Αποκλειστικό: O «Σείριος» στην Αθηνών - Λαμίας αλλάζει - Όλα τα μυστικά του μεγαλύτερου σταθμού φορτιστών

σείριος αθηνών λαμίας

«Σάρκα και οστά» παίρνει το σχέδιο της εταιρείας «Νέα Οδός» για τη διεύρυνση του δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ε.Ο. Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι, παρέχοντας σημαντική διευκόλυνση στους κατόχους σχετικής τεχνολογίας οχημάτων.

Ακόμα πιο εύκολα γίνονται τα υπεραστικά ταξίδια για τους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων που κινούνται στην Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας χάρη στο στρατηγικό σχέδιο της εταιρείας «Νέα Οδός» για συνεχή ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών κατά μήκους του αυτοκινητοδρόμου.

Σύντομα το δίκτυο θα διευρυνθεί μέσω της προσθήκης ενός ακόμη σημείου φόρτισης, το οποίο θα βρίσκεται στο 43ο χιλιόμετρο της Αθηνών - Λαμίαςκαι συγκεκριμένα στο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Σείριος.

Όπως δήλωσαν αποκλειστικά στο carandmotor οι υπεύθυνοι της Νέας Οδού, στο πάρκινγκ του Σείριου θα τοποθετηθούν συνολικά τέσσερις (4) ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος (DC), δηλαδή δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ισχύς του κάθε ταχυφορτιστή θα φτάνει έως τα 100 kW, επιτρέποντας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να «γεμίσουν» τις μπαταρίες του σε σύντομα χρονικά διαστήματα, απαλλάσσοντας τους οδηγούς από την πολύωρη αναμονή. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε να κάνουμε με μια από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις ταχυφορτιστών στην Ελλάδα.

apokleistiko sea seirios ethniki odow fortistes

Το έργο σχεδιάστηκε και χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από τη Νέα Οδό, για τη δημιουργία του πρώτου και μεγαλύτερου υβριδικού σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, συνδυάζοντας την παραγωγή πράσινης ενέργειας και φόρτισης των οχημάτων, αφού μέρος της ενέργειας που θα παρέχουν οι φορτιστές θα προέρχεται από φωτοβολταϊκά πάνελ.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Νέας Οδού το έργο θα ολοκληρωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου τους τρέχοντος έτους.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Οι φορτιστές θα εδράζονται σε φωτοβολταϊκό στέγαστρο συνολικής ισχύος περίπου 500 kWp, με υβριδικούς μετατροπείς (inverters) που θα επιτρέπουν την εξοικονόμηση ενέργειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της ημέρας, και όταν εκτελείται φόρτιση ενός αυτοκινήτου, το ρεύμα που θα χρησιμοποιείται θα προέρχεται απευθείας από τα φωτοβολταϊκά.

Όταν, όμως, δεν υπάρχει κάποιο όχημα που φορτίζει, η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια (περίσσευμα) θα επιστρέφεται και αποθηκεύεται έμμεσα στο δίκτυο, ώστε να χρησιμοποιηθεί σε μεταγενέστερο χρόνο (net metering/ενεργειακός συμψηφισμός).

Η Νέα Οδός αναφέρει ότι κατά τη διάρκεια της ημέρας, οι ενεργειακές ανάγκες του έργου, στο μεγαλύτερο ποσοστό τους θα καλύπτονται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ενώ μελλοντικά θα εξεταστεί η δυνατότητα να υποστηριχθεί και η αποθήκευση ενέργειας.

Το δίκτυο φορτιστών της Νέας Οδού

Η Νέα Οδός έχει εγκαινιάσει το στρατηγικό σχέδιο «Νέα Οδός Go Green» που περιλαμβάνει την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και την παραγωγή πράσινης ενέργειας, μεταξύ άλλων, μέσω της ανάπτυξης του δικτύου ταχυφοριστών στους αυτοκινητοδρόμους που διαχειρίζεται και συγκεκριμένα:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

-To τμήμα της Ε.Ο. Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι, από τη Μεταμόρφωση Αττικής έως και τη Σκάρφεια Φθιώτιδας (λίγο έξω από τη Λαμία), μήκους 172 χλμ.
-Την Ιόνια Οδό των 196 χλμ., από Αντίρριο έως Ιωνάννινα

Στην Α.Θ.Ε., αυτή τη στιγμή η Νέα Οδός διαθέτει σημεία φόρτισης στα ΣΕΑ Βαρυμπόμπης, Καπανδριτίου, Σχηματαρίου και Αταλάντης, ενώ στην Ιόνια οδό προσφέρει δυνατότητα φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθ΄ όλο το μήκος του αυτοκινητοδρόμου, σε όλους τους Σ.Ε.Α., σχεδόν ανά 30 χλμ.

Οι υπόλοιπες, πράσινες ενέργειες της Νέας Οδού

Η Ιόνια Οδός έχει μετατραπεί στον πιο «πράσινο αυτοκινητόδρομο» της χώρας, καθώς τον Οκτώβριο του 2021, αναπτύχθηκε το πρώτο πιλοτικό φωτοβολταϊκό πάρκο σε ανεκμετάλλευτα πρανή (πλαγιές), προκειμένου να καλύψει μέρος των ενεργειακών αναγκών του έργου με καθαρή ηλιακή ενέργεια.

Το πάρκο βρίσκεται στον Ανισόπεδο Κόμβο Μεσολογγίου και απαρτίζεται από τέσσερις εγκαταστάσεις, συνολικής δυναμικότητας 102kWp. Η εκτιμώμενη ετήσια παραγωγή είναι 153.000kWh και μπορεί να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες 245 σωμάτων οδοφωτισμού τεχνολογίας Led για ένα ολόκληρο έτος.

Ταυτόχρονα η εταιρεία διερευνά και άλλες κατάλληλες, ανεκμετάλλευτες εκτάσεις εντός των έργων που διαχειρίζεται, προκειμένου να υλοποιηθούν επιπλέον παρόμοιες εγκαταστάσεις.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ