Skoda: Ό,τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για το μεγάλο και 7θέσιο ηλεκτρικό SUV

Skoda Vision 7s

Η Skoda ετοιμάζεται να επεκτείνει την ηλεκτρική της γκάμα προς την απόλυτη κάλυψη των οικογενειακών αναγκών, προσθέτοντας ένα μεγάλο SUV στη βάση του πρωτοτύπου Vision 7S.

Αυτό το νέο μοντέλο, που ενδέχεται να ονομαστεί Eviatiq (παρότι το πρωτότυπο είχε την ονομασία Vision 7S), θα ακολουθήσει το επερχόμενο Epiq, διευρύνοντας την ηλεκτρική γκάμα SUV της Skoda στα τέσσερα μοντέλα.

Το πρωτότυπο Skoda Vision 7S
Το πρωτότυπο Skoda Vision 7S
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο ηλεκτρικό SUV αναμένεται να αποτελέσει την εναλλακτική μηδενικών εκπομπών ρύπων για το Skoda Kodiaq. Έχει ήδη εντοπιστεί σε δοκιμές, ακόμη και στο Nurburgring, υποδηλώνοντας ότι η παρουσίασή του πλησιάζει.

Το μοντέλο παραγωγής θα υιοθετήσει τη νέα «σχεδιαστική γλώσσα» της Skoda, Modern Solid, την οποία έχουμε ήδη δει στο ανανεωμένο Enyaq και στο νέο Elroq. Ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα θα είναι το «Tech Deck Face», το οποίο αντικαθιστά την παραδοσιακή γρίλια της Skoda με μια λεπτή διάταξη αισθητήρων και καμερών που αποτελούν μέρος των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας.

Το επταθέσιο SUV αναμένεται να οδηγήσει αυτή τη νέα σχεδιαστική «γλώσσα» σε ένα ακόμα πιο μινιμαλιστικό επίπεδο, με λεπτότερα LED φωτιστικά σώματα ενσωματωμένα στο Tech Deck Face.

Πολλές λεπτομέρειες φαίνεται να έχουν μεταφερθεί απευθείας από το πρωτότυπο Vision 7S. Αυτές περιλαμβάνουν την πτέρυγα οροφής δύο στοιχείων και πολύ λεπτά πίσω φωτιστικά σώματα που εκτείνονται στην πόρτα του χώρου αποσκευών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το συνολικό σχήμα είναι επίσης κοντά σε αυτό του πρωτοτύπου, με τετράγωνο μπροστινό μέρος και αναλογίες που θυμίζουν van για να επιτευχθεί η βέλτιστη εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου χάρη στους κοντούς προβόλους και το μικρό καπό.

Η ασυνήθιστη διάταξη καθισμάτων «έξι-συν-ένα» του concept έχει σχεδόν σίγουρα αντικατασταθεί από την πιο παραδοσιακή επιλογή πέντε ή επτά θέσεων. Η μόνη λεπτομέρεια που έχει επιβεβαιώσει μέχρι στιγμής η Skoda για το επταθέσιο EV της είναι ότι θα έχει μήκος περίπου 4,9 μέτρα. Αυτό θα το καταστήσει μακράν το μεγαλύτερο μοντέλο στην γκάμα της Skoda.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάτω από το καμουφλάζ του πρωτότυπου βρίσκεται σχεδόν σίγουρα η ίδια ειδική πλατφόρμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων MEB που χρησιμοποιείται από τα Enyaq και Elroq, καθώς και από περίπου δώδεκα άλλα ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου Volkswagen.

Το επταθέσιο Skoda πιθανότατα θα χρησιμοποιεί την ίδια μπαταρία 86 kWh με το ID.Buzz LWB, η οποία αναμένεται να προσφέρει αυτονομία σχεδόν 640 χιλιομέτρων. Αυτή η αυτονομία είναι εφάμιλλη με του Hyundai Ioniq 9, αλλά λίγο μικρότερη από την αυτονομία έως 670 km που προσφέρει το Peugeot E-5008, σε συγκεκριμένες εκδόσεις.

Πιθανότατα το 7θέσιο Skoda θα προσφέρεται επιλογή ανάμεσα σε συστήματα κίνησης με έναν κινητήρα και κίνηση πίσω και συστήματα με δύο κινητήρες και τετρακίνηση. Δεν θα ήταν έκπληξη αν υπήρχε και μια «καυτή» έκδοση RS, δεδομένου ότι και οι δύο γενιές του Skoda Kodiaq έχουν εμπλουτιστεί με αυτή την εκδοχή, όπως και τα Enyaq και Elroq.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο για το εσωτερικό, αν και δεν έχουμε ακόμη εικόνα του μοντέλου παραγωγής, αναμένεται να διαθέτει διάταξη παρόμοια με αυτή των Enyaq και Elroq. Αυτό θα περιλαμβάνει μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής, μια οθόνη οδηγού πέντε ιντσών, διάφορα βιώσιμα υλικά και πολλές από τις χαρακτηριστικές «simply clever» πινελιές της Skoda.

Η παρουσίαση του νέου, 7θέσιο Skoda αναμένεται να γίνει στα τέλη του 2026 ή πιθανώς στις αρχές του 2027.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ