Η Toyota ετοιμάζει και Corolla που κινείται με υδρογόνο

Toyota Corolla Cross H2 concept κινητήρας υδρογόνου

Πιστή στο δικό της όραμα ανθρακικής ουδετερότητας, η Toyota προχώρησε στην αποκάλυψη μιας Corolla Cross που φέρει κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου.

Η Toyota έχει εκφράσει πολλάκις στο παρελθόν τις απόψεις της για ένα ουδέτερο ανθρακικά μέλλον στους τέσσερεις τροχούς, οι οποίες έρχονται σε αντίθεση με εκείνες των περισσότερων κατασκευαστών που έχουν εστιάσει την προσοχή τους στην εξέλιξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας.

Με στόχο να βρει το καλύτερο δυνατό σύνολο φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών και να δώσει σε όλες τις τεχνολογίες την ευκαιρία να αποδείξουν την αξία τους, ο ιαπωνικός κολοσσός εξελίσσει ταυτόχρονα και έχει ήδη στην παραγωγή διαφορετικά συστήματα κίνησης, με την γκάμα του να περιλαμβάνει αμιγώς ηλεκτρικά, υβριδικά, plug-in υβριδικά μοντέλα αλλά και ηλεκτρικά μοντέλα που παράγουν ρεύμα για τους κινητήρες τους μέσω κυψελών υδρογόνου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota Corolla Cross H2 με κινητήρα υδρογόνου

Προς το παρόν, το μόνο μοντέλο που απουσιάζει από τη γκάμα της Toyota είναι ένα με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα λειτουργεί αποκλειστικά με υδρογόνο και θα εκπέμπει έτσι μηδενικούς ρύπους στην ατμόσφαιρα.

Το «κενό» δείχνει ότι θα κλείσει η πρωτότυπη Corolla Cross που παρουσίασε η Toyota, λίγες ημέρες μετά την παρουσίαση του ηλεκτρικού επαγγελματικού Hilux που φέρει κυψέλες υδρογόνου. Να σημειωθεί ότι η Toyota επενδύει στη συγκεκριμένη τεχνολογία εδώ και καιρό, θέλοντας παράλληλα να κρατήσει ζωντανό το θερμικό μοτέρ.

Οι Ιάπωνες πιστεύουν, προς το παρόν τουλάχιστον, ότι και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν μέλλον, ως μια δοκιμασμένη τεχνολογία που έχει μικρό κόστος εξέλιξης, η οποία, με το σωστό καύσιμο, μπορεί να αποτελέσει λύση στα οχήματα μηδενικών ρύπων.

Toyota Corolla Cross H2 με κινητήρα υδρογόνου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρωτότυπη Corolla Cross που παρουσιάστηκε βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης με την επόμενη φάση των χειμερινών δοκιμών της να ξεκινά μέσα στις ερχόμενες εβδομάδες.

Έναντι των υπόλοιπων εκδόσεων της που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, το πρωτότυπο SUV των Ιαπώνων φέρει κάτω από το καπό του τον υπετροφοδοτούμενο 3κύλινδρο κινητήρα υδρογόνου του 1,6 λίτρου, με τον οποίο η Toyota αγωνίζεται στο ιαπωνικό πρωτάθλημα αντοχής Super Taikyu τις τελευταίες δύο σεζόν σημειώνοντας σημαντική πρόοδο αναφορικά με τα επίπεδα απόδοσής του.

Η τεχνογνωσία των δεξαμενών υδρογόνου μεταφέρεται αυτούσια από το ηλεκτρικό υδρογόνου Mirai παραγωγής, ενώ το υψηλής πίεσης σύστημα ψεκασμού προέρχεται από το αγωνιστικό Yaris υδρογόνου. Φέτος η Toyota προχώρησε σε σημαντικές βελτιώσεις στο μοτέρ υδρογόνου της αναφέροντας μέσω της αγωνιστικής της εμπλοκής.

Σύμφωνα και με την επίσημη αναφορά τους οι Ιάπωνες κατάφεραν να αυξήσουν την απόδοσή του κατά 24% και 33% αναφορικά με την ισχύ και την ροπή του αντίστοιχα, ενώ βελτίωσαν και την αυτονομία του κατά 30%, με τα αποτελέσματα να είναι πλέον συγκρίσιμα με εκείνα ενός συμβατικού μοτέρ βενζίνης. Παράλληλα μείωσαν το χρόνο ανεφοδιασμού των δεξαμενών του από τα πέντε περίπου λεπτά στα 90 περίπου δευτερόλεπτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota Corolla Cross H2 με κινητήρα υδρογόνου 2022

Σύμφωνα και με την ανακοίνωση της Toyota, ο θερμικός κινητήρας υδρογόνου έχει ακόμη πολύ δρόμο για να βρει εμπορική εφαρμογή και η εξέλιξή του για αυτή τη χρήση βρίσκεται περίπου στα μισά.

Οι Ιάπωνες δεν γνωρίζουν αν η συγκεκριμένη τεχνολογία θα φτάσει ποτέ στα απαιτούμενα επίπεδα ωριμότητας για μαζική παραγωγή, κάτι που θα εξαρτηθεί και από τις εξελίξεις σε όλο τον κλάδο στο μέλλον. Θέλουν ωστόσο να κρατήσουν ανοιχτό αυτό το παράθυρο υπογραμμίζοντας παράλληλα την ευκαιρία που παρουσιάζεται για χρήση της τεχνολογίας στους αγώνες αυτή τη στιγμή.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ