Porsche Cayenne

Toyota: Ένα νέο μοντέλο GR προ των πυλών

Toyota GR Logo

Η Toyota φαίνεται έτοιμη για το επόμενο μεγάλο της βήμα στα sportscars, εξελίσσονται εντός των τειχών της Gazoo Racing -χωρίς καμία εξωτερική συνεργασία- ένα νέο μέλος της οικογένειας GR.

Την επιβεβαίωση της εξέλιξης του αυτοκινήτου -που θα προστεθεί στα GR Yaris, GR Corolla, GR86 και GR Supra- έκανε ο Sean Hanley, επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ της Toyota Αυστραλίας. «Ναι, ναι και ναι. Θα πρέπει απλώς να περιμένετε να το δείτε», δήλωσε στο αυστραλιανό περιοδικό Drive όταν ρωτήθηκε εάν η Toyota μπορεί να δημιουργήσει μόνη της ένα αμιγώς GR σπορ αυτοκίνητο.

Ανεπίσημα, υποθετικά σχέδια του νέου Sportscar της Toyota Gazoo Racing
Ανεπίσημα, υποθετικά σχέδια του νέου Sportscar της Toyota Gazoo Racing
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δυσκολία είναι μεγάλη για να πορευθεί μία εταιρεία -ακόμα και ένας κολοσσός όπως η Toyota- μόνη της στην εξέλιξη ενός sportscar. Ο λόγος είναι ότι οι πωλήσεις στην κατηγορία είναι περιορισμένες, καθιστώντας αμφίβολη την απόσβεση του κόστους εξέλιξης.

Για το λόγο αυτό οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν συνεργασίες, και φυσικά το ίδιο έχει κάνει στο παρελθόν και η Toyota, που εξέλιξε μαζί με τη Subaru τα GR86 και BRZ αντίστοιχα, και με τη BMW τα GR Supra και Z4 - δύο δίδυμα projects που μοιράστηκαν τεχνολογία για να γίνουν οικονομικά βιώσιμα.

Toyota FT-Se
Toyota FT-Se

Ωστόσο, φαίνεται πως η Toyota θέλει να αποδείξει ότι μπορεί να προχωρήσει χωρίς κάποια συνεργασία για το νέο της sportscar. Αν και δεν αναφέρθηκε συγκεκριμένα ποιο θα είναι το νέο μοντέλο, θεωρείται απίθανο να πρόκειται για το Lexus LFR, καθώς αυτό ανήκει στη φίρμα Lexus και δεν φέρει το σήμα GR.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίθετα, φήμες θέλουν την εταιρεία να εξετάζει την αναβίωση της Celica, ενώ το ηλεκτρικό πρωτότυπο FT-Se, που παρουσιάστηκε στο Kenshiki Forum, αναμένεται να φτάσει στην παραγωγή μετά το 2026.

Το τοπίο γίνεται ακόμη πιο ενδιαφέρον αν συνυπολογίσουμε ότι η GR Supra αποσύρεται το επόμενο έτος, αλλά η Toyota υπόσχεται όμως πως το θρυλικό όνομα θα επιστρέψει. Παράλληλα, έχουν ακουστεί πληροφορίες για ένα μικρότερο GR μοντέλο, κάτω από το GR86, βασισμένο στο παλιό πρωτότυπο S-FR. Αν και ποτέ δεν πέρασε στη γραμμή παραγωγής, οι φήμες για ένα προσιτό σπορ αυτοκίνητο από τους Ιάπωνες επιμένουν.

Σχετικά με τα μηχανικά μέρη, γνωρίζουμε ήδη ότι οι Ιάπωνες εξελίσσουν έναν νέο turbo βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων, που πιθανότατα θα αποτελέσει τη βάση για τα επόμενα GR. Ο τετρακύλινδρος αυτός κινητήρας έχει σχεδιαστεί τόσο για εγκάρσια όσο και για διαμήκη τοποθέτηση, κάτι που του δίνει ευελιξία να τοποθετηθεί σε διαφορετικά είδη οχημάτων - από προσθιοκίνητα έως κεντρομήχανα πισωκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειώσουμε ότι, όσο τα υπάρχοντα GR Yaris και GR Corolla εξασφαλίζουν την απαραίτητη οικονομική βάση, η γκάμα της Toyota GR μπορεί να συνεχίσει να εμπλουτίζεται - και όχι με το νέο χαμηλό sportscar. Πρόσφατα, ο επικεφαλής της Gazoo Racing, Tomoya Takahashi, αποκάλυψε πως ακόμη και ένα μεγάλο GR SUV θα πρέπει να θεωρείται «αναγκαίο» για το μέλλον.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ