Μοναδικό και μαγευτικό Talbot-Lago του 1937 πωλείται σε αστρονομική τιμή

Talbot-Lago 1937

Το συγκεκριμένο Talbot-Lago T150-C-SS Teardrop Coupe είναι το μοναδικό από τα δύο αντίτυπά του με αμάξωμα κατασκευασμένο από τη Figoni et Falaschi που έχει διασωθεί - και αναμένεται να πωληθεί σε τιμή άνω των 10 εκατ. δολαρίων.

Στην εποχή του, το πολυτελές T150-C-SS κόστιζε 78.000 γαλλικά φράγκα και ήταν άμεσος ανταγωνιστής των Alfa Romeo 8C 2900 και Bugatti Type 57S. Κατασκευάστηκε σε ελάχιστα αντίτυπα το 1937-'38 και ο σχεδιασμός του αμαξώματός του ανατέθηκε σε αρκετούς, διαφορετικούς κατασκευαστές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ομορφότερο και εντυπωσιακότερο αμάξωμα από όλα ήταν το δημιούργημα του οίκου αμαξωμάτων Figoni et Falaschi, που επινόησε το σχεδιασμό που έμελλε να μείνει στην ιστορία ως «σχήμα σταγόνας» (Teardrop ή, στα γαλλικά, Goutte d’Eau).

Η Figoni et Falaschi δεν κατασκεύασε περισσότερα από 12 αντίτυπα του T150-C-SS, και ένα από αυτά -με το σασί Νο.90107- πρόκειται σύντομα να δημοπρατηθεί από τον οίκο Gooding & Company στη νήσο Amelia των ΗΠΑ, με τιμή που αναμένεται να ξεπεράσει τα 10 εκατομμύρια δολάρια (9,14 εκατ. Ευρώ).

Μάλιστα, το συγκεκριμένο αντίτυπο έχει και την πιο εξειδικευμένη και εκλεπτυσμένη κατασκευή, με αμάξωμα αποκλειστικά από αλουμίνιο και καλυμμένους τροχούς. Μόνο δύο από τα 12 αντίτυπα του T150-C-SS είχαν αυτή την ειδική κατασκευή «Modele New York» και αυτό θεωρείται το μοναδικό που σώζεται μέχρι σήμερα. Μάλιστα, αυτή είναι η πρώτη φορά που βγαίνει σε δημοπρασία μετά το 1950.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η γαλλική Talbot-Lago υπήρξε μια από τις θρυλικότερες εταιρείες του Μεσοπολέμου, και τα δημιουργήματά της ορισμένα από τα ομορφότερα της ιστορίας της αυτοκίνησης. Τη δημιούργησε ο Antonio Franco Lago αγοράζοντας το 1933 τη -σχεδόν χρεωκοπημένη- Automobiles Talbot-Darracq, παράρτημα ως τότε της βρετανικής Sunbeam-Talbot-Darracq.

Η πρώτη δημιουργία του Lago, το Talbot-Lago T150 Grand Sport, παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1934 και προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση. Δύο χρόνια αργότερα παρουσίασε την αγωνιστική εκδοχή του, και επίσης μέσα στο 1936 αποκάλυψε -και πάλι στην έκθεση της γαλλικής πρωτεύουσας- το νέο T150-C-SS.

Το τελευταίο διέθετε κινητήρα 4.0 λίτρων και ισχύος 140 ίππων με τρία καρμπιρατέρ. Ο Lago το διέθετε γυμνό (χωρίς αμάξωμα), και στη συνέχεια ο αγοραστής επέλεγε τον κατασκευαστή αμαξώματος που επιθυμούσε - όπως τη διεκεκριμένη carrosserie της εποχής Figoni et Falaschi.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H Talbot-Lago κατάφερε να επιβιώσει από τον β' παγκόσμιο πόλεμο και να κατασκευάζει υπερ-πολυτελή επιβατικά και κορυφαία αγωνιστικά αυτοκίνητα, αλλά οι οικονομικές δυσκολίες της δεκαετίας του 1940 της προέβαλλαν δυσεπίλυτα οικονομικά προβλήματα.

Οι αγοραστές πολυτελών αυτοκινήτων ήταν πλέον πολύ δύσκολο να βρεθούν, και τα μεταπολεμικά οικονομικά και πολιτικά απόνερα οδήγησαν στην αφανισμό όχι μόνο της Talbot-Lago, αλλά και άλλων εταιρειών πολυτελών αυτοκινήτων όπως οι Delage, Delahaye, Hotchkiss και Bugatti. Η Talbot-Lago πτώχευσε και παρότι ο Antonio Lago προσπάθησε νομικά να διασώσει την εταιρεία του, το 1959 αναγκάστηκε να την πουλήσει στη Simca. Ένα χρόνο αργότερα, o εμβληματικός Βενετσιάνος έφυγε από τη ζωή στα 67 του.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ