Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό SEAT MO eScooter 125

Δοκιμή SEAT MO eScooter 125 carandmotor.gr

Γέννημα θρέμμα Βαρκελώνης, το ηλεκτρικό SEAT MÓ eScooter 125 βρίσκεται ήδη ανάμεσα μας δείχνοντας το μέλλον των scooter.

H SEAT είναι ένας κατασκευαστής που «ψάχνεται» έμπρακτα με την μικροκινητικότητα, με τους Ισπανούς να έχουν δημιουργήσει αντίστοιχη εταιρία, τη SEAT MÓ, η οποία έχει ήδη στη γκάμα της τρία αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Το eScooter 125, το οποίο προσέλκυσε πρόσφατα τα φώτα της δημοσιότητας στην Ελλάδα, λόγω της εμπλοκής του VW Group στο project εξηλεκτρισμού της Αστυπάλαιας, είναι προς το παρόν το κορυφαίο μοντέλο της SEAT MÓ. Ένα scooter που καταφέρνει να στέκεται από την αρχή με αξιώσεις απέναντι σε παραδοσιακούς κατασκευαστές δίκυκλων, ειδικά εκείνους που δεν έχουν αποφασίσει να κάνουν ακόμη το επόμενο ηλεκτρικό «βήμα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ισπανικό 100%

Το eScooter 125 εντάχθηκε στη γκάμα της SEAT MÓ έπειτα από συνεργασία της ισπανικής εταιρίας με την ομοεθνή της Silence. H τελευταία ξεκίνησε την εξέλιξη αυτού του project πριν από μία 10ετία και παρουσίασε το μοντέλο που βλέπετε στις οθόνες σας το 2019. Τo eScooter 125 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Silence στη Sant Boi de Llobregat της Βαρκελώνης, εκεί που κατασκευάζονται και οι μπαταρίες του, κάτι που το καθιστά ένα αμιγώς ευρωπαϊκό "προϊόν", σε εξέλιξη και παραγωγή, αλλά και ποιότητα κατασκευής που βρίσκεται σαφώς πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έξυπνες λύσεις που κάνουν τη διαφορά

Μελετημένο από την αρχή για να κάνει τη ζωή του αναβάτη του πιο εύκολη, το eScooter 125 προσφέρει τις λύσεις που χρειάζεται κανείς για να κινηθεί με άνεση και χωρίς άγχος στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον, προσφέροντας επιδόσεις αλλά και χρηστικότητα που δεν συναντώνται, τουλάχιστον όλες μαζί, στον μέχρι τώρα ηλεκτρικό ανταγωνισμό του. Φυσικά, και μετά και τις αλλαγές που έγιναν στα διπλώματα οδήγησης, η πρόταση της SEAT MÓ κλείνει με νόημα το μάτι και στους κατόχους άδειας οδήγησης αυτοκινήτου, εκείνους που έχουν δίπλωμα για έξι χρόνια, έχουν συμπληρώσει το 27ο έτος της ηλικίας τους και έχουν βιώσει από... πρώτο χέρι την καθημερινή ταλαιπωρία κίνησης στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Γι' αυτούς που είναι έτοιμοι να κάνουν την αλλαγή το eScooter 125 είναι πλέον ανάμεσα μας...

Μπαταρία που σου λύνει τα χέρια

Ένα από τα βασικά στοιχεία που «απελευθερώνουν» τον αναβάτη του ισπανικού scooter είναι η δυνατότητα αφαίρεσης της μπαταρίας ιόντων λιθίου. Με ενεργειακή χωρητικότητα 5,6 kWh, η εν λόγω μπαταρία των 41 κιλών φέρει πτυσσόμενο χερούλι και ρόδες, που ανοίγουν αυτόματα με την απελευθέρωση της από την «κοιλιά» του eScooter, μια διαδικασία που γίνεται εύκολα: ανοίγετε τη σέλα, τραβάτε το μικρό λεβιεδάκι που βρίσκεται στον πάτο του κάδου και… βουάλα. Έτσι μπορείτε να την μεταφέρετε εύκολα εντός του σπιτιού σας και να την βάλετε να φορτίσει σε μια απλή οικιακή πρίζα. Η διαδικασία επανατοποθέτησης είναι εξίσου εύκολη με την μπαταρία να κουμπώνει εκ νέου στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο «φιλοξενίας» της με μια κοφτή και αποφασιστική κίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, η σχετικά μικρή της χωρητικότητα (ειδικά αν τη συγκρίνει κανείς με εκείνες των plug-in ηλεκτρικών αυτοκινήτων -πόσο μάλλον των αμιγώς ηλεκτρικών), εγγυάται και τη σχετικά γρήγορη φόρτιση της στο σπίτι που δεν ξεπερνά τις 5-6 ώρες. Το eScooter 125 μπορεί να φορτιστεί και χωρίς να αποχωριστεί την μπαταρία του με την έξοδο για το καλώδιο να βρίσκεται δεξιά, κάτω από τη σέλα, δίνοντας έτσι μία ακόμη χρηστική επιλογή στον ιδιοκτήτη του.

Με διαστάσεις... ευρωπαϊκές

Αν και μοντέλο που τοποθετείται στην κατηγορία των 125 από πλευράς επιδόσεων, το SEAT MÓ eScooter 125 καταφέρνει να ξεγελάσει με ευκολία τον παρατηρητή και θα τον κάνει να νομίζει ότι πρόκειται για ένα μοντέλο μεσαίου «κυβισμού». Οι γενναιόδωρες διαστάσεις του είναι επί της ουσίας υπεύθυνες γι' αυτό, από τις οποίες προκύπτει και χειροπιαστό όφελος στον τομέα της ευρυχωρίας. Το eScooter 125 θα φιλοξενήσει με μεγάλη άνεση στη μακριά και φαρδιά σέλα του αναβάτες ακόμη και με ύψος που ξεπερνά τα 1,85 μ. Άνετα θα κάτσει επίσης και ο συνεπιβάτης έχοντας άπλετο χώρο για να βολευτεί με τα γόνατα του να δημιουργούν φυσικές γωνίες πατώντας στα μαρσπιέ, ενώ στη διάθεση του έχει και χειρολαβές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάτω από τη σέλα το δίτροχο της SEAT MÓ κρύβει μία ακόμη ευχάριστη έκπληξη. Η ύπαρξη της ψηλής μπαταρίας δεν έχει επιφέρει εκπτώσεις στον αποθηκευτικό χώρο που μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση δύο κράνη κλειστού τύπου αφήνοντας λίγο ακόμη χώρο για κάποια μικροαντικείμενα.

Το τιμόνι του eScooter 125 βρίσκεται σε σωστό ύψος και προσφέρει πολύ καλό μοχλό τόσο στους ελιγμούς ανάμεσα στα αυτοκίνητα όσο και στις αλλαγές κατεύθυνσης με υψηλότερες ταχύτητες, ενώ η επίπεδη ποδιά ευνοεί τον προσφερόμενο χώρο για τα πόδια και δίνει τη δυνατότητα και για μεταφορά αντικειμένων, χάρη και στην ύπαρξη «γάντζου» που ασφαλίζει, ο οποίος βρίσκεται λίγο κάτω από το τιμόνι. Ο αναβάτης έχει μπροστά του έναν ευανάγνωστο LCD ψηφιακό πίνακα πληροφοριών που του προσφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, με πιο σημαντικές από αυτές την αυτονομία της μπαταρίας. Μέσω του δεξιού γκριπ μπορείτε να αλλάξετε και τα τρία προγράμματα λειτουργίας Eco, City και Sport, ενώ στο αριστερό βρίσκεται η όπισθεν (!): κρατώντας πατημένο το πράσινο μπουτόν και ανοίγοντας το ηλεκτρονικό γκάζι θα νιώσετε το ισπανικό scooter να πηγαίνει διακριτικά προς τα πίσω.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μοτέρ το αθόρυβο και αποτελεσματικό

Τοποθετημένος στο κέντρο του πίσω τροχού, ο μικρός ηλεκτρικός κινητήρας του eScooter 125 είναι μια ευχάριστη έκπληξη ακόμη και για εκείνους που έχουν συνηθίσει στα δυνατά μοτέρ εσωτερικής καύσης της κατηγορίας των 125 κ.εκ. Η σταθερή απόδοση των 7 kW ή 9,5 ίππων (μέγιστη 12,23 ίπποι) λέει… λιγότερη από τη μισή αλήθεια. Η υπόλοιπη και πιο σημαντική «κρύβεται» στα 240 Nm ροπής που κάνουν την εμφάνιση τους σχεδόν με το "καλημέρα" και προσφέρουν επιταχύνσεις που βρίσκονται στην κορυφή της κατηγορίας των 125αριών scooter.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα τρία προγράμματα που έχει ο αναβάτης στη διάθεση του αλλάζουν σημαντική την απόδοση του ηλεκτρικού μοτέρ. Το Eco περιορίζει την τελική ταχύτητα στα 70 χλμ./ώρα, ενώ αυξάνει την ένταση στο ήπιο σύστημα ανάκτησης ενέργειας που δίνει παράλληλα και την αίσθηση φρένου κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στο City η τελική φτάνει έως τα 85 χλμ./ώρα με το σύστημα ανάκτησης να λειτουργεί πιο υποτονικά, ενώ στο Sport το μοτέρ «απελευθερώνεται». Σε αυτό προσφέρει επιταχύνσεις που μπορούν να συγκριθούν και με scooter με προηγμένα μοτέρ πάνω από 125 κ.εκ., μέχρι και την τελική των 105 χλμ./ώρα στο ηλεκτρονικό κοντέρ ή 95 χλμ./ώρα σύμφωνα με τη SEAT MÓ.

Η αυτονομία που προσφέρει η μπαταρία ανήκει επίσης στα δυνατά χαρτιά του ισπανικού scooter, με τα νούμερα που βλέπει ο αναβάτης στον πίνακα πληροφοριών να βρίσκονται σε απόλυτη συμφωνία με την πραγματικότητα. Το πρόγραμμα Eco, σε συνδυασμό με κίνηση στο αστικό περιβάλλον θα δώσει πάνω από 100 χλμ., το City λίγο κάτω από αυτά και το Sport περί τα 80 χλμ. Όπως και να έχει και τα προγράμματα θα καλύψουν πλήρως τις καθημερινές ανάγκες για κίνηση στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον με τον αναβάτη να μην νιώθει άγχος σχετικά με την απόσταση που μπορεί να καλύψει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΈτοιMÓ για τα δύσκολα

Δεν χρειάζονται και πολλά χιλιόμετρα στο δύσκολο και απαιτητικό περιβάλλον της πόλης για να καταλάβει κανείς ότι στη σέλα του SEAT MÓ eScooter 125, έχει βρει ένα μοντέλο που θα του σταθεί σύμμαχος και θα τον εξυπηρετήσει με το παραπάνω. Όταν οι δρόμοι της πόλης μοιάζουν με απέραντο πάρκινγκ το eScooter 125 νιώθει πραγματικά στο στοιχείο του με τους ελιγμούς να πραγματοποιούνται με ακρίβεια ανάμεσα στα αυτοκίνητα και το μικρό σχετικά πλάτος να συνεισφέρει τα μέγιστα σε αυτό. Το δυνατό μοτέρ προσφέρει και αυτό απλόχερα τις υπηρεσίες του. Τα πλούσια ελέη της ροπής κάνουν τα 155 κιλά να μοιάζουν λιγότερα, με την άμεση απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού να προσφέρει ασφαλείς προσπεράσεις, και τη συνολική απόδοση να επιτρέπει την άνεση μετακίνηση και σε αυτοκινητόδρομο με την τελική του eScooter 125 να διατηρείται με άνεση και σε ανηφόρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμη και από την τελική του το eScooter 125 σταματά γρήγορα και αποφασιστικά με το συνδυασμένο σύστημα πέδησης των φρένων του να αποτελείται από δίσκους διαμέτρου 260 και 240 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα και πολύ καλή αίσθηση στις μανέτες. Το δυνατό φρενάρισμα ενισχύεται και από τη συμπεριφορά των πολύ καλών ελαστικών πρώτης τοποθέτησης που φέρει η πρόταση της SEAT MÓ. Με διαστάσεις 120/70 για τον εμπρός τροχό των 15 ιντσών και 140/70 για τον πίσω 14άρη προσφέρουν μπόλικη πρόσφυση, αν και σε αυτή την τιμή ένα έστω μονοκάλανο ABS, για τον εμπρός τροχό, θα έπρεπε να αποτελεί μέρος του εξοπλισμού ασφάλειας. Την εικόνα συμπληρώνουν οι σφιχτές σε λειτουργία αναρτήσεις με τη σκληρότητα του πίσω αμορτισέρ να γίνεται εμφανής μόνο στις ελληνικού τύπου ανωμαλίες, ταλαιπωρώντας περισσότερο τον συνεπιβάτη.

Σε γενικές γραμμές και παρά την κατανομή του βάρους που γέρνει προς τον πίσω τροχό περισσότερο από το σύνηθες, η συμπεριφορά του ισπανικού scooter είναι ώριμη και απόλυτα προβλέψιμη, έτσι ώστε ακόμη και οι αναβάτες με μικρή εμπειρία στους δύο τροχούς να νιώθουν άνετα πάνω του, σε κάθε περίσταση. Το μεγάλο μεταξόνιο φροντίζει για τη σταθερότητα του eScooter 125 προσφέροντας σιγουριά και ήπιες αντιδράσεις στους ελιγμούς, ενώ στην τελική ταχύτητα οι μικρές ταλαντώσεις του τιμονιού από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος δεν επηρεάζουν την ευθυβολία σε καμία περίπτωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Καθαρό» και άκρως οικονομικό

Αυτό λοιπόν είναι το αμιγώς ηλεκτρικό SEAT MÓ eScooter 125, το οποίο έχει και ένα ακόμη ισχυρότατο όπλο στη φαρέτρα του, που δεν είναι άλλο από την κατανάλωση. Με 5,6 kWh να είναι αρκετά για 100 χλμ. απόστασης και σύμφωνα με τα 0,11058 λεπτά/kWh του τιμολογίου της ΔΕΗ, τα 100 χλμ. θα σας κοστίσουν περί τα 60 λεπτά του ευρώ, ένα ποσό που κερδίζει κατά κράτος… οτιδήποτε φέρει κινητήρα εσωτερικής καύσης και χωρίς να υπολογίζουμε και τους άλλους παρόχους ενέργειας που έχουν ακόμη χαμηλότερες χρεώσεις. Έτσι ξεκινά άμεσα και η απόσβεση των 6.790 ευρώ που αποτελούν την τιμή του ισπανικού μοντέλου, χωρίς να υπολογίζεται σε αυτή η επιχορήγηση των 800 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Ηλεκτρικός 9,5 PS, 240 Nm
Μετάδοση: Απευθείας στον πίσω τροχό
Διαστάσεις/Γεωμετρία (Μήκος, Μεταξόνιο), 2.000 χλστ., 1.450 χλστ.
Ύψος σέλας: 805 χλστ.
Τροχοί: Ε:120/70-15'', Π: 140/70-14''
Χωρητικότητα μπαταρίας: 5,6 kWh
0-50 χλμ./ώρα: 3,9 δλ., 95 χλμ./ώρα τελική
Βάρος: 155 κιλά
Τιμή: 6.790 ευρώ

Διαβάστε επίσης

Τα αυτοκίνητα που παρκάρουν δωρεάν

Δείτε εδώ το carandmotor.gr, το πρώτο premium site αυτοκινήτου στην Ελλάδα

Τα 5 φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ