Οδηγούμε στην Ισπανία το εντυπωσιακό Renault Megane E-Tech

Renault Megane

Με έως και 220 ηλεκτρικούς ίππους και εντυπωσιακά χαρακτηριστικά, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Renault Megane E-Tech ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της γαλλικής φίρμας, φέρνοντας το ηλεκτρικό μέλλον ακόμα πιο κοντά.

Την αρχή έκανε το Peugeot 308, ακολούθησε το νέο Opel Astra και τώρα έρχεται το αμιγώς ηλεκτρικό Renault Megane να μας υπενθυμίσει με τον πιο εμφατικό τρόπο ότι η κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks όχι μόνο διαθέτει σφυγμό, αλλά είναι έτοιμη να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στη νέα, ηλεκτροκίνητη εποχή η οποία ξημερώνει για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Στο αργοκίνητο ηλεκτρικό άρμα, λοιπόν, επιχειρεί να ανέβει και η Renault, η οποία ναι μεν αποτέλεσε έναν από τους πρώτους Ευρωπαίους κατασκευαστές που πέρασαν στην παραγωγή ένα ηλεκτρικό τετράτροχο (βλέπε Zoe), ωστόσο, έπρεπε να περιμένουμε σχεδόν μια δεκαετία ώστε να προσθέσει στην γκάμα της ένα μηδενικών ρύπων τετράτροχο ανάλογο του μεγέθους και της ιστορίας της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Renault Megane E-Tech

Και εγένετο Megane E-Tech

Το γνωστό στους περισσότερο Renault Megane περνά στην πέμπτη, κατά σειρά, γενιά του, διαγράφοντας οριστικά το αμαρτωλό-θερμικό παρελθόν του. Βασισμένο σε μια πλατφόρμα η οποία έχει εξελιχθεί ευθύς εξ αρχής ώστε να υπηρετήσει τις ιδιαίτερες απαιτήσεις ενός ηλεκτροκίνητου τετράτροχου, το νέο Megane δεν μοιράζει ούτε… βίδα με το αυτοκίνητο το οποίο πολύ σύντομα θα κληθεί να αντικαταστήσει.

Οι νέες αναλογίες του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος και οι εξόφθαλμοι σχεδιαστικοί νεωτερισμοί αποτελούν τους κύριους εκφραστές της τεχνολογικής μετάβασης που επιχειρεί το Renault Megane.

Οι κοντοί πρόβολοι, το μακρύ μεταξόνιο και το περιορισμένο ύψος δημιουργούν μια ιδιαιτέρως δυναμική εικόνα, στην οποία εντάσσονται με φυσικό τρόπο τα φωτιστικά σώματα και οι πιο  σύνθετοι, σε σχεδίαση, προφυλακτήρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το μήκος δεν υπερβαίνει τα 4,2 μέτρα, γεγονός που αντιβαίνει στον κανόνα που θέλει τις διαστάσεις των αυτοκινήτων να αποτελούν το βασικό μέσο ανάδειξής τους ως ικανότερες-αποτελεσματικότερες κατασκευές.

Στο εσωτερικό, οι δύο ψηφιακές οθόνες υψηλής ανάλυσης των 12 ιντσών, ορίζουν σε μεγάλο βαθμό την τεχνολογική… μοίρα του αυτοκινήτου και το περιβάλλον στο οποίο καλείσαι να προσαρμοστείς ώστε να επιτύχεις την πλήρη αξιοποίηση των τεχνολογικών μέσων που σου προσφέρει η Renault.

To γεγονός ότι το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας επί της ουσίας αξιοποιεί το οικοσύστημα της Google κάνει τα πράγματα πιο εύκολα και πολύ πιο απλά, τουλάχιστον για εκείνους που είναι εξοικειωμένοι με εφαρμογές όπως το Google Maps, το Google Assistance και το Google Play.

Ένας ακόμα τομέας στον οποίο η Renault επιχειρεί να αλλάξει επίπεδο είναι αυτός της αντιληπτής ποιότητας. Πέρα, λοιπόν, από την προσεκτική επιλογή των υλικών και τον αλάνθαστο συνδυασμό τους, οι Γάλλοι δημιούργησαν ένα προστατευτικό "κουκούλι", το οποίο μοιάζει σχεδόν αδιαπέραστο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέρα από κάθε αμφιβολία, λοιπόν, ο ελάχιστος θόρυβος ο οποίος θα φτάσει στα αυτιά σου ακόμα και σε ταχύτητες εθνικού δικτύου υπογραμμίζει την προσοχή στη λεπτομέρεια που έχει δοθεί από τη γαλλική φίρμα.

Μιλώντας με αριθμούς, τα 389 λίτρα του χώρου αποσκευών αποτελούν μια εξαιρετική τιμή, δεδομένου των εξωτερικών διαστάσεων του αμαξώματος και της κατηγοριοποίησής του ανάμεσα στα μικρομεσαία hatchback της ευρωπαϊκής αγοράς.

To ηλεκτρικό υπόβαθρο

Το νέο Renault Megane διαθέτει δύο εκδόσεις ισχύος, με την ισχυρότερη -εκείνη των 220 ίππων (160 kW)- να διαθέτει και τη μεγαλύτερη, σε ενεργειακή χωρητικότητα, μπαταρία ιόντων λιθίου (βλέπε 60 kWh), καθώς η εισαγωγική διαμόρφωση των 130 ίππων οφείλει να αρκεστεί στις 40 kWh των συσσωρευτών της LG.

Τοποθετημένο στον μπροστινό άξονα, το ηλεκτρικό μοτέρ κινεί τους μπροστινούς τροχούς, την ίδια στιγμή που οι στρυμωγμένες στο δάπεδο του αμαξώματος συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειας περιορίζουν περαιτέρω το κέντρο βάρος, ενισχύοντας ταυτόχρονα και την ακαμψία του πλαισίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώστε ότι το Megane E-Tech διαθέτει ανεξάρτητες αναρτήσεις και στους δύο άξονες, με τους πίσω τροχούς να διαθέτουν πολλαπλούς συνδέσμους και τους μπροστινούς γόνατα McPherson.   

Αλουμίνιο και θερμοπλαστικό, αναλαμβάνουν να διατηρήσουν χαμηλά το βάρος και να καταστήσουν τη γαλλική πρόταση πιο ευέλικτη και πιο θελκτική στην άσφαλτο. Τον ίδιο ακριβώς σκοπό έχει και το σύστημα διεύθυνσης, ο λόγος μετάδοσης του οποίου το καθιστά εξαιρετικά άμεσο.

Ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Renault Megane E-Tech σε σχέση με τις προτάσεις του ανταγωνισμού είναι η ισχύς φόρτισης την οποία υποστηρίζει. Όχι τόσο τα 130 kW του DC αλλά τα 22 kW των AC φορτιστών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ευχάριστη έκπληξη

Φιλικό, ευχάριστο, «ανάλαφρο», αποδοτικό και την ίδια στιγμή δυναμικό. Μετά από 200 χιλιόμετρα στο αριστερό κάθισμα του Renault Megane E-Tech, αντιλαμβάνεσαι ότι το γαλλικό hatchback έχει τις απαντήσεις κρύβοντας επιμελώς τις όποιες ιδιαιτερότητες προκύπτουν από την ηλεκτροκίνητη φύση του.

Το πλαίσιο ανταποκρίνεται με εξαιρετική αποτελεσματικότητα στο day to day, εξαφανίζοντας κυριολεκτικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, οι 220 ίπποι, αλλά και τα 300 Nm ροπής, είναι κάτι παραπάνω από αρκετοί ώστε να ικανοποιήσουν τις όποιες ανησυχίες σου σχετικά με το… τσαγανό που μπορεί να κρύβει ένα EV.

Φυσικά δεν είναι η ισχύ ή οι επιδόσεις που δίνουν τον πρώτο λόγο στο Megane E-Tech, αλλά ο τρόπος με τον οποίο πατά στην άσφαλτο, εξαργυρώνοντας με κάθε τρόπο και κάθε ευκαιρία το γεγονός ότι δεν αποτελεί μια ηλεκτροκίνητη… μετασκευή, αλλά ένα τετράτροχο το οποίο εμπεριέχει στο DNA του τη φιλοσοφία κίνησης με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για το τέλος αφήσαμε την αυτονομία, η οποία σε απολύτως πραγματικές συνθήκες ξεπερνά στην έκδοση των 60 kWh τα 450 χιλιόμετρα, καθώς η μέση τιμή της κατανάλωσης ενέργειας πολύ δύσκολα θα υπερβεί τις 16 kWh/100 χλμ.

Η διάθεση του Renault Megane E-Tech ξεκινά στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές τις επόμενες ημέρες, με τις πρώτες παραδόσεις να είναι προγραμματισμένες για τον Απρίλιο. Στη χώρα μας αναμένεται το καλοκαίρι, χωρίς φυσικά να μπορεί να προβλέψει κανείς τις τιμές των εκδόσεών του.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Renault Megane E-TECH

Κινητήρας: Ηλεκτρικός, 220 PS, 300 Nm
Μετάδοση: Μονής σχέσης, στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 7,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Αυτονομία: 16,1 kWh/100 χλμ. - 450 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.210/1.784/1.505 χλστ., 2.685 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1624 κιλά
Χώρος αποσκευών: 389 λίτρα
Άφιξη στην Ελλάδα-Τέλη κυκλοφορίας: Καλοκαίρι 2022

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ