
Την πεποίθησή τους ότι υπάρχουν κι άλλες επιλογές πέρας της ηλεκτροκίνησης για τη βιώσιμη κινητικότητα επεσήμαναν αξιωματούχοι της εταιρείας του Zuffenhausen, που εξακολουθούν να επενδύουν στα συνθετικά e-fuels.
Η Porsche συνεχίζει να επισημαίνει πως η ηλεκτροκίνηση δεν είναι η μόνη λύση για την επίτευξη των κλιματικών στόχων, προτείνοντας παράλληλα την ενίσχυση των συνθετικών καυσίμων (eFuels) ως εναλλακτική, βιώσιμη τεχνολογία για τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Μιλώντας στο «Future of the Car Summit» των Financial Times στο Λονδίνο, η επικεφαλής αγοράς της Porsche, Barbara Frenkel, τόνισε ότι η πλήρης εστίαση της Ε.Ε. στην ηλεκτροκίνηση ενδέχεται να προκαλέσει ρήγμα με την αυτοκινητοβιομηχανία - η οποία ήδη παλεύει να ισορροπήσει ανάμεσα σε περιβαλλοντικούς στόχους και τις επιθυμίες των καταναλωτών.
BUY NOW
«Για την Ευρωπαϊκή Ένωση, η μοναδική λύση είναι η ηλεκτροκίνηση. Όμως όταν προσπαθείς να προωθήσεις κι άλλες τεχνικές λύσεις, εξίσου βιώσιμες και πιο συμβατές με τις επιθυμίες των καταναλωτών, τίθεται το ερώτημα: Ακολουθεί η βιομηχανία τον συνολικό στόχο της Ε.Ε.;» αναρωτήθηκε η Frenkel.

Η Porsche είναι πρωτοπόρος στα eFuels, έχοντας ήδη θέσει σε λειτουργία το πιλοτικό της εργοστάσιο συνθετικών καυσίμων στη Χιλή, σε συνεργασία με τη Siemens και άλλους εταίρους. Τα eFuels μπορούν να μειώσουν έως και 90% τις εκπομπές ρύπων από την εξάτμιση, ενώ χρησιμοποιούν το υπάρχον δίκτυο ανεφοδιασμού. Προς το παρόν χρησιμοποιούνται σε αγώνες του πρωταθλήματος Porsche Cup, αλλά στόχος είναι η εμπορική κλιμάκωση της παραγωγής.
«Δεν χάνουμε τον τελικό μας στόχο. Όμως στο ενδιάμεσο, πρέπει να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί και να αξιοποιήσουμε το υπάρχον τεχνικό χαρτοφυλάκιο, γιατί αυτό αγοράζουν οι καταναλωτές», δήλωσε χαρακτηριστικά η Frenkel.

Η ίδια αναφέρθηκε και στην εξάρτηση της Ευρώπης από την Ασία σε ό,τι αφορά την τεχνολογία μπαταριών, λέγοντας πως αυτή η νέα "εξάρτηση" επαναφέρει τον γεωπολιτικό κίνδυνο που υπήρχε παλαιότερα με το πετρέλαιο.
«Αν μας πιέσουν προς μία κατεύθυνση χωρίς να έχουν δημιουργήσει την κατάλληλη εφοδιαστική αλυσίδα, τότε θα βρεθούμε σε μία νέα εξάρτηση. Παλαιότερα εξαρτιόμασταν από την ενέργεια, και πληρώσαμε το τίμημα. Τώρα εξαρτόμαστε από τις μπαταρίες», πρόσθεσε.

Η Frenkel συνέχισε λέγοντας ότι δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί η προσπάθεια για δημιουργία ευρωπαϊκής αλυσίδας παραγωγής μπαταριών: «Έχουμε δοκιμάσει τι δεν λειτουργεί, αλλά μάθαμε πολλά. Χρειάζονται δισεκατομμύρια για να χτιστεί ένα εργοστάσιο, και απαιτείται κλιμάκωση. Μπορούμε να το κάνουμε, αλλά χρειάζεται ώθηση για την ηλεκτροκίνηση ώστε να διαμορφωθεί το μερίδιο αγοράς που θα στηρίξει αυτή την παραγωγή», τόνισε.
Και κατέληξε: «Χρειαζόμαστε μια ισχυρή, υγιή αλυσίδα παραγωγής στην Ευρώπη. Αυτός είναι ένας πάρα πολύ σημαντικός στόχος μου και αυτό υπερασπίζομαι όταν μιλάω με πολιτικούς».