
Με ένα πρωτότυπο όχημα στην επερχόμενη Έκθεση του Μονάχου, το Σεπτέμβριο, η Skoda θα προλογίσει την επόμενη γενιά της Octavia estate - και φημολογείται ότι θα προκαλέσει αίσθηση με το σχεδιασμό του.
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Skoda, Klaus Zellmer, το πρωτότυπο θα αποτελέσει ένα «περαιτέρω βήμα» στον σχεδιασμό της εταιρείας της Mlada Boleslav - αλλά θα είναι «σαφώς αναγνωρίσιμο ως Skoda».

Το concept θα εξελίξει περαιτέρω τη σχεδιαστική γλώσσα «Modern Solid», η οποία καθιερώθηκε με το Elroq. Στα χαρακτηριστικά της περιλαμβάνονται η γυαλιστερή μαύρη μάσκα «Tech Deck» που φιλοξενεί αισθητήρες για συστήματα υποβοήθησης οδηγού, καθώς και οι μυώδεις επιφάνειες του αμαξώματος.
BUY NOW
Περνώντας στον τεχνολογικό τομέα της νέας Octavia, το πρωτότυπο του Μονάχου θα βασίζεται πιθανότατα στην επερχόμενη πλατφόρμα SSP (Scalable Systems Platform) του Ομίλου Volkswagen.

Αυτή η πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί για την επόμενη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, διαδεχόμενη την τρέχουσα αρχιτεκτονική MEB - που χρησιμοποιείται από μοντέλα όπως τα VW ID.3 και Cupra Tavascan. Η ΜΕΒ δεν είναι κατάλληλη για χαμηλότερα μοντέλα sedan και station wagon, καθώς έχει σχεδιαστεί περισσότερο για Crossover/SUV. Αντίθετα, η πλατφόρμα SSP μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε είδους αμάξωμα.
Επιπλέον, τα χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης επόμενης γενιάς που προσφέρονται στην πλατφόρμα SSP είναι ιδιαίτερα ελκυστικά για τη Skoda. Κι επιπλέον, η νέα αρχιτεκτονική θα βοηθήσει και στον σχεδιασμό, καθώς η MEB θέτει περιορισμούς στο ύψος των sedan λόγω της τοποθέτησης των ογκωδών μπαταριών στο πάτωμα. Η SSP πιθανότατα θα προσφέρει κατασκευή "cell-to-body", όπου η μπαταρία αποτελεί μέρος της δομής.

Η έκδοση παραγωγής που θα ακολουθήσει το ηλεκτρικό πρωτότυπο του Μονάχου δεν αναμένεται πριν από το 2027. Ωστόσο, ο Zellmer άφησε να εννοηθεί ότι το ηλεκτρικό station wagon είναι πιθανόν να πωλείται παράλληλα με το τρέχον μοντέλα της Octavia με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
«Υπάρχει αρκετός όγκος στην αγορά για να έχουμε δύο αυτοκίνητα παράλληλα. Όλα εξαρτώνται από το αίσθημα των πελατών, ειδικά στην αγορά στόλων. Θα κρατήσουμε όλους τους δρόμους ανοιχτούς», είπε.

Η Skoda θα λανσάρει επίσης μια plug-in υβριδική (PHEV) έκδοση της Octavia, η οποία ήδη προσφέρεται στα μεγαλύτερα Superb και Kodiaq με περισσότερα από 100 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας.
Ο Zellmer επιβεβαίωνει τον προγραμματισμό της plug-in υβριδικής έκδοσης στην Octavia εξηγώντας πως «για την Ευρώπη, το plug-in υβριδικό σύστημα είναι ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσουμε, μέχρι να περάσουμε πλήρως στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία».
Ο Zellmer επιβεβαίωσε επίσης ότι η ανανέωση των μοντέλων Fabia, Scala και Kamiq, η οποία θα τα επικαιροποιήσει στους κανονισμούς εκπομπών Euro 7, θα τα διατηρήσει προς πώληση «πέραν του 2030».
Αυτό αντιστρέφει την προηγούμενη απόφαση για τη σταδιακή κατάργησή τους και την αντικατάστασή τους με το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Epiq, το entry-level ηλεκτρικό της τσεχικής εταιρείας, που αναμένεται του χρόνου.

Ένα άλλο νέο ηλεκτρικό Skoda που αναμένεται μέσα στο 2026 είναι η έκδοση παραγωγής του επταθέσιου concept Vision 7S, το οποίο θα είναι η νέα «ναυαρχίδα» της μάρκας. Εσωτερικά αναφέρεται ως "Space BEV" λόγω του εσωτερικού του χώρου.
Ο Zellmer συμπλήρωσε ότι θα ήθελε να δει την αναβίωση του περίφημου Yeti, «επειδή νομίζω ότι αυτό το αυτοκίνητο έχει τόσο σπουδαίο χαρακτήρα, τόσο καλό όνομα και μια πιστή βάση», όπως εξήγησε - αλλά προς το παρόν δεν υπάρχουν σχέδια για ένα τέτοιο μοντέλο.

Παράλληλα, θυμίζουμε ότι η Skoda έχει κομβικό ρόλο στον Όμιλο VW για την εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης, καθώς και της αρχιτεκτονικής MQB. Δεν έχει οριστεί ημερομηνία λήξης για την εξέλιξη αυτής της αρχιτεκτονικής, καθώς αυτή είναι μια απόφαση που θα εξαρτηθεί από το πώς εξελίσσεται η νομοθεσία για τις εκπομπές CO2.
Όμως, η συμβολή της Skoda στην έρευνα και εξέλιξη είναι κομβικής σημασίας για την ανανέωση και την παράταση της ζωής των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης του γερμανικού Ομίλου, όπως η Octavia, το VW Golf και το Audi A3.