Συγκριτική δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 PS vs Renault Symbioz 1.6 Hybrid E-Tech 145 PS
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΟΣ / PHOTOS: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΛΙΟΣ
Μία από τις νεότερες ελεύσεις στην εξαιρετικά απαιτητική κατηγορία των C-SUV, το νέο Renault Symbioz, έρχεται με γεμάτη φαρέτρα και για να διακριθεί θα πρέπει να κονταροχτυπηθεί με καταξιωμένους αντιπάλους, όπως το Nissan Qashqai.
Τα C-SUV είναι από τις δημοφιλείς κατηγορίες σε ευρωπαϊκό επίπεδο και στη χώρα μας καταλαμβάνουν μερίδιο αγοράς που φτάνει το 20%. Αυτό σημαίνει ότι ένας στους πέντε αγοραστές αυτοκινήτου στη χώρα μας, επιλέγει μοντέλο αυτής της κατηγορίας. Αυτός είναι εξάλλου και ο λόγος που όλοι οι κατασκευαστές διαθέτουν μια τουλάχιστον πρόταση στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Τα δύο μοντέλα της συγκριτικής δοκιμής μας τοποθετούνται από πλευράς διαστάσεων στην είσοδο της κατηγορίας (έχουν μήκος γύρω από τα 4,4 μέτρα), πράγμα που σημαίνει ότι δεν καταλαμβάνουν πολύ χώρο και είναι ευέλικτα στη «σφιχτή» αστική ζούγκλα, ενώ παράλληλα διαθέτουν υβριδικά συστήματα κίνησης που ευνοούν τη χρήση.
BUY NOW
Κάιν και Άβελ
Η νεότερη τρίτη γενιά του Nissan Qashqai παρουσιάστηκε το 2021 και μετά από τρία χρόνια ανανεώθηκε αισθητικά και τεχνολογικά με σκοπό να συνεχίσει την πετυχημένη εμπορική του πορεία.
Οι αλλαγές εντοπίζονται στον σχεδιαστικό τομέα και το σύστημα πολυμέσων, ενώ παράλληλα αναβαθμίστηκε και ο εξοπλισμός του με σύγχρονα συστήματα, προσφέροντας περισσότερα εξοπλιστικά χαρακτηριστικά σε όλες τις εκδόσεις. Σχεδιαστικά, οι εκτενείς αλλά στοχευμένες διαφοροποιήσεις είναι εμφανείς από την πρώτη στιγμή, δίνοντας μια φρέσκια όψη στο μοντέλο χωρίς να χάνει την οπτική συγγένεια με τους προκατόχους του.
Την παράσταση κλέβει αναμφίβολα η μεγάλη μάσκα με τα δεκάδες τρισδιάστατα γυαλιστερά στοιχεία, που μοιάζει σαν ένα ενιαίο σώμα με το υπόλοιπο μπροστινό μέρος και δένει αρμονικά με τους πιο επιθετικούς τριγωνικούς προβολείς. Τα αιχμηρά φώτα ημέρας, που αποτελούνται από πέντε στοιχεία αντίστοιχης σχεδιαστικής φιλοσοφίας με αυτά της μάσκας, τονίζουν ακόμα περισσότερο τη δυναμική του μοντέλου, με τους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα να διαθέτουν και αυτοί νέα σχεδίαση.
Στο πίσω μέρος του ανανεωμένου Qashqai, οι αλλαγές στα φώτα επικεντρώνονται στη φωτεινή υπογραφή και όχι στο σχήμα τους, που παραμένει ίδιο. Συγκεκριμένα, εφοδιάζεται με τέσσερα επιμέρους LED φώτα, που ακολουθούν τη σχεδιαστική γλώσσα του μπροστινού μέρους, ενώ ελαφρώς ανασχεδιασμένος είναι και ο προφυλακτήρας.
Οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου Symbioz το τοποθετούν ακριβώς στη μέση της γκάμας των SUV της Renault, καθώς είναι 17 εκ. μακρύτερο από το Captur και 16 εκ. πιο κοντό από το Arkana. Σε σχέση με το ανανεωμένο Austral που βασίζεται στην μεγαλύτερη CMF-C πλατφόρμα, το μήκος του είναι 12 πόντους μικρότερο.
Όπως αντιλαμβάνεστε, το Symbioz κουμπώνει ιδανικά στην γκάμα των SUV της γαλλικής εταιρείας, όχι μόνο λόγω χαρακτήρα, αλλά και χάρη στις μελετημένες του διαστάσεις. Σχεδιαστικά, το εμπρός μέρος ακολουθεί το μοτίβο που έχουμε δει στα ανανεωμένα Captur και Rafale, με την ανάγλυφη μάσκα να φέρει στο κέντρο της το τονισμένο Nouvel’ R σήμα. Το παρών φυσικά δίνουν τα φώτα τύπου LED Pure Vision, με τα κάθετα ημέρας που παραπέμπουν σε διαμάντι κομμένο στη μέση.
Σε σχέση με το Captur, το Symbioz δεν έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο (παραμένει στα 2,64 μέτρα) με την μεταξύ τους διαφορά στο μήκος να εντοπίζεται στον πίσω πρόβολο. Η προσθήκη του επιπλέον όγκου δεν δείχνει παράταιρη, με τους Γάλλους σχεδιαστές να του χαρίζουν εντονότερη κλίση στην οροφή και ανασχεδιασμένο πίσω μέρος για την δημιουργία ενός αρμονικού συνόλου.
Η πίσω όψη του νέου Symbioz θυμίζει Rafale και Scenic, τόσο με τα LED φώτα όσο και με τις γωνίες της πίσω πόρτας. Στο κέντρο της τελευταίας εντοπίζουμε με μεγάλα γράμματα την ονομασία του μοντέλου, προσδίδοντας μια πολύ καθαρή εικόνα. Ακόμα, νέα σχεδίαση έχουν και οι ζάντες αλουμινίου με τις διαστάσεις τους να κυμαίνονται από τις 17 έως τις 19 ίντσες. Η βασική έκδοση εξοπλισμού evolution διαθέτει ατσάλινους τροχούς 17 ιντσών με διακοσμητικά τάσια.
Με πλούσιο εσωτερικό κόσμο
Το εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων δείχνει σύγχρονο και επίκαιρο, με το ταμπλό τους να αποτελείται από μαλακά και σκληρά πλαστικά. Αυτά όμως του Symbioz είναι ελαφρώς ανώτερης ποιότητας, με το Qashqai από την άλλη να διαθέτει μαλακά πλαστικά και στα ψηλά σημεία των πάνελ των εμπρός θυρών. Και στα δύο μοντέλα όμως η συναρμογή είναι υψηλού επιπέδου και η στιβαρή αίσθηση που χαρίζουν μεταφράζεται σε μηδενικούς τριγμούς.
Τόσο το Qashqai όσο και το Symbioz διαθέτουν πλούσιο ψηφιακό κόσμο powered by Google, ακόμα και στις βασικές τους εκδόσεις. Ο οδηγός της εισαγωγικής έκδοσης Unique του Qashqai έχει μπροστά του αναλογικό πίνακα οργάνων που ενσωματώνει οθόνη 7 ιντσών, με τις πλουσιότερες να φέρουν πλήρως ψηφιακό πίνακα με διαγώνιο 12,3 ίντσες. Στο κέντρο του ταμπλό του ιαπωνικού μοντέλου, βρίσκεται στάνταρ μια wide screen 12,3 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, με το μενού του να είναι σωστά δομημένο και εύκολο στη χρήση.
Το Symbioz από την άλλη, διαθέτει από την εισαγωγική έκδοση evolution ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, 10 ιντσών στις πλουσιότερες, με την τοποθετημένη σε θέση πορτρέτου οθόνη του συστήματος πολυμέσων να έχει διαγώνιο 10,4 ιντσών και κλίση προς τον οδηγό. Ακριβώς κάτω από τα ψηφιακά συστήματα και των δύο μοντέλων, βρίσκουμε τα φυσικά πλήκτρα για το σύστημα αυτόματου κλιματισμού, στοιχείο που σε συνδυασμό και με τα υπόλοιπα που υπάρχουν γύρω από τον οδηγό, ευνοούν την εργονομία και των δύο C-SUV.
Από πλευράς χώρων, τα δύο μοντέλα είναι πολύ κοντά. Τέσσερις ενήλικοι κανονικού αναστήματος θα βολευτούν με άνεση, με έναν τρίτο πίσω να βολεύεται ελαφρώς καλύτερα στο ιαπωνικό μοντέλο λόγω πλάτους. Και στις δύο περιπτώσεις όμως, ο μεσαίος πίσω δεν θα δυσκολευτεί να βρει χώρο για τα πόδια και τα πέλματά του.
Ο χώρος αποσκευών και των δύο αυτοκινήτων είναι σχεδόν πανομοιότυπος, με αυτόν του Qashqai να ορίζεται 504 λίτρα και του Symbioz να κυμαίνεται από τα 492 έως τα 624 λίτρα χάρη στο στάνταρ συρόμενο κάθισμα που εκτοξεύει την πρακτικότητα. Το άνοιγμα που προσφέρει η πέμπτη πόρτα και των δύο μοντέλων είναι μεγάλο και το ορθογώνιο σχήμα επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευσή τους. Επιπρόσθετα, διαθέτουν γάντζους για χειραποσκευές και διπλό πάτωμα που επιτρέπει στη δημιουργία επίπεδου χώρου σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτη του πίσω καθίσματος. Το διπλό πάτωμα όμως δεν αποτελεί στοιχείο του βασικού εξοπλισμού και των δύο μοντέλων, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα μικρό σκαλοπάτι. Διαθέτουν όμως ρεζέρβα ανάγκης για μια δύσκολη στιγμή.
Υβριδικά, όχι ίδια
Τα δύο μοντέλα του συγκριτικού μας διαθέτουν υβριδικά συστήματα κίνησης με θερμικό κινητήρα βενζίνη, και εκεί σταματούν οι ομοιότητές τους. Το ιαπωνικό μοντέλο διαθέτει τον 4κύλινδρο αλουμινένιο 1.3 DiG-T που ενισχύεται πλέον από ήπια υβριδικό σύστημα 12V. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει μαζεμένες διαστάσεις, ζυγίζει μόλις 22 κιλά και συνεισφέρει 6 Nm ροπή σε επιταχύνσεις από τα 20 έως τα 110 χλμ./ώρα και για έως 20 δλ. Επιπλέον όφελος υπάρχει και από την ελαφρώς πιο ραφιναρισμένη λειτουργία του κινητήρα στις χαμηλές σ.α.λ., την ομαλή λειτουργία του συστήματος stop/start και το coasting που πραγματοποιεί χάρη στο αυτόματο σασμάν της έκδοσης.
Η απόδοση του ήπια υβριδικού συστήματος του Qashqai είναι 158 ίπποι και 270 Nm, και συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο X-Tronic που είναι τύπου CVT. Το τελευταίο διαθέτει σπορ πρόγραμμα λειτουργίας και paddles για χειροκίνητες αλλαγές 7 εικονικών σχέσεων.
Το Renault Symbioz από την άλλη, διατίθεται σε μία έκδοση κινητήρα/συστήματος κίνησης. Το Hybrid E-Tech σύστημα κίνησης του γαλλικού SUV αποτελείται από έναν 4κύλινδρο 1.600άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 95 ίππους και 148 Nm, δύο ηλεκτρομοτέρ με 49 ίππους/205 Nm και 20 ίππους/50 Nm αντίστοιχα, και ιδιαίτερης τεχνολογίας αυτόματο κιβώτιο. Το πιο αδύναμο ηλεκτρομοτέρ παίζει τον ρόλο εναλλάκτη/γεννήτριας, ενώ το ισχυρότερο εξασφαλίζει ηλεκτρική κίνηση μέσω ρεύματος που αντλεί από την μπαταρία ιόντων λιθίου με ωφέλιμη χωρητικότητα 1,26 kWh.
To full hybrid σύστημα του γαλλικού SUV συνεργάζεται με αυτόματο Multimode αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων (4 για το θερμικό και 2 για το ηλεκτρικό) που ελέγχεται ηλεκτρονικά και χάρη στην ανεξάρτητη λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων και του θερμικού, έχει την δυνατότητα 14 διαφορετικών συνδυασμών για την κίνησή του. Η ισχύς του συστήματος φτάνει τους 145 ίππους και έχει την δυνατότητα να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το Symbioz με ταχύτητα έως 75 χλμ./ώρα και για τουλάχιστον 3 χλμ.
Στον τομέα των επιδόσεων, ο διαφορετικός τύπος υβριδικής τεχνολογίας των δύο μοντέλων κάνει την διαφορά, με το Qashqai που στηρίζεται πιο πολύ στην βενζινοκίνητη φύση του να επιταχύνει και πιο δυνατά. Στο υβριδικό σύστημα του Symbioz όμως, που πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει το ηλεκτρομοτέρ και η μεγαλύτερη μπαταρία, υπάρχει μια αρμονία που συνδυάζει τις ικανοποιητικές επιδόσεις με την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, χωρίς να του λείπει η σπιρτάδα.
Ενδεικτικά, για να πιάσει το Qashqai τα 100 χλμ./ώρα από στάση χρειάζεται 9,2 δλ. και το Symbioz 10,6 δλ., με την τελική ταχύτητα του πρώτου να φτάνει τα 199 χλμ./ώρα και του δεύτερου τα 170 χλμ./ώρα (ηλ. περιορισμένη).
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν προγράμματα οδήγησης, τρία το Qashqai και τέσσερα το Symbioz μαζί με το διαμορφώσιμο Perso. Το Symbioz διαθέτει ακόμα λειτουργία E-SAVE που διατηρεί την μπαταρία με τουλάχιστον 40% απόθεμα ενέργειας, ενώ η λειτουργία Brake στο σασμάν ενισχύει την ανάκτηση ενέργειας.
Η κατανάλωση των δύο μοντέλων παρουσιάζει μεγάλη διαφορά υπέρ του full hybrid γαλλικού μοντέλου, απαιτώντας μόλις 4,8 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χλμ. διαδρομής. Στην περίπτωση του mild hybrid Qashqai η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε λίγο πάνω από τα 7,5 λτ./100 χλμ.
Ο οδηγός και των δύο μοντέλων κάθεται σε ένα άνετο κάθισμα και σε συνδυασμό με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, εξασφαλίζουν και εποπτική θέα περιμετρικά του αμαξώματος. Του Symbioz όμως το κάθισμα διαθέτει ελαφρώς καλύτερη πλευρική στήριξη.
Η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός του mild hybrid Qashqai δεν διαφέρει από αυτή ενός συμβατικού SUV, σε αντίθεση με αυτόν του full hybrid Symbioz που η εκκίνηση γίνεται πάντα ηλεκτρικά και μόλις αυξηθεί το φορτίο ή μειωθεί η ενέργεια της μπαταρίας, τότε κάνει την εμφάνισή του και ο θερμικός κινητήρας βενζίνης.
Η λειτουργία της ανάρτησης του Qashqai είναι σωστή και αθόρυβη, και η ρύθμισή της ισορροπεί ιδανικά μεταξύ κρατήματος και άνεσης. Παρόμοια αίσθηση απολαμβάνει και ο οδηγός του Symbioz, με την ανάρτησή του να περνά ώριμα πάνω από το ανάγλυφο των ελληνικών δρόμων, ακόμα και με τροχούς 19 ιντσών.
Στον αυτοκινητόδρομο και με σταθερή ταχύτητα, τα δύο C-SUV ταξιδεύουν με σχετική ησυχία και ο αεροδυναμικός θόρυβος κυμαίνεται σε λογικά πλαίσια και δεν είναι ενοχλητικός. Σε μια πιο κλειστή διαδρομή, αυτή ενός επαρχιακού, τα δύο μοντέλα παρουσιάζουν ένα ανάλαφρο και υπάκουο πρόσωπο, με λογική κλίση και υψηλό αίσθηση ασφάλειας.
Τα προσθιοκίνητα C-SUV του συγκριτικού μας δεν θα διστάσουν να σκονίσουν και τις λαμαρίνες τους, με τους 18 πόντους του Qashqai και τους 17 του Symbioz να φροντίζουν για συγκρατημένες εκτός δρόμου περιηγήσεις.
Στο ταμείο
Τα δύο μικρομεσαία SUV του συγκριτικού μας διαθέτουν παραπλήσιο κόστος κτήσης, με την τιμή εκκίνησης του αυτόματου Qashqai να ορίζεται στα 30.590 ευρώ (με προωθητική ενέργεια) και του Symbioz που είναι στάνταρ αυτόματο να είναι 28.900 ευρώ.
Ο βασικός εξοπλισμός άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας δεν παρουσιάζει μεγάλες διαφορές μεταξύ των μοντέλων, με το Nissan να διαθέτει επιπλέον κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό, και το Renault να έχει πλουσιότερο ψηφιακό κόσμο. Ο υποψήφιος αγοραστής του γαλλικού SUV όμως μπορεί να επιλέξει την δεύτερη έκδοση techno που φέρει ακόμα περισσότερα εξοπλιστικά χαρακτηριστικά και κοστίζει (30.500 ευρώ) σχεδόν όσο η εισαγωγική του αυτόματου Qashqai.
Στον τομέα του κόστους χρήσης, ξεχωρίζει το full hybrid Symbioz που δεν επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη του με ετήσια τέλη κυκλοφορίας και καταναλώνει 2,7 λτ. βενζίνης λιγότερα ανά 100 χλμ., δηλαδή 4,80 ευρώ λιγότερα για κάθε 100 χλμ. διαδρομής.
Εν κατακλείδι, η νεότερη έλευση στην κατηγορία, το Renault Symbioz, κατάφερε να διακριθεί έναντι του ανταγωνιστικού Nissan Qashqai, χάρη στο αποδοτικό υβριδικό σύστημα κίνησης που προσφέρει χαμηλό κόστος χρήσης, την πιο προσιτή τιμή, την αυξημένη πρακτικότητα και την μεγαλύτερη κατά δύο χρόνια εγγύηση μηχανικών μερών (5ετή).
Τεχνικά χαρακτηριστικά Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic
- Κινητήρας: 1.333 κ.εκ. Βενζίνη 12V Mild Hybrid, 158 PS/5.500 σ.α.λ., 270 Nm/1.800-3.750 σ.α.λ.
- Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο X-Tronic CVT, στους εμπρός τροχούς
- Επιδόσεις: 9,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 199 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
- Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,3 λτ./100 χλμ., 142 γρ./χλμ.
- Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.425/1.835/1.625 χλστ., 2.665 χλστ. μεταξόνιο
- Βάρος: 1.468 κιλά
- Χώρος αποσκευών: 504 λίτρα
- Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 33.590 ευρώ (30.590 ευρώ με προωθητική ενέργεια) - 99,40 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά Renault Symbioz 1.6 Hybrid E-Tech 145 PS
- Κινητήρας βενζίνης: 1.598 κ.εκ., 95 ίπποι/ 5.600 σ.α.λ., 148 Nm/3.600 σ.α.λ.
- Ηλεκτροκινητήρας: 49 ίπποι/205 Nm, 20 ίπποι/50 Nm
- Συνδυαστική απόδοση: 145 ίπποι/205 Nm
- Μετάδοση: Αυτόματο multi-mode 6 σχέσεων με 15 συνδυασμούς, στους εμπρός τροχούς
- Επιδόσεις: 10,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 170 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
- Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,7 λτ./100 χλμ., 106 γρ./χλμ.
- Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.413/1.797/1.555 χλστ., 2.638 χλστ. μεταξόνιο
- Βάρος: 1.423 κιλά
- Χώρος αποσκευών: 492 – 624 λτ.
- Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 28.900 ευρώ - 0 ευρώ