Η νέα γενιά του Nissan GT-R θα είναι υβριδική

Nissan GT-R Italdesign

Το ιαπωνικό supercar Nissan GT-R θα αλλάξει ριζικά στην επόμενή του γενιά: θα αποκτήσει νέο σχεδιασμό, θα βασιστεί σε καινούρια πλατφόρμα και πιθανώς θα μεταμορφωθεί σε υβριδικό - αλλά δεν θα εγκαταλείψει τον V6 turbo θερμικό κινητήρα του.

Μετά από 14 χρόνια αδιάλλειπτης πορείας με ορισμένες μόνο -κατά καιρούς- βελτιώσεις και προσθήκες, οι πληροφορίες που έρχονται από την Ιαπωνία αναφέρουν ότι το καινούριο Nissan GT-R με τον κωδικό «R36» θα είναι ακόμα πιο ισχυρό, χάρη στην υποβοήθηση του V6 από τον ηλεκτροκινητήρα του νέου υβριδικού συστήματος που θα αποκτήσει.

To Nissan GT-R50 που σχεδίασε ο ιταλικός οίκος Italdesign
To Nissan GT-R50 που σχεδίασε ο ιταλικός οίκος Italdesign
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάτι τέτοιο έχει λογική, καθώς εντάσσεται στον στόχο της Nissan να κάνει το το νέο GT-R R36 «το ταχύτερο supersport αυτοκίνητο του πλανήτη», κατά τα λόγια του επικεφαλής σχεδιαστή της εταιρείας, Alfonso Albaisa. «Κατασκευάζουμε καινούρια πλατφόρμα και ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος: να γίνει το GT-R το ταχύτερο του είδους του. Πρέπει να είναι το αφεντικό της πίστας. Και πρέπει να παίζει το παιχνίδι της προηγμένης τεχνολογίας – χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να είναι ηλεκτρικό», είπε ο Albaisa.

Πρόσφατα, επιπλέον, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Makoto Uchida, επιβεβαίωσε πως «αναζητούμε πώς μπορούμε να το εξηλεκτρίσουμε - και θα είναι ένα αληθινά επαγγελματικό σπορ αυτοκίνητο, χωρίς συμβιβασμούς. Το Ζ είναι για κάποιον σαν εμένα, που του αρέσουν τα σπορ αυτοκίνητα. Το GT-R είναι μια επαγγελματική μηχανή και πρέπει να βρούμε τον τρόπο να το εξελίξουμε για το μέλλον».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στους αντιπάλους του Nissan GT-R συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, αυτοκίνητα όπως η Porsche 911 και η BMW M4 Performance. Ειδικά η 911 έχει αλλάξει δύο γενιές, καθώς το GT-R παραμένει ίδιο για σχεδόν μιάμιση δεκαετία - όμως, το ιαπωνικό coupe εξακολουθεί να είναι ανταγωνιστικό. Όχι πλέον, όμως, το σημείο αναφοράς, όπως υποστηρίζουν πολλοί.

Με 592 ίππους από τον twin-turbo κινητήρα V6 των 3.8 λίτρων, στην έκδοση Nismo επιταχύνει στα 0-100 km/h σε 2,6 δευτερόλεπτα, και είναι ακόμα ένα από τα πιο «εκρηκτικά» αυτοκίνητα που διαθέτουν αποκλειστικά κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η Nissan εξέλιξε πριν από έξι χρόνια ένα υβριδικό σύστημα που συνδύαζε τον θερμικό V6 με ηλεκτροκινητήρα, για τη βραχύβια συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC). Το σύστημα αυτό, εξελιγμένο βέβαια από τους μηχανολόγους στην Ιαπωνία, δεν αποκλείεται να βρει το δρόμο του στο νέο GT-R R36.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι η πρόσφατη νέα γενιά του Nissan Z δεν περιλάμβανε υβριδικό σύστημα - παρέμεινε μόνο με τον τρίλιτρο V6 turbo. Είχε μόνο ορισμένες αναβαθμίσεις σε σχέση με το 370Ζ στο αμάξωμα, καθώς και τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που εξαπλώνει η εταιρεία στη γκάμα της.

Η ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία είναι βέβαιο πως θα υιοθετηθεί και στην καινούρια, 6η γενιά του GT-R. Το νεο-ρετρό στιλ του νέου Ζ, με στοιχεία από το αρχέγονο 240Ζ, θα περάσει και στο R36. Λέγοντας πως το «το GT-R δεν νοιάζεται τι κάνει οποιοδήποτε άλλο supercar του κόσμου», ο Albaisa υποστηρίζει ότι το νέο GT-R θα αντλήσει την έμπνευσή του από τη γενιά R32 του πρώτου μισού της δεκαετίας του 1990.

Προς το παρόν δεν είναι γνωστό αν η διαρκής αυστηροποίηση των προδιαγραφών ρύπων στην Ευρώπη θα επιτρέψει στη Nissan να εισάγει το νέο GT-R στην ήπειρό μας. Ακόμα κι αν είναι υβριδικό, φαντάζει ως αρκετά αμφίβολο σενάριο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξάλλου, το νέο Ζ πέρασε μόνο τον Ειρηνικό, και όχι τον Ατλαντικό ωκεανό - καθώς, πέραν των κανονισμών για τους ρύπους, η ιαπωνική εταιρεία διαπιστώνει ότι η ζήτηση για σπορ αυτοκίνητα στην Ευρώπη μειώνεται, σε αντίθεση με τη ζήτηση για SUV και ηλεκτρικά. Και με τόσο χαμηλές πωλήσεις ενδεχομένως να μην καλυφθεί το κόστος εξέλιξης του αυτοκινήτου για τη Nissan.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ