Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το Citroen Ami των 5.500 ευρώ

Citroen Ami

Το ηλεκτροκίνητο Citroen Ami αναδιατυπώνει τους κανόνες της αστικής κινητικότητας με έναν αυθεντικό, προσιτό μα πάνω απ' όλα καινοτομικό τρόπο.

Μετρώντας κάτι παραπάνω από έναν αιώνα ζωής, η Citroen έχει επιχειρήσει ουκ ολίγες φορές να γράψει την ιστορία της αυτοκίνησης από την αρχή. Η Traction Avant -το πρώτο τετράτροχο ευρείας παραγωγής με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, αυτοφερόμενο πλαίσιο και ανεξάρτητες αναρτήσεις στους δύο άξονες, η γνωστή στους περισσότερους θεότητα που ακούει στο όνομα DS, η εξωτική SM με τα ιταλικά γονίδια της Maserati και το ταπεινό 2CV, αποτελούν μερικές μόνον από εκείνες τις στιγμές που ο Andre Citroen αισθάνθηκε περήφανος για όσα η αυτοκινητοβιομηχανία που φέρει το όνομά του κατάφερε να δημιουργήσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ίδιο θα μπορούσες να ισχυριστείς και για το πολυσυζητημένο Ami, ένα ηλεκτρικό τετράτροχο με μήκος μόλις 2,41 μέτρων και προδιαγραφές που επιβάλλουν μια διαφορετική θεώρηση των πραγμάτων.

Citroen Ami

Αν και πατά πάνω σε τέσσερις τροχούς, το λιλιπούτειο Citroen δείχνει με μια δεύτερη ματιά να μοιράζεται περισσότερα με τον θαυμαστό κόσμο των δίκυκλων, προσφέροντας απλόχερα το χάρισμα της ευελιξίας αλλά και επιβάλλοντας μια σειρά λιγότερο ή περισσότερο σημαντικών περιορισμών.

Κουκλίστικο   

Η απρόσμενα συμπαγείς διαστάσεις του και πολύ περισσότερο ο σχεδιασμός των συνθετικών επιφανειών του αμαξώματος, τραβούν ευθύς εξ αρχής την προσοχή του. Παρά τις… κυβοειδείς αναλογίες του, οι καμπύλες που σχηματίζουν τα πλαστικά πάνελ «γλυκαίνουν» την εικόνα του Ami, κάνοντάς το να μην περνά απαρατήρητο.

Όσοι καταφέρουν να ανακαλέσουν από τη μνήμη τους την εποχή που τα πρώτα smart πατούσαν επί ελληνικού εδάφους, τότε μπορούν να αντιληφθούν το μέγεθος της έκπληξης που προκαλεί σε πεζούς και οδηγούς η φιγούρα του Ami.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Citroen Ami

Η γαλλική «κάψουλα» αποδεικνύεται εξαιρετικά γοητευτική, κερδίζοντας με τον πρόσχαρο… ψυχισμό της όχι μόνο τα γεμάτα περιέργεια βλέμματα των περαστικών αλλά και το γνήσιο ενδιαφέρον όσων βρεθούν στον δρόμο του.

Ακόμα και το γεγονός ότι θα δυσκολευτείς να διακρίνεις -βάσει των αναλογιών- ποιο είναι το μπροστινό και πιο το πίσω τμήμα του αμαξώματος, συμβάλλει στη δημιουργία μια σπάνιας χημείας ανάμεσα στο Ami και τον ανυποψίαστο παρατηρητή.

Citroen Ami
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα απολύτως απαραίτητα

Στον αποκλειστικά διθέσιο θάλαμο επιβατών του Ami ο κατάλογος του εξοπλισμού περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα, γεγονός που επί της ουσίας σημαίνει ότι θα χρειαστεί να αποχωριστείς τις γνωστές και ενίοτε υπερβολικές ανέσεις ενός συμβατικού αυτοκινήτου πόλης.

Στη θέση του ηχοσυστήματος έχει τοποθετηθεί ένα φορητό ηχείο με το οποίο μπορείς να συνδέσεις το smartphone σου και ο χώρος δεν… κλιματίζεται παρά μόνον θερμαίνεται από ένα πρωτόλειο σύστημα.

Citroen Ami

Εκτός των άλλων απουσιάζει το υδραυλικό τιμόνι και φυσικά οι συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες, καθώς τα παράθυρα δεν ανοίγουν με τον παραδοσιακό τρόπο αλλά σαν θυρίδες παραπέμποντας στο θρυλικό 2CV.

Στον αντίποδα, το γεγονός ότι περιβάλλεσαι από γυάλινες επιφάνειες και μιας και ηλιοροφή εκτείνεται σε όλο σχεδόν το μήκος του αμαξώματος, σε κρατά μονίμως συνδεδεμένο με το εξωτερικό περιβάλλον, χαρίζοντας ταυτόχρονα μια σπάνια αίσθηση ευρυχωρίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Citroen Ami

Η απουσία αλεξήλιου από τον κατάλογο του βασικού εξοπλισμού θα σας κοστίσει 55 ευρώ καθώς προσφέρεται στον προαιρετικό εξοπλισμό και είναι σχεδόν βέβαιό ότι θα αποδειχθεί σωτήρια τις «καυτές» ημέρες του ελληνικού καλοκαιριού.

Τέλος, τα καθίσματα αν και σκληρά, για μικρής διάρκειας διαδρομές δεν αποδεικνύονται ιδιαίτερα κουραστικά, την ίδια στιγμή που η ρύθμιση της έδρας θα σας βοηθήσει να βρείτε τη θέση οδήγησης που σας ταιριάζει.

Citroen Ami
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κόσμος της μικροκινητικότητας

Το Citroen Ami εντάσσεται στη λογική της μικροκινητικότητας, της μετακίνησης δηλαδή μέσα στην πόλη με έναν βιώσιμο και εναλλακτικό τρόπο, ο οποίος όχι μόνο δεν θα ρυπαίνει αλλά και θα καταλαμβάνει πολύ μικρότερο χώρο στο ήδη επιβαρυμένο αστικό περιβάλλον.

Πριν, λοιπόν, βιαστείτε να σταθείτε σκωπτικά απέναντι σε όσα το Citroen Ami είναι διατεθειμένο να προσφέρει, θα πρέπει να αναλογιστείτε τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε.

Citroen Ami

Προφανώς το γεγονός ότι η μέγιστη ταχύτητα την οποία αναπτύσσει δεν υπερβαίνει τα 45 χλμ./ώρα δημιουργεί ορισμένους φυσικούς περιορισμούς, την ίδια στιγμή που η αυτονομία των 75 χιλιομέτρων περιορίζει την ακτίνα δράσης του, κινούμενος παρ’ όλα αυτά στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της πόλης πολύ σύντομα αντιλαμβάνεσαι ότι τίποτα από όλα αυτά δεν συνιστούν ουσιαστικό μειονέκτημα.   

Αντιθέτως, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα εκτιμήσεις την ευελιξία ενός τετράτροχου που σταθμεύει με την ευκολία ενός… δίκυκλου όπως άλλωστε και το γεγονός ότι ακόμα κι αν ταξιδεύεις με τη μέγιστη ταχύτητα… πτήσης των 45 χλμ./ώρα, δεν περιορίζεται στο ελάχιστο η αυτονομία των 75 χιλιομέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Citroen Ami

Ναι, η ανάρτηση ταλαιπωρείται στις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος και ο τρόπος με τον οποίο αντιδρά το σύστημα πέδησης στην πίεση του μεσαίου πεντάλ απαιτεί –ελλείψει υποβοήθησης- εξοικείωση, ωστόσο, τηρουμένων των αναλογιών και των προδιαγραφών, το Citroen Ami πατάει αξιοπρεπέστατα στην άσφαλτο.

Πλεονέκτημα μπορεί να θεωρηθεί ότι τα 5,5 kWh των μπαταριών ιόντων λιθίου ανακτώνται σε μια κοινή, οικιακή πρίζα σε μόλις 3 ώρες, μια φόρτιση η οποία τις παλιές καλές εποχές δεν θα σας κόστιζε περισσότερο από 0,60 λεπτά του ευρώ.

Citroen Ami
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γνήσια προσιτό

To Ami δεν θα το αποκτήσεις για την ιλιγγιώδη ισχύ του ηλεκτροκινητήρα των 8 ίππων, την ανεξάντλητη αυτονομία των 70 χιλιομέτρων και τον μακροσκελή κατάλογο του εξοπλισμού του, αλλά γιατί αποτελεί μια γνήσια προσιτή και πέρα από κάθε αμφιβολία αυθεντική πρόταση αστικής μετακίνησης.

Ποιο είναι το κόστος της αυθεντικότητας; Εν πρώτοις τα 9.500 ευρώ, τα οποία περιορίζονται μέχρι και στα 5.500 ευρώ αξιοποιώντας την επιδότηση αγοράς που προσφέρει το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Σε δεύτερη ανάγνωση πολλές από εκείνες τις ανέσεις που μέχρι σήμερα απολάμβανες στο αριστερό κάθισμα μιας συμβατικής και αφόρητα βαρετής τετράτροχης κατασκευής.  

Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Citroen Ami

Κινητήρας: Ηλεκτρικός, 8 PS/6.000 σ.α.λ., 9,6 Nm/6.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: Μονής σχέσης, στους μπροστινούς τροχούς
Επιδόσεις: 10,0 δλ. 0-45 χλμ./ώρα, 45 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Αυτονομία: 11,9 kWh/100 χλμ. - 75 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 2.410/1.388/1.525 χλστ., 1.728 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 471 κιλά
Χώρος αποσκευών: 64 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 5.500 ευρώ - 0

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ