Toyota Celica: Τι περιμένουμε από τον διάδοχο του εμβληματικού sportscar

Toyota Celica 2028 render

Αυτή τη φορά, δεν είναι φήμη. Η Toyota επιβεβαίωσε επίσημα την εξέλιξη της ολοκαίνουριας Celica, που έρχεται να γράψει το νέο κεφάλαιο της Ιστορίας του ιαπωνικού sports-coupe.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από την Ιαπωνία, το εμβληματικό μοντέλο με τους χιλιάδες φίλους σε όλο τον κόσμο θα επιστρέψει με τετρακίνηση, 400 ίππους και χαμηλό βάρος - θυμίζοντας κάτι από Mazda MX-5 σε επίπεδο αίσθησης και σπορ φιλοσοφίας.

Ανεπίσημα σχέδια της νέας Toyota Celica, όπως εμφανίστηκαν στον ιαπωνικό Τύπο
Ανεπίσημα σχέδια της νέας Toyota Celica, όπως εμφανίστηκαν στον ιαπωνικό Τύπο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι πρώτες φήμες για την επιστροφή της Celica ξεκίνησαν το 2017, όταν η Toyota ανανέωσε την κατοχύρωση του ονόματος - μια κίνηση που πολλοί είχαν ερμηνεύσει ως προπομπό της νέας του γενιάς. Από τότε αναπτύχθηκαν αμέτρητα σενάρια, χωρίς όμως επίσημη επιβεβαίωση.

Αυτό άλλαξε στο τέλος του 2024, όταν ο Yuki Nakajima, αντιπρόεδρος της Toyota, επιβεβαίωσε δημοσίως πως η εταιρεία εργάζεται ήδη πάνω στη νέα Celica. Και τώρα, νέες πληροφορίες από την Ιαπωνία αποκαλύπτουν ότι αυτό που έρχεται είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια «νοσταλγική» αναβίωση.

Κατά τα τελευταία ιαπωνικά δημοσιεύματα, λοιπόν, το νέο μοντέλο έχει την κωδική ονομασία 710D και εξελίσσεται από την Gazoo Racing, το αγωνιστικό και σπορ παρακλάδι της Toyota. Όπως και τα GR Supra και GR86, έτσι και το νέο Celica θα φέρει το σήμα GR στο όνομά του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η «καρδιά» του θα είναι ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 2.0 λίτρων με turbo, χωρίς υβριδική υποστήριξη, που θα αποδίδει 400 ίππους. Η ισχύς αυτή θα περνά σε όλους τους τροχούς μέσω κανονικού μηχανικού συστήματος τετρακίνησης, ενώ θα υπάρχουν δύο εκδόσεις: μια χειροκίνητη για τους petrolheads, και μία αυτόματη για όσους θέλουν ευκολία χωρίς εκπτώσεις στις επιδόσεις.

Στόχος των μηχανικών της GR είναι η νέα Celica να κρατηθεί κάτω από τα 1.300 κιλά, σε επίπεδο παρεμφερές του Mazda MX-5 - ενός μοντέλου που αποτελεί διαχρονικό πρότυπο για την οδηγική απόλαυση μέσω χαμηλού βάρους.

Για να το πετύχουν αυτό, οι σχεδιαστές της Toyota GR θα χρησιμοποιήσουν ανθρακονήματα στην οροφή και στο καπό, στοιχεία που αναδεικνύουν την ξεκάθαρη σπορ νοοτροπία του νέου coupe.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν όλα κυλήσουν βάσει προγράμματος, η νέα Toyota GR Celica θα παρουσιαστεί σε πρωτότυπη μορφή στο Japan Mobility Show του 2027, με το λανσάρισμά του στην αγορά να τοποθετείται για τον Απρίλιο του 2028.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ