππων και προσφέροντας μεγαλύτερη απόδοση με μικρότερη κατανάλωση, που φτάνει έως και μείον 40%. Στην πράξη, κινείται μέσα στην πόλη σχεδόν σαν ηλεκτρικό, χωρίς το άγχος της φόρτισης.
BUY NOW
Η τεχνολογία E-Tech, η οποία έχει εξελιχθεί για χρόνια, με σαφή επιρροή από την εμπειρία της Renault στη Formula 1 και με περισσότερες από 150 πατέντες έχει γίνει game-changer για την εταιρεία, όμως η συγκεκριμένη εκδοχή την εκφράζει και την αξιοποιεί καλύτερα από ποτέ.
Αντίθετες πορείες
Η λογική του συστήματος είναι πιο σύνθετη από ένα «απλό» υβριδικό, αφού συνδυάζει δύο ηλεκτρικά μοτέρ (έναν ηλεκτροκινητήρα 36 kW και έναν κινητήρα εκκίνησης υψηλής τάσης HSG 15 kW) με έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων απόδοσης 109 ίππων αντί 94 που ήταν ο προηγούμενος των 1,6 λίτρων.
Επίσης μεγάλη διαφορά είναι ότι πλέον το σύνολο περνά σε άμεσο ψεκασμό, από έμμεσο, επιτρέποντας πιο αποδοτική καύση, καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση και τελικά περισσότερη ισχύ με λιγότερο καύσιμο.
Η συνολική απόδοση πλέον φτάνει τους 160 ίππους και τα 205 Nm ροπής, με αύξηση περίπου 25% σε σχέση με το προηγούμενο σύστημα. Η μέγιστη ροπή εμφανίζεται πολύ νωρίτερα, γύρω στις 2.000 σ.α.λ., πρόσφετοντας το Captur την αίσθηση ενός turbo κινητήρα παρά σαν κλασικό υβριδικό.
Παράλληλα, το Multimode κιβώτιο, ένα ιδιαίτερο σύστημα μετάδοσης χωρίς συμβατικό συμπλέκτη που χρησιμοποιεί πολλαπλές σχέσεις και έξυπνους αυτοματισμούς, επιλέγει συνεχώς το βέλτιστο συνδυασμό ηλεκτρικής και θερμικής ισχύος, επιτρέποντας στο Captur να κινείται αθόρυβα, με άμεση απόκριση και εξαιρετική σταθερότητα στο πώς παραδίδει την ισχύ.
Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται πλέον σε 8,9 δευτερόλεπτα, χρόνος που δεν εντυπωσιάζει στα χαρτιά αλλά στο δρόμο μεταφράζεται σε άνεση προσπέρασης και σε πολύ πιο ζωηρό πάτημα σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά.
Ακόμη πιο ουσιαστική είναι η αναβαθμισμένη μπαταρία 1,4 kWh (από 1,2 kWh πριν). Η αύξηση μπορεί να μοιάζει μικρή, αλλά στην πράξη επιτρέπει στο Captur να κινείται για πολύ μεγαλύτερα διαστήματα αμιγώς ηλεκτρικά μέσα στην πόλη, ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες και σε συνθήκες stop-and-go.
Αυτή η ενισχυμένη ηλεκτρική λειτουργία φαίνεται ξεκάθαρα και στα νούμερα. Σε μικτές συνθήκες, με αρκετές διαδρομές και εκτός πόλης, η μέση κατανάλωση της δοκιμής «κλείδωσε» στα 4,6 l/100 km χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια εξοικονόμησης καυσίμου.
Σε κίνηση αποκλειστικά εντός αστικού ιστού, το υβριδικό σύστημα έδειξε τον καλύτερό του εαυτό, με την ένδειξη να πέφτει στα 3,7 λτ./100 χλμ., επίπεδο που πριν λίγα χρόνια συναντούσαμε μόνο σε μικρά ντίζελ. Μάλιστα, με τις εκπομπές CO₂ να βρίσκονται στα 99 g/km, το υβριδικό Captur δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και περνά ελεύθερα από τον δακτύλιο, καθιστώντας το μια πραγματικά ολοκληρωμένη λύση καθημερινής μετακίνησης.
Με φόντο και την πόλη
Στον κομμάτι της οδήγησης, το Captur E-Tech νιώθει πολύ καλά αρχικά στο αστικό περιβάλλον. Το αυτοκίνητο ξεκινά, κινείται και επανεκκινεί ηλεκτρικά με τρόπο απόλυτα ομαλό, χωρίς τραντάγματα ή θορύβους από τη μετάδοση.
Η συνεργασία των ηλεκτροκινητήρων με τον βενζινοκινητήρα γίνεται σχεδόν αθόρυβα στο παρασκήνιο και μόνο αν έχεις πολύ εξασκημένο αυτί αντιλαμβάνεσαι πότε αλλάζει η λειτουργία. Η ηχομόνωση του κινητήρα είναι συνολικά βελτιωμένη, αφού, αν και υπάρχει ακόμα ένα ελαφρύ «μουγκρητό» όταν ζητήσεις απότομα πολλή ισχύ, πλέον δεν κουράζει, ενισχύοντας την premium προσέγγιση του αυτοκινήτου.
Πολύ δουλειά έχει γίνει και στον τομέα της ανάρτησης, όπου η γαλλική εταιρεία βελτίωσε τη γεωμετρία ώστε να δώσει καλύτερο πάτημα στο μοντέλο. Ο συνδυασμός McPherson εμπρός και ημιάκαμπτου άξονα πίσω προσφέρει έναν ισορροπημένο χαρακτήρα στο μοντέλο, που προσανατολίζεται περισσότερο προς την άνεση, κάτι που φαίνεται και από τον τρόπο που εξομαλύνει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.
Οι κλίσεις σε γρήγορες στροφές είναι εντός λογικών ορίων για την κατηγορία, αλλά ποτέ δεν νιώθεις ότι χάνεις την πρόσφυση, ακόμα και όταν αυξήσεις τον ρυθμό σε επαρχιακό.Το τιμόνι δεν είναι το πιο «ζωντανό» της κατηγορίας, όμως παραμένει πιο προσεγμένο σε αίσθηση από αυτό που έχουμε συνηθίσει στο μέσο B-SUV και κόβει ιδιαίτερα καλά, ενώ «βαραίνει» στο ιδανικό επίπεδο ανάλογα με το οδηγικό mode που επιλέγει ο οδηγός.
Το πεντάλ του φρένου επίσης επιφυλάσσει μια θετική έκπληξη, αφού η αίσθηση είναι αρκετά φυσική, κάτι καθόλου αυτονόητο σε υβριδικά, με τα πίσω δισκόφρενα να προσθέτουν πόντους στη συνολική αίσθηση.
Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει ήρεμα, με το υβριδικό σύστημα να κρατάει στο μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής χαμηλές στροφές και την καμπίνα να παραμένει ήσυχη, ενώ τα συστήματα ασφαλείας επεμβαίνουν μόνο αν υπάρχει πραγματική ανάγκη χωρίς να γίνονται κουραστικά.
Από την άλλη, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος επιτρέπει να μην «μασάει» σε λακκούβες, κακοστρωμένο οδόστρωμα και ήπια χωμάτινα περάσματα, κάτι που ταιριάζει απόλυτα στον ρόλο του ως οικογενειακό πολυεργαλείο, ενώ η ικανότητα ρυμούλκησης έχει αυξηθεί από τα 750 στα 1.000 κιλά, προσθέτοντας ακόμη μία πρακτική διάσταση στην καθημερινή χρήση.
Τέλος, τη συνολική οδηγική εμπειρία συμπληρώνουν τα προγράμματα οδήγησης, που ρυθμίζονται είτε από το σύστημα πολυμέσων είτε από το τιμόνι και σου επιτρέπουν να προσαρμόσεις το Captur στα γούστα σου. Μπορείς να επιλέξεις πιο χαλαρό στήσιμο με έμφαση στην οικονομία, πιο ζωντανό set-up με άμεση απόκριση στο γκάζι ή να φτιάξεις το δικό σου προφίλ μέσω του MySense, επηρεάζοντας όχι μόνο το πώς αντιδρά το αυτοκίνητο, αλλά και τη διαμόρφωση των ψηφιακών οργάνων, καθώς και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό στην καμπίνα.
Σύγχρονη αισθητική
Εξωτερικά, το Captur ευθυγραμμίζεται με την τελευταία σχεδιαστική γλώσσα της Renault, χωρίς κραυγαλέες αναφορές στον υβριδικό του χαρακτήρα. Η νέα μάσκα με το σύγχρονο σήμα στο κέντρο, το πιο οριζόντιο και γεμάτο καπό και τα signature LED φώτα δημιουργούν μια πιο δυναμική εικόνα.
Οι καθαρές επιφάνειες στους προφυλακτήρες και οι αεραγωγοί βελτιώνουν λειτουργικά την ψύξη και την αεροδυναμική, ενώ στο πλάι οι προστατευτικές επενδύσεις και οι τροχοί έως 18 ιντσών ενισχύουν τον SUV χαρακτήρα του. Πίσω, παραμένει γνώριμο, αλλά με φρεσκαρισμένες λεπτομέρειες στα φωτιστικά σώματα και στους προφυλακτήρες.
Στο εσωτερικό, η βασική σχεδιαστική φιλοσοφία του ταμπλό παραμένει, με την κεντρική κονσόλα ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό και τα υλικά να διατηρούν το άγγιγμα ποιότητας που γνωρίζουμε από τη Renault.
Τα μαλακά τμήματα στο πάνω μέρος του ταμπλό παραμένουν ευχάριστα στο μάτι και στην αφή, ενώ ακόμη και τα σκληρότερα πλαστικά είναι προσεγμένα. Οι νέες επενδύσεις στα καθίσματα, με πιο οικολογικά υλικά και προσεγμένους χρωματικούς συνδυασμούς, δένουν ωραία με τις διακοσμητικές λεπτομέρειες του ταμπλό και δίνουν την αίσθηση ότι κάθε έκδοση έχει τον δικό της μικρό χαρακτήρα.
Ο οδηγός κάθεται ψηλά, έχοντας καλή ορατότητα, και χάρη στο μεγάλο εύρος ρυθμίσεων σε κάθισμα και τιμόνι βρίσκει εύκολα τη θέση που του ταιριάζει. Μπροστά του συναντά έναν στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών που μπορεί να αλλάζει γραφικά ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης και να προβάλλει την απαραίτητη πληροφορία για υβριδική λειτουργία, ροή ενέργειας και αυτονομία.
Στο κέντρο δεσπόζει η μεγάλη κατακόρυφη οθόνη 10,4 ιντσών του συστήματος openR link, με λογισμικό που θυμίζει περισσότερο σύγχρονο smartphone. Η πλοήγηση στα μενού είναι απλή, οι αντιδράσεις του συστήματος γρήγορες και η συμβατότητα με Android Auto και Apple CarPlay (ασύρματα) έρχεται να κλείσει το πακέτο συνδεσιμότητας, μαζί με ψηφιακό ραδιόφωνο, έξι ηχεία και πληθώρα θυρών USB εμπρός και πίσω.
Οι χώροι πίσω παραμένουν μεγάλο ατού. Δύο ενήλικες κάθονται άνετα, με επαρκή αέρα για γόνατα και κεφάλι, ενώ το συρόμενο πίσω κάθισμα επιτρέπει διαμόρφωση του χώρου αποσκευών από 348 έως 480 λίτρα, τη στιγμή που το διπλό πάτωμα, το σχήμα του και το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας κάνουν τη φόρτωση και εκφόρτωση πραγμάτων ακόμη πιο πρακτική και εύχρηστη.
Σε επίπεδο εξοπλισμού, το υβριδικό Captur ξεκινά από την έκδοση Evolution Plus, έχοντας όσα περιμένεις από ένα σύγχρονο SUV που σέβεται τις απαιτήσεις της εποχής.
Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, όπως προειδοποίηση σύγκρουσης, αυτόματη πέδηση με αναγνώριση πεζών/δικυκλιστών, υποβοήθηση σε διασταυρώσεις, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων και αυτόματη προσαρμογή ταχύτητας, ενώ παράλληλα διαθέτει αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες βροχής, προβολείς LED Pure Vision, ζάντες 17 ιντσών, keyless, θερμαινόμενους καθρέπτες και συρόμενο πίσω κάθισμα.
Η έκδοση Techno προσθέτει ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, adaptive cruise control με Stop&Go, αυτόματο αντιθαμβωτικό εσωτερικό καθρέπτη, σύστημα Multi-Sense με ατμοσφαιρικό φωτισμό, ασύρματη φόρτιση, επιπλέον USB θύρες, ζάντες 18 ιντσών, 3D LED πίσω φωτιστικά, δερμάτινο τιμόνι και αναβαθμισμένες ταπετσαρίες.
Στο διά ταύτα
Με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα πλήρως υβριδικό B-SUV με ισχύ που καλύπτει απόλυτα οικογενειακές ανάγκες, εξαιρετικά χαμηλή πραγματική κατανάλωση στην πόλη, πλούσια συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και τεχνολογία που μέχρι πρότινος συναντούσαμε σε μεγαλύτερες κατηγορίες, η τιμή εκκίνησης των 26.500 ευρώ τοποθετεί το Captur πολύ δυνατά απέναντι στον ανταγωνισμό.
Η επιλογή της Renault να εξελίξει το υβριδικό της σύνολο, αυξάνοντας ισχύ, μειώνοντας κατανάλωση και ενισχύοντας την ηλεκτρική λειτουργία, αποδεικνύεται μια στρατηγική κίνηση που «κουμπώνει» ιδανικά στις ανάγκες των ελληνικών πόλεων. Το Captur E-Tech 160 προσφέρει περισσότερα χωρίς να ξεφεύγει σε τιμή, κερδίζοντας επάξια μια θέση ανάμεσα στις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Renault Captur E-Tech 160 ίππων
- Κινητήρας βενζίνης: 1.798 κ.εκ., 98 ίπποι/ 7.500 σ.α.λ., 172 Nm/3.000 – 4.000 σ.α.λ
- Ηλεκτροκινητήρες: 49 ίπποι/205 Nm, 20 ίπποι/50 Nm
- Συνδυαστική απόδοση: 160 ίπποι/205 Nm
- Μετάδοση: Αυτόματο multi-mode 6 σχέσεων με 15 συνδυασμούς, στους εμπρός τροχούς
- Επιδόσεις: 8,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
- Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,3 λτ./100 χλμ., 99 γρ./χλμ.
- Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.239/1.562/1.575 χλστ., 2.639 χλστ. μεταξόνιο
- Βάρος: 1.366 κιλά
- Χώρος αποσκευών: 348 – 480 λτ.
- Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 26.500 ευρώ- 0 ευρώ