Όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για το νέο ηλεκτρικό Mini Cooper

MINI Cooper

Το τρίθυρο και πεντάθυρο κλασικό Mini θα ονομάζεται πλέον Cooper στη νέα του γενιά, και σε πρώτη φάση -στο τέλος του 2023- αναμένουμε την πρεμιέρα της ηλεκτρικής του εκδοχής με σημαντικές αλλαγές και μέχρι διπλάσια αυτονομία.

Η Mini βρίσκεται σε «πυρετό» εξέλιξης νέων μοντέλων, που αναμένουμε μέσα στα προσεχή χρόνια, με κάθε είδους σύστημα κίνησης: φέτος θα παρουσιάσει το νέο Countryman με πλήρη γκάμα θερμικών, υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών εκδόσεων, προς το τέλος του 2024 θα κάνει την πρεμιέρα του συμπαγούς SUV Aceman που θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, ενώ ενδιάμεσα θα παρουσιάσει και τα νέα Mini Cooper.

MINI Cooper
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αρχικό τρίθυρο και πεντάθυρο αυτοκίνητο που αναβίωσε το κλασσικό Mini πρόκειται να αποκτήσει πλέον οριστική, δική του ονομασία - θα λέγεται Mini Cooper. Οι πρώτες του κατασκοπευτικές εικόνες βγήκαν στην επιφάνεια το Δεκέμβριο του 2021, ενώ πρόσφατα διέρρευσαν και νέες φωτογραφίες του, βαμμένο στο μπλε Indigo με λευκή οροφή και ζάντες αλουμινίου 18'', από τηλεοπτικά γυρίσματα που έλαβαν χώρα στο Λος Άντζελες.

Αυτή τη φορά, όπως φαίνεται στην ουρά του, δεν θα έχει την ονομασία Cooper SE αλλά απλώς Cooper S, και η απουσία εξατμίσεων στις παραπάνω εικόνες μαρτυρά ότι πρόκειται για την αμιγώς ηλεκτρική του εκδοχή. Από όσα έχουν γίνει γνωστά, αρχικά θα παρουσιαστεί το ηλεκτρικό Mini, και έπειτα θα ακολουθήσουν οι θερμικές / υβριδικές εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Οι σχεδιαστικές αλλαγές του νέου Mini Cooper θα είναι σημαντικές, και ειδικά στο πίσω μέρος του. Από τις κατασκοπευτικές εικόνες διακρίνονται τα τριγωνικά του φωτιστικά σώματα τεχνολογίας OLED, πάντοτε με τη φωτεινή υπογραφή της βρετανικής σημαίας, που συνδέονται από μια μαύρη λωρίδα που αναγράφει την ονομασία του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πίσω τζάμι δείχνει να είναι αρκετά πιο κάθετο, ενώ η πίσω πτέρυγα στην απόληξη της οροφής μοιάζει μεγαλύτερη από αυτήν του τρέχοντος μοντέλου. Η τρίτη κολόνα δείχνει να κρύβεται από ένα κάθετο τμήμα που κατεβαίνει από την πίσω πτέρυγα, γεγονός που έκανε τα πίσω πλαϊνά παράθυρα να μεγαλώσουν σε μέγεθος.

Άλλα χαρακτηριστικά στοιχεία είναι οι χωνευτές χειρολαβές, οι πλευρικοί καθρέπτες που αντί δεν είναι πλέον οβάλ, και επίσης η απουσία των προστατευτικών μαύρων πλαστικών πλαισίων στους θόλους των τροχών, που υπάρχουν στην τωρινή γενιά.

Τα εμπρός LED φωτιστικά σώματα παραμένουν στρογγυλά, αλλά είναι μεγαλύτερα σε μέγεθος, ενώ η γρίλια είναι πιο λεπτή και πιο ψηλά τοποθετημένη, με μια μαύρη γυαλιστερή λωρίδα στο άνω μέρος του. Όσο για τον εμπρός προφυλακτήρα, έχει απαλλαχθεί από κάθε είδους αεραγωγούς, ενώ το εσωτερικό διατηρεί τη χαρακτηριστική στρογγυλή οθόνη αφής που μεσουρανεί στο κέντρο του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Mini θα αποκαλύψει το νέο Cooper αργότερα φέτος, προς το τέλος ίσως του 2023, και -σύμφωνα με το αγγλικό περιοδικό Autocar- θα έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο από το σημερινό τρίθυρο, που σημαίνει ότι θα προσφέρει περισσότερο χώρο μέσα στο αναλλοίωτου μήκους αμάξωμα των 3,82 μέτρων.

Το ηλεκτρικό Mini Cooper θα έχει μπαταρία χωρητικότητας 64,7 kWh που θα προσφέρει αυτονομία τουλάχιστον 385 χιλιομέτρων - που είναι 50% περισσότερα από το σημερινό Cooper SE με τη μπαταρία των 32,6 kWh. Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι οι κορυφαίες εκδόσεις θα διαθέτουν τη διπλάσια αυτονομία, πάνω από 470 χιλιομέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από πλευράς ισχύος, πέραν της έκδοσης των 184 ίππων θα υπάρξει και η ισχυρότερη των 218 hp, που ενδεχομένως θα εφοδιάζει το φημολογούμενο νέο Mini Cooper John Cooper Works (JCW). Η παραγωγή του ηλεκτρικού Mini θα λαμβάνει χώρα στην Κίνα, χάρη στη συνεργασία των Γερμανών με τη Great Wall, ενώ τα θερμικρά/υβριδικά θα παράγονται στο εργοστάσιο της Οξφόρδης, στη Βρετανία. Το πεντάθυρο Mini Cooper θα διατίθεται αποκλειστικά σε θερμική/υβριδική έκδοση, και όχι σε ηλεκτρική. Την τελευταία θα αναπληρώνουν, εξάλλου, το νέο Aceman και το ηλεκτρικό Countryman.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ