Η νέα πατέντα της Porsche αυξάνει την ισχύ των κινητήρων και φέρνει την επανάσταση

Κινητήρας Porsche

Η Porsche δεν φαίνεται διατεθειμένη να εγκαταλείψει σύντομα τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς εργάζεται σε μια νέα τεχνολογία που αντλεί ακόμη περισσότερη ισχύ από αυτούς.

Συγκεκριμένα, οι μηχανολόγοι της Porsche εργάζονται σε ένα σύστημα που διαθέτει δύο προ-θαλάμους του μίγματος βενζίνης-αέρα, σύμφωνα με την πατέντα που κατέθεσαν στις γερμανικές δημόσιες υπηρεσίες.

Η πατέντα αυτή βελτιώνει περαιτέρω τη διαδικασία της ανάφλεξης και καύσης του μίγματος, με μικρούς ξεχωριστούς θαλάμους καύσης μέσα στους κυλίνδρους του κινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με την Porsche, ένα ποσοστό του μίγματος διοχετεύεται μέσα στο δεύτερο προ-θάλαμο καύσης κατά τη διάρκεια της φάσης συμπίεσης, και εκεί αναφλέγεται. Αυτό επιταχύνει τη διαδικασία της καύσης, και συνεπώς την αποδοτικότητα του μίγματος.

Ο πρώτος και ο δεύτερος προ-θάλαμος βρίσκονται σε διαρκή «επικοινωνία». Η προσθήκη του δεύτερου προ-θαλάμου επιταχύνει την ανάφλεξη του μίγματος στον πρώτο, καθώς το κωνικό του σχήμα επιτρέπει στις φλόγες μετά την ανάφλεξη να διοχετευθούν στον κύλινδρο για να αυξήσουν την απόδοσή του.

Αυτό το πολλαπλών επιπέδων σύστημα επιτρέπει να χρησιμοποιείται υψηλότερης περιεκτικότητας μίγμα βενζίνης-αέρα, και η Porsche υποστηρίζει ότι μπορεί να βρει πολλαπλές και διαφορετικές εφαρμογές - ακόμη και με τα βιώσιμα καύσιμα (Porsche eFuel) που εξελίσσει και θα αρχίσει να διαθέτει η εταιρεία τα προσεχή χρόνια.

Το νέο σύστημα ανάφλεξης χρησιμοποιεί επίσης ένα ξεχωριστό μπουζί συνδεδεμένο στον πρώτο και μικρότερο προθάλαμο, σε σχήμα κώνου. Κάθε προθάλαμος κάτω από αυτόν έχει μεγαλύτερο αριθμό καναλιών ροής, τα οποία παρέχουν τη σύνδεση μεταξύ των διαφόρων θαλάμων. Η συσκευή προορίζεται να λειτουγεί παθητικά, επομένως δεν απαιτεί σύστημα άμεσου ψεκασμού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να προστεθεί ψεκασμός. Η Porsche υποστηρίζει πως υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης ενός ακροφυσίου ψεκασμού καυσίμου που ανοίγει στον δεύτερο θάλαμο. Θεωρητικά, αυτό θα προσφέρει πλουσιότερο μείγμα στον θάλαμο, και συνεπώς μεγαλύτερη απόδοση.

Πρόκειται για ένα αρκετά περίπλοκο σύστημα, το οποίο προφανώς θα χρησιμοποιείται στα ισχυρότερα αυτοκίνητα της Porsche - όπως στην 911. Η φιλοδοξία της Porsche είναι να έχει το 2030 ποσοστό 20% των αυτοκινήτων της με κινητήρα εσωτερικής καύσης, και κεντρικό ρόλο σε αυτό το ποσοστό θα έχει η 911. Το διαχρονικό sportscar του Zuffenhausen θα είναι το τελευταίο που θα γίνει ηλεκτρικό, ενώ οι Macan, 718 και Cayenne θα είναι τα πρώτα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ