Πρώτη δοκιμή: Νέο Volkswagen ID.3 204 ίππων

Volkswagen ID.3

Ο αέρας της ανανέωσης φύσηξε για το ηλεκτρικό μικρομεσαίο hatchback των Γερμανών με το VW ID.3 να παρουσιάζεται ακόμη πιο ώριμο και ελκυστικό, όχι μόνο λόγω των αλλαγών στο αμάξωμά του.

Το ID.3 αποτελεί ένα από τα βαριά χαρτιά της Volkswagen, στον δρόμο προς ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον και η γερμανική εταιρεία, εκτός από τις μεγάλες επενδύσεις που πραγματοποιεί στον τομέα του εξηλεκτρισμού, πέρασε στο μικρομεσαίο της όλες τις τελευταίες αλλαγές και βελτιώσεις που θεώρησε απαραίτητες.

Έτσι, η γερμανική εταιρεία προχώρησε στην πρώτη σημαντική ανανέωση του ID.3 της ενσωματώνοντας σε αυτή και τα όσα κατέγραψε από τους ιδιοκτήτες και χρήστες του μοντέλου της, προσθέτοντας παράλληλα και βελτιώσεις που βλέπουμε συνήθως σε ένα μοντέλο που έχει φτάσει στο μέσο της εμπορικής του σταδιοδρομίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στόχος της ανανέωσης είναι τα ακόμη υψηλότερα επίπεδα ικανοποίησης οδηγών και επιβατών του ID.3, το οποίο, από την πρώτη κιόλας στιγμής κατάφερε να πείσει ειδικούς και μη για την σοβαρότητα της προσέγγισης των Γερμανών αναφορικά με το ηλεκτρικό τους μέλλον.

Το ανανεωμένο ID.3 δείχνει το μέλλον, όμως… βρίσκεται ήδη ανάμεσά μας και ως πρόταση δεν αφήνει ουσιαστικά δικαιολογίες σε όλους εκείνους που θέλουν να κάνουν το πρώτο τους ηλεκτρικό βήμα, κάτι που γνωρίζουν πολύ καλά όσοι ήδη απολαμβάνουν το μοντέλο των Γερμανών στην καθημερινότητά τους.

Ανανέωση και περισσότερος δυναμισμός

To ID.3 ήταν το πρώτο της ομώνυμης σειράς μοντέλων της VW που έδειξε στο κοινό μια σχεδιαστική φιλοσοφία πολύ διαφορετική σε σχέση με τα συμβατικά της αυτοκίνητα. Στην ανανεωμένη του εκδοχή το μικρομεσαίο 5θυρο hatchback παρουσιάζεται πιο δυναμικό σε σχέση με πριν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σχεδιαστικό τμήμα της Volkswagen ανασχεδίασε τον εμπρός προφυλακτήρα και του έδωσε μια πιο συμβατική και ταυτόχρονα δυναμική όψη που κάνει το ID.3 να μοιάζει πιο πλατύ από ότι είναι. Μεγάλο μερίδιο ευθύνης φέρουν οι αεραγωγοί στα άκρα του προφυλακτήρα που βελτιώνουν τη ροή του αέρα γύρω από τους τροχούς και συμβάλλουν στην πολύ καλή αεροδυναμική απόδοση με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να βρίσκεται στο 0,263.

Τον δικό του ρόλο στην φρεσκαρισμένη εικόνα του ID.3 παίζει το επίσης ανασχεδιασμένο καπό, το οποίο «έχασε» την μαύρη λωρίδα το πίσω μέρος του, κοντά στο παρμπρίζ αλλά και τα νέα εμπρός LED φωτιστικά σώματα. Νέας σχεδίασης είναι τα LED φώτα και πίσω μέρος, τα οποία ωστόσο διατηρούν το σχήμα των προηγούμενων, ενώ τώρα φωτίζεται και το τμήμα τους που βρίσκεται πάνω στην πόρτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μαζεμένες διαστάσεις αλλά ευρυχωρία που ξεχωρίζει

Ως μικρομεσαίο και από την πρώτη κιόλας στιγμή, το ID.3 έχει ευτυχώς κρατήσει τα προσχήματα αναφορικά με τις διαστάσεις του και αυτό ενισχύει τη γοητεία που ασκεί στον οδηγό του. Σε μια κατηγορία που έχει «ξεχειλώσει» πλέον προς όλες τις κατευθύνσεις οι λογικές για μικρομεσαίο διαστάσεις ενισχύουν ακόμη περισσότερο την χρηστικότητά του ανανεωμένου ηλεκτρικού VW κατά την καθημερινή οδήγηση στο αστικό περιβάλλον.

Δοκιμάζουμε πρώτοι το νέο VW ID.3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, το πραγματικά μεγάλο «κόψιμο» των τροχών κάνει το παρκάρισμα αλλά και το πέρασμα από στενούς δρόμους με περίεργες γωνίες δύο διαδικασίες που δεν ακολουθούνται από άγχος.

Αντί να φτάσουν το ID.3 στα όρια της κατηγορίας από πλευράς διαστάσεων, οι Γερμανοί επέλεξαν τον πιο δύσκολο «δρόμο» της σωστής εκμετάλλευσης των διαθέσιμων χώρων στο έπακρο. Στην πράξη η εκτέλεση της VW δεν επιδέχεται κριτικής, αναφορικά με την ευρύχωρη, «ευάερη και ευήλια» καμπίνα του ID.3, η οποία θα φιλοξενήσει με άνεση πέντε επιβαίνοντες, τη στιγμή που η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ των δύο επιπέδων φτάνει στα αξιοπρεπή 385 λίτρα, με τα καθίσματα στη θέση τους.

Πρακτικότητα αλλά και αναβαθμισμένη ποιότητα

Με την εξαιρετική θέση οδήγησης που έρχεται γρήγορα στα μέτρα του οδηγού, ανεξαρτήτως σωματότυπου, το ID.3 προϊδεάζει άμεσα για μια ευχάριστη εμπειρία σε όποιο περιβάλλον και αν κινηθεί ο οδηγός του, με τις μικρές αλλά αισθητές αλλαγές που έχει πραγματοποιήσει η Volkswagen στο εσωτερικό να δημιουργούν μία ακόμη πιο ευχάριστη και ποιοτική εικόνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μαλακά και ποιοτικά σε αίσθηση υλικά είναι παρόντα στο πάνω και μεσαίο τμήμα του ταμπλό με τον ανασχεδιασμένο κεντρικό αεραγωγό, ενώ μαλακά υλικά βρίσκονται πλέον και στις πόρτες αναβαθμίζοντας τη συνολική εικόνα ποιότητας του ID.3, σε έναν τομέα που το γερμανικό μοντέλο τα πήγαινε ήδη πολύ καλά από την πρώτη κιόλας έκδοσή του.

Η εικόνα στο εσωτερικό του ID.3 αναβαθμίζεται με την χρήση του νέου και άκρως ποιοτικού υφάσματος μικροϊνών Artvelours Eco, για τις πόρτες αλλά και τις επενδύσεις των καθισμάτων, το οποίο φτιάχνεται με την χρήση ανακυκλωμένου πλαστικού σε ποσοστό που φτάνει το 71% καθησυχάζοντας έτσι και τις περιβαλλοντικές ανησυχίες του οδηγού.

Δοκιμάζουμε πρώτοι το νέο VW ID.3

Εκτός από την ευρυχωρία, η καμπίνα του ID.3 προσφέρει και αυξημένα επίπεδα πρακτικότητας με τις μεγάλες θήκες στις πόρτες αλλά και την χαμηλή κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα με τις μεγάλες ποτηροθήκες και τον επιπλέον χώρο πίσω από αυτές που φέρει και συρόμενο κάλυμμα για έξτρα προστασία από αδιάκριτα βλέμματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στάνταρ η μεγαλύτερη οθόνη και νέο λογισμικό

Από τη στάνταρ κιόλας έκδοσή του, το νέο ID.3 εφοδιάζεται πλέον με τη μεγαλύτερη σε διαστάσεις οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων του, η οποία συνεισφέρει επίσης στη συνολική αναβάθμιση της εικόνας του γερμανικού μικρομεσαίου.

Η μεγαλύτερη οθόνη αφής των 12 ιντσών, η οποία φέρνει μαζί της την τελευταία έκδοση του λογισμικού των Γερμανών αλλά και νέο και ακόμη πιο κατανοητό μενού τόσο για τις εφαρμογές όσο και για την απεικόνιση και τις επιλογές του συστήματος κατανομής της ηλεκτρικής ενέργειας. Το σύστημα πλοήγησης έχει παράλληλα αναβαθμιστεί με το λογισμικό Electric Vehicle Route Planner, με σκοπό να μειώσει το χρόνο του ταξιδιού επιλέγοντας τα πιο ταιριαστά σημεία φόρτισης για την επιλεγμένη διαδρομή.

Γνώριμο και ακόμη πιο ευχάριστο

Ως ένα από τα αυτοκίνητα που έχουν περάσει από το γκαράζ του carandmotor για δοκιμή διαρκείας, οι συστάσεις με το ID.3 δεν ήταν απαραίτητες και τα χαρίσματά του στο δρόμο μου ήταν κάτι παραπάνω από γνώριμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναμφίβολα οι αλλαγές στην καμπίνα του αμιγώς ηλεκτρικού hatchback κάνουν τη συμβίωση μαζί του ακόμη πιο ευχάριστη, ενώ βελτιώνουν περαιτέρω και την σχέση τιμής/αξίας του ID.3, το οποίο κάνει ό,τι μπορεί για να μεταφέρει οδηγό και επιβαίνοντες με χαρακτηριστική άνεση.

Δοκιμάζουμε πρώτοι το νέο VW ID.3

Η στιβαρότητα της πλατφόρμας MEB, πάνω στην οποία βασίζεται το ID.3, είναι ίσως το πρώτο πράγμα που θα προσέξει κανείς ακόμη και αν βολτάρει για πρώτη φορά με το ID.3. Ακολουθεί η προσεκτικά ρυθμισμένη ανάρτηση που καταπίνει εύκολα μικρές και μεγαλύτερες ανωμαλίες και κρατά παράλληλα υπό έλεγχο το βάρος που ξεπερνά τον 1,8 τόνο και συμβάλλει τα μέγιστα στην ποιότητα κύλισης που αποτελεί ένα από τα δυνατά χαρτιά του μικρομεσαίου VW.

Στα παραπάνω έρχονται να προστεθούν φυσικά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του ηλεκτρικού μοτέρ, τα οποία (ως ανώτερα) απλά δεν μπορούν να συγκριθούν με εκείνα ενός συμβατικού κινητήρα, με τους μηδενικούς κραδασμούς και την ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα να είναι και αυτά που γίνονται ευκολότερα αντιληπτά από όλους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατανάλωση που σου... «γεμίζει» το πορτοφόλι

Κάτι που θα αντιληφθεί ίσως μόνο εκείνος που χρησιμοποιεί το ID.3 καθημερινά είναι το εξαιρετικά χαμηλό κόστος που καλείται να πληρώσει για κάθε 100 χιλιόμετρα διαδρομής, το οποίο βάζει δύσκολα ακόμη και σε οικονομικά μηχανοκίνητα δίτροχα, πόσο μάλλον σε όλα τα υπόλοιπα συμβατικά με τουλάχιστον αντίστοιχες προδιαγραφές και ισχύ.

Η ανανεωμένη εκδοχή του ID.3 μπορεί και καταναλώνει σε περιβάλλον πόλης περίπου 16 kWh για κάθε 100 χιλιόμετρα και αυτό μεταφράζεται σε 2,6 ευρώ/100 χλμ. (τιμή κιλοβατώρας 0,16 ευρώ), για φόρτιση στο σπίτι ή οχτώ (8) ευρώ αν φορτίσετε σε συμβατικό φορτιστή από πάροχο. Με το θερμόμετρο μάλιστα πάνω από τους 30 βαθμούς κατά τη διάρκεια της δοκιμής, κίνηση σε κάθε είδους δρόμο με ταχύτητες έως και 120 χλμ./ώρα και τον κλιματισμό να δουλεύει ασταμάτητα, το ID.3 περιόρισε τις ενεργειακές του απώλειες στα 19 kWh για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Αυτό που επίσης μπορεί να κάνει το μοντέλο της Volkswagen είναι να ξεπεράσει τα 400 χλμ. με μία φόρτιση και ρίξει τις απαιτήσεις του για ηλεκτρική ενέργεια ακόμη και κάτω από τα 13 kWh. Αυτό μπορεί να γίνει αν ο οδηγός αποφασίσει να οδηγήσει οικονομικά στο αστικό περιβάλλον, με την θερμοκρασία περιβάλλοντος να βρίσκεται σε επίπεδα που δεν απαιτείται air condition και επιλέγοντας παράλληλα το πρόγραμμα «Eco».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δοκιμάζουμε πρώτοι το νέο VW ID.3

Τα παραπάνω μπορούν να σβήσουν από τον «σκληρό» δίσκο του εγκεφάλου το γεγονός ότι τους πίσω τροχούς του ID.3 κινούν 204 ίπποι και 310 Nm ροπής που δίνουν στο ηλεκτρικό VW 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δεύτερα και άμεση απόκριση και απολαυστική επιτάχυνση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ από μηδέν χλμ./ώρα έως και λίγο πριν την τελική των 160 χλμ./ώρα., ειδικά στο πρόγραμμα Sport -με αντίστοιχη βέβαια εκτίναξη της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.

Το καλό έγινε καλύτερο

Ειδικά με τα οφέλη που προσφέρει το κρατικό πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το VW ID.3 είναι σε θέση να κάμψει ακόμη περισσότερο τις άμυνες εκείνων που ενώ θέλουν παρουσιάζονται ακόμη διστακτικοί στην απόκτηση ενός ηλεκτρικού μοντέλου.

Η υψηλή ποιότητα κατασκευής, οι επιδόσεις, τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και η χαρακτηριστικά υψηλή ποιότητα κύλισης είναι τα κύρια στοιχεία που συνθέτουν τον άκρως φιλικό χαρακτήρα του ID.3. Ως μπόνους ο ενδιαφερόμενος θα δει τα καθημερινά του έξοδα κίνησης να μειώνονται δραστικά, θα έχει τη δυνατότητα να παρκάρει δωρεάν σε ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης, δεν θα καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας και δεν θα ρυπαίνει το περιβάλλον που κινείται με αέρια του θερμοκηπίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: ηλεκτροκινητήρας 204 PS, 310 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 7,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 15,3 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): 600 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 58 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.261/1.809/1.562 χλστ., 2.770 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.815 κιλά
Χώρος αποσκευών: 385 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 42.600 ευρώ / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ