Επίσημο: Το Nissan GT-R επιστρέφει στη γραμμή παραγωγής

Nissan GT-R

Η Nismo, σπορ βραχίονας της Nissan, ετοιμάζει ένα «συναρπαστικό» sportscar που θα έρθει στην Ευρώπη ως έμμεσος διάδοχος του εμβληματικού GT-R, μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.

Η σταδιοδρομία του GT-R στην ήπειρό μας έληξε στις αρχές του 2022, μετά από 13 χρόνια, εξαιτίας της εφαρμογής αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων. Για τον ίδιο λόγο δεν διατίθεται στην Ευρώπη και το πιο συμπαγές sports coupe της Nissan, το Ζ.

Ανεπίσημα σχέδια της ενδεχόμενης νέας γενιάς του GT-R, που δεν σχετίζονται με τη Nissan
Ανεπίσημα σχέδια της ενδεχόμενης νέας γενιάς του GT-R, που δεν σχετίζονται με τη Nissan
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι πληροφορίες, που επιβεβαιώνει και η ίδια η Nismo μέσω του διευθύνοντος συμβούλου της Takao Katagiri, αναφέρουν ότι το νέο ιαπωνικό sportscar θα είναι εξηλεκτρισμένο, κι έτσι θα είναι εφικτό να εξάγεται και στην Ευρώπη - μετά την επίσημη παρουσίασή του στην Ιαπωνία, πριν από το τέλος αυτής της δεκαετίας.

Το όραμα της Nissan στην Ευρώπη περιστρέφεται γύρω από αυτό το νέο σπορ αυτοκίνητο, σύμφωνα με τον Katagiri, που συμπλήρωσε πως «αυτό που μπορώ να πω είναι, παρακαλώ για την υπομονή σας. Θα εισάγουμε ένα πολύ συναρπαστικό αυτοκίνητο στην αγορά της Βρετανίας με το σήμα της Nismo».

Ο Ιάπωνας, μάλιστα, διευκρίνισε ότι το εν λόγω όραμα των Nissan / Nismo περιλαμβάνει την παρουσίαση μιας σειράς υβριδικών και αιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ήπειρό μας. Η Nissan περιμένει την εξέλιξη και εγκαθίδρυση της τεχνολογίας μπαταριών στέρεου τύπου, που τη θεωρεί απαραίτητη για τη νέα γενιά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της με σπορ προσανατολισμό. Οι μπαταρίες αυτές έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, και περίπου 25% χαμηλότερο κόστος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρότι η έρευνα και εξέλιξη είναι σε προχωρημένο στάδιο, και το πρώτο πιλοτικό εργοστάσιο τέτοιων μπαταριών θα ανοίξει το 2024, η Nissan εκτιμά ότι η ευρεία χρήση μπαταριών στέρεου τύπου θα γίνει εφικτή σε περίπου μία δεκαετία. Η τεχνολογία αναμένεται να είναι απολύτως έτοιμη το 2026, και το πρώτο αυτοκίνητο με τέτοιες μπαταρίες να κυκλοφορήσει το 2028.

Συνεπώς, για αυτό το νέο sportscar που εμμέσως θα διαδεχθεί το GT-R, η μόνη ρεαλιστική λύση της τρέχουσα δεκαετία είναι να κινείται από υβριδική μονάδα ισχύος. Όπως συμβαίνει ήδη, άλλωστε, με πολλά supercars. Μετά από αυτό, ο διάδοχος του GT-R τη δεκαετία του 2030 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικός, καθώς άλλο στέλεχος της Nissan επιβεβαίωσε ότι αυτή η σκέψη ήδη εξετάζεται από την εταιρεία της Yokohama.

Στο άλλο άκρο της εμπορικής στρατηγικής της Nissan, η ιαπωνική εταιρεία θα συνεχίσει να προσφέρει μικρότερα και πιο προσιτά αυτοκίνητα - καθώς θεωρεί κομβικής σημασίας την προσέλκυση νεαρών πελατών με συμπαγή αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά συνέπεια, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, ο διάδοχος του Micra δεν θα είναι ένα κλασσικό hatchback όπως το σημερινό, αλλά βασισμένος στην πλατφόρμα CMF-BEV της συμμαχίας Renault-Nissan θα είναι ένα μικρό ηλεκτρικό Crossover με πολλά κοινά ηλεκτρικά μέρη με το νέο ηλεκτρικό Renault 5. Τα δύο αυτοκίνητα θα κατασκευάζονται μαζί στο εργοστάσιο του Douai, κοντά στη Lille της Γαλλίας.

Επίσημα προσχέδια της Nissan για τη νέα γενιά του Micra
Επίσημα προσχέδια της Nissan για τη νέα γενιά του Micra

Όλα αυτά εντάσσονται στο νεοσύστατο -πρώτο- μακροχρόνιο πλάνο δεκαετίας της Nissan, το οποίο πυροδοτεί την ταχύτερη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση και διακόπτει κάθε επένδυση στους κινητήρες εσωτερικής καύσης προδιαγραφών ρύπων Euro 7. Για το σκοπό αυτό, θυμίζουμε, η ιαπωνική εταιρεία θα κατασκευάσει το gigafactory παραγωγής μπαταριών, ισχύος 9MW, δίπλα στη γραμμή παραγωγής των αυτοκινήτων της στο Sunderland της Βρετανίας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ