Σκοτώνουν τα ηλεκτρικά πατίνια;

E-Scooter πατίνια ατύχημα

Τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν μπει για τα καλά στη «ζωή» μας, αφού συνεχώς βλέπουμε γύρω μας ανθρώπους να τα χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους. Πόσο ασφαλή είναι όμως ακόμη και για την ίδια μας τη ζωή;

Η άνθηση το τελευταίο διάστημα της χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών από τους πολίτες των μεγαλύτερων πόλεων του κόσμου, έρχεται ως μια συνέπεια της τάσης που επικρατεί πλέον για όλο και πιο οικολογικές καθημερινές μετακινήσεις.

Ελαφριά, ξεκούραστα και περιβαλλοντικά φιλικά, τα ηλεκτρικά πατίνια προσφέρουν καθημερινή ευκολία στις μετακινήσεις χωρίς περιορισμούς. Η χρήση τους όμως σε δρόμους υψηλής ταχύτητας εγκυμονεί πολλούς κινδύνους για τον ίδιο τους το χρήστη, αφού το νέο report που δημοσίευσε η γερμανική Dekra για την ασφάλειά τους, καταδεικνύει την μειωμένη ασφάλεια που προσφέρουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατ’ αρχάς, να σημειώσουμε ότι με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία, το 2019 στη Γερμανία είχαν γίνει 630 ατυχήματα με ηλεκτρικά πατίνια, στα οποία σκοτώθηκαν 10 άνθρωποι και τραυματίστηκαν 554.

E-Scooter

Η Dekra αφού ανέλυσε διεξοδικά τους λόγους των ατυχημάτων, κατέληξε ότι η πρώτη αιτία ήταν η ίδια η συμπεριφορά του οδηγού τους. Όπως σημειώνει η γερμανική εταιρεία, συνήθως ο οδηγός του ηλεκτρικού πατινιού δεν ακολουθεί τους κανόνες του Κ.Ο.Κ. (ως απόρροια του ότι μπορεί κανείς να το χρησιμοποιήσει χωρίς κάποια άδεια οδήγησης), ενώ αποφεύγει να φορά κράνος.

Ειδικά για το κράνος, σε έρευνα που έγινε στην πόλη του Ώστιν στο Τέξας των Η.Π.Α. μεταξύ του Σεπτεμβρίου και του Νοεμβρίου του 2018, αποδείχθηκε ότι μέσα σε 87 μέρες υπήρξαν 192 τραυματίες από ατυχήματα με ηλεκτρικό πατίνι, εκ των οποίων μόνο το 1% φορούσε κράνος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας ακόμη λόγος των συχνών ατυχημάτων με ηλεκτρικά πατίνια είναι το γεγονός ότι δεν είναι εύκολα ορατά από τους οδηγούς των άλλων οχημάτων. Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε το γεγονός ότι το 2019, τα ατυχήματα και των 10 χρηστών ηλεκτρικών πατινιών που έχασαν τη ζωή τους, συνέβησαν ανάμεσα στις ώρες 8 το βράδυ και 7 το πρωί – ώρες δηλαδή μειωμένης ορατότητας. Συγκριτικά, το χρονικό διάστημα αυτό σημειώθηκαν μόλις το 21% των θανάτων και τραυματιών στους ποδηλάτες.

Στο report της Dreka καταδεικνύονται επίσης τα προβλήματα που δημιουργούν τα ηλεκτρικά πατίνια με τους πεζούς όταν βρίσκονται πάνω στο πεζοδρόμιο, ενώ επίσης σημειώνεται και το γεγονός ότι η χαμηλή τους ταχύτητα επηρεάζει και την κυκλοφορία των υπολοίπων οχημάτων στο δρόμο.

Και φυσικά, υπάρχει και το πρόβλημα με τις λακκούβες και της κακοτεχνίες του δρόμου, εκεί όπου ένα ηλεκτρικό πατίνι έχει πρόβλημα με την ίδια του την ισορροπία έναντι μιας μοτοσικλέτας ή ενός αυτοκινήτου, βάζοντας έτσι και πάλι σε κίνδυνο τον χρήστη του.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ