208

Η Porsche εξελίσσει νέο SUV με κινητήρα βενζίνης

Porsche Macan EV

Μέχρι το 2028 θα δούμε ένα νέο D-SUV από την Porsche με κινητήρα εσωτερικής καύσης, που ουσιαστικά θα αντικαταστήσει την προηγούμενη Macan βενζίνης - αλλά θα έχει διαφορετική ονομασία.

Μέχρι πρόσφατα, η Porsche δεν είχε καμία πρόθεση να αντικαταστήσει τη θερμική Macan με άλλο μοντέλο εσωτερικής καύσης. Η δεύτερη γενιά της, σχεδιασμένη αποκλειστικά ως ηλεκτρική, θα σηματοδοτούσε τη μετάβαση στη νέα εποχή.

H νέα Porsche Macan EV
H νέα Porsche Macan EV
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως, τα δεδομένα άλλαξαν: η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες, ειδικά στις premium κατηγορίες και σε κρίσιμες αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα.

Έτσι, διαπιστώνοντας ότι η στροφή στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι αρκετή για τους εμπορικούς της στόχους, η Porsche ανακοίνωσε την εξέλιξη ενός νέου SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το οποίο θα αντικαταστήσει την πρώτη γενιά της Macan - αλλά θα είναι εντελώς νέο μοντέλο, με αλλιώτικο όνομα.

Μετά από χρόνια που ακολουθούσε την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η εταιρεία του Zuffenhausen επισημοποίησε την απόφαση να προχωρήσει στην εξέλιξη ενός νέου SUV με βενζινοκινητήρα, που προγραμματίσει για το 2028.

Η ανακοίνωση ήρθε απευθείας από τον διευθύνοντα σύμβουλο Oliver Blume, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της γερμανικής εταιρείας για το πρώτο εξάμηνο του 2025.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο μοντέλο θα αντικαταστήσει ουσιαστικά την πρώτη γενιά του δημοφιλούς μεσαίου SUV Macan, το οποίο αποσύρθηκε από την ευρωπαϊκή αγορά το 2024 λόγω της νέας νέας νομοθεσίας GSR2. Ωστόσο, η παραγωγή της θερμικής Macan συνεχίζεται σε αγορές εκτός ΕΕ μέχρι το 2026, οπότε και θα δώσει τη θέση του σε μια νέα εκδοχή του ίδιου concept.

Μιλώντας για τον διάδοχό της του 2028, ο Blume δήλωσε ότι «θα είναι μια αυθεντική Porsche, απόλυτα προσαρμοσμένη σε αυτή την κατηγορία, με διακριτή διαφορά από την ηλεκτρική Macan». Το νέο SUV θα έχει δική του σχεδιαστική ταυτότητα, ξεχωριστή από τη νέα Macan EV, η οποία θα συνεχίσει την πορεία της ως αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.

Παρότι η εξέλιξη μόλις ξεκίνησε, ο Blume ξεκαθάρισε πως το χρονοδιάγραμμα είναι ιδιαίτερα σφιχτό, χάρη στις επιταχυνόμενες διαδικασίες εξέλιξης και στην αξιοποίηση υπαρχουσών πλατφορμών του Ομίλου Volkswagen.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πιο πιθανή τεχνική βάση είναι η Premium Platform Combustion (PPC), η ίδια που χρησιμοποιεί το νέο Audi Q5, με το οποίο το μελλοντικό SUV της Porsche αναμένεται να μοιράζεται την αρχιτεκτονική και ενδεχομένως κάποιους κινητήρες.

Το νέο SUV θα εφοδιάζεται με τετρακύλινδρους και εξακύλινδρους βενζινοκινητήρες, με συστήματα ήπιας υβριδικής υποβοήθησης (MHEV) αλλά και plug-in hybrid εκδόσεις. Αναμένεται να βασιστεί εν μέρει στην τεχνολογία του Audi SQ5 των 362 ίππων με V6 3.0 λίτρων. Αντιθέτως, πετρελαιοκινητήρες αποκλείονται, αφού η Porsche εγκατέλειψε τη συγκεκριμένη τεχνολογία από το 2018, μετά το σκάνδαλο Dieselgate.

Η απόφαση για το νέο θερμικό SUV αφήνει ένα κενό δύο ετών στην παρουσία της Porsche στην κατηγορία των λίγο πιο συμπαγών SUV με θερμικούς κινητήρες. Το διάστημα αυτό ενδέχεται να καλυφθεί με επανεκδόσεις υβριδικών εκδόσεων υπαρχόντων μοντέλων ή με στοχευμένες ανανεώσεις, για να καλύψει τη ζήτηση σε μια κατηγορία που παραμένει σημαντική παγκοσμίως.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ