Οι Ιάπωνες δίνουν ανάσα ζωής στους κινητήρες ντίζελ

Mazda CX-5

H Mazda συνεχίζει να πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα με μία ακόμη τεχνολογική έρευνα, που αποσκοπεί στη διάσωση των θερμικών κινητήρων πετρελαίου με τη βοήθεια του biodiesel.

Η εταιρεία της Χιροσίμα εξελίσσει την τεχνολογία του biodiesel -καυσίμου που παράγεται από βιώσιμες πηγές- στους αγώνες, και συγκεκριμένα σε ένα Mazda2 με απλό, μη τροποποιημένο κινητήρα πετρελαίου, της κατηγορίας ST-Q του ιαπωνικού motorsport - κατηγορία που περιλαμβάνει αυτοκίνητα χωρίς ομολογκασιόν (έγκριση τύπου).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι πάγια τακτική των Ιαπώνων να εξελίσσουν τις νέες τους τεχνολογίες στο πεδίο των αγώνων, προκειμένου να τις ετοιμάσουν για μελλοντική χρήση στα αυτοκίνητα παραγωγής τους. Το ίδιο κάνει, άλλωστε, και η Toyota με την τεχνολογία καύσης υδρογόνου απευθείας στους κυλίνδρους ενός τυπικού κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Έτσι και η Mazda, τώρα, εξελίσσει το biodiesel για τους θερμικούς κινητήρες πετρελαίου στο αγωνιστικό Mazda2. Ο πετρελαιοκινητήρας Skyactiv-D δεν έχει δεχθεί την παραμικρή τροποποίηση από τους μηχανολόγους της Χιροσίμα για να καίει biodiesel, και αυτή είναι η πιο εντυπωσιακή πτυχή του εγχειρήματος της Mazda.

Καθότι αν το εγχείρημα πετύχει, θα σημαίνει ότι αυτό το βιώσιμο καύσιμο θα μπορεί μελλοντικά να χρησιμοποιεί σε οποιοδήποτε πετρελαιοκινητήρα. Κι αν δούμε τα πράγματα από αυτή τη σκοπιά, καταλαβαίνουμε για ποιο λόγο αυτοκίνητο όπως π.χ. το Mazda CX-60 εξακολουθούν να διατίθενται σε εκδόσεις με κινητήρα diesel.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εταιρεία της Χιροσίμα φιλοδοξεί να φέρει στην αγορά τα βιώσιμα αυτά καύσιμα το 2025. Σε αυτό το πλαίσιο, μέχρι το τέλος του χρόνου θα ξεκινήσει να τα δοκιμάζει και σε ισχυρότερα πετρελαιοκίνητα οχήματά της. Τα μέχρι στιγμής δεδομένα με το Mazda2 έχουν, πάντως, αφήσει πολύ αισιόδοξες ενδείξεις στην ιαπωνική εταιρεία, που κάνει λόγο για «άρτια λειτουργία».

Εξάλλου, το biodiesel μπορεί κάλλιστα να αναμιχθεί και με συμβατικό diesel, ώστε να περιοριστούν οι εκπομπές ρύπων. Πρόκειται για ένα βιοκαύσιμο που παράγεται από μαγειρικά έλαια και φυτικά λίπη. Από αυτά προκύπτει το βιοκαύσιμο SUSTEO, το οποίο έχει τις χημικές προδιαγραφές για να χαρακτηριστεί ως «diesel» από τις ιαπωνικές Αρχές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μόνο πρόβλημα είναι ότι, προς στιγμήν τουλάχιστον, η Mazda προγραμματίζει να διαθέτει το biodiesel μόνο στην ιαπωνική αγορά. Δεν αποκλείεται να έρθει και στην Ευρώπη, ωστόσο, και θα είναι σωτήριο για όσα αυτοκίνητα με ντιζελοκινητήρα θα συνεχίσουν να κινούνται στους δρόμους της ηπείρου μας για πολλά ακόμα μετά την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα το 2035. Ειδικά για χώρες με φτωχό, ακόμη, δίκτυο φόρτισης ή ανεφοδιασμού υδρογόνου.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ