208

Ποιες είναι οι 10 πιο κερδοφόρες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες

BUD Shanghai Auto Show

Η ραγδαία άνθιση της κινεζικής βιομηχανίας αυτοκινήτου φέρνει τεράστια κέρδη στις παγκοσμίως αναδυόμενες εταιρείες που μπαίνουν σταδιακά στη ζωή μας. Δείτε τα αναλυτικά ποσά.

Από τα στοιχεία της λίστας με τις 10 πιο κερδοφόρες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για το πρώτο τρίμηνο του 2025, με βάση το καθαρό κέρδος, το μικτό περιθώριο κέρδους και τις δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη, βλέπουμε ότι η BYD παραμένει η απόλυτη πρωταγωνίστρια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με καθαρό κέρδος άνω του 1 δισ. ευρώ και μικτό περιθώριο κέρδους 20,7%, η BYD ξεπέρασε ακόμη και την Tesla για το ίδιο διάστημα (Tesla: 374,83 εκατ. ευρώ καθαρό κέρδος, περιθώριο 16,3%).

Η BYD στηρίζεται σε τρεις καινοτομίες: το “Ουράνιο Μάτι” (σύστημα υποβοήθησης οδήγησης), την αρχιτεκτονική e-platform 1000V και τη γρήγορη φόρτιση (400 km αυτονομίας σε 5 λεπτά, σύμφωνα με την υπόσχεση της εταιρείας).

Η Geely ακολουθεί στη δεύτερη θέση με ένα ισχυρό τρίπτυχο: το υβριδικό σύστημα Thor EM Super Electric Hybrid, την μπαταρία Shield Gold Brick και την ενσωμάτωση του Meizu Flyme Auto για προηγμένες λειτουργίες.

Η SAIC κλείνει την τριάδα των κορυφαίων, ενώ η Seres εντυπωσιάζει με το υψηλότερο μικτό περιθώριο (27,62%), που αποτελεί σαφή ένδειξη πολύ καλής διαχείρισης κόστους και εσόδων. Από την άλλη, η BAIC, αν και παρουσιάζει αξιοπρεπές κέρδος, επενδύει ελάχιστα στην έρευνα και ανάπτυξη - κάτι που θέτει ερωτήματα για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Xpeng και η Leapmotor κλείνουν τη λίστα με αρνητικό καθαρό αποτέλεσμα, ωστόσο πραγματοποιούν μεγάλες επενδύσεις, ελπίζοντας σε μελλοντική απόδοση. Για αυτές, φαίνεται πως η στρατηγική είναι “επένδυση τώρα - απόδοση αργότερα”.

Παρακάτω ακολουθεί η λίστα με τις 10 πιο κερδοφόρες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για το πρώτο τρίμηνο του 2025 (η ισοτιμία που χρησιμοποιήθηκε είναι 1 γουάν - 0,12 ευρώ):

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • BYD: Καθαρό κέρδος 1.164,76 εκατ. ευρώ, επενδύσεις σε R&D 1.809,54 εκατ. ευρώ, μικτό περιθώριο 20,7%
  • Geely: 721,63 εκατ. ευρώ, R&D 423,41 εκατ. ευρώ, περιθώριο 15,78%
  • SAIC: 384,61 εκατ. ευρώ, R&D 493,76 εκατ. ευρώ, περιθώριο 8,13%
  • GWM (Great Wall Motors): 222,77 εκατ. ευρώ, R&D 242,49 εκατ. ευρώ, περιθώριο 17,84%
  • Changan: 172,14 εκατ. ευρώ, R&D 190,97 εκατ. ευρώ, περιθώριο 13,86%
  • BAIC: 118,19 εκατ. ευρώ, R&D 10,43 εκατ. ευρώ, περιθώριο 9,9%
  • Seres: 95,17 εκατ. ευρώ, R&D 133,72 εκατ. ευρώ, περιθώριο 27,62%
  • Li Auto: 82,32 εκατ. ευρώ, R&D 319,34 εκατ. ευρώ, περιθώριο 20,51%
  • Leapmotor: Ζημία -16,54 εκατ. ευρώ, R&D 101,78 εκατ. ευρώ, περιθώριο 14,9%
  • Xpeng: Ζημία -83,97 εκατ. ευρώ, R&D 251,91 εκατ. ευρώ, περιθώριο 15,56%

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ