Η Porsche φέρνει την επανάσταση -Παράγει συνθετικά καύσιμα από νερό

Porsche synthetic fuels

Η μεγάλη επένδυση της Porsche στα συνθετικά καύσιμα μόλις άρχισε να αποδίδει καρπούς, για την ακρίβεια σταγόνες σχεδόν ολοκληρωτικά βιώσιμων καυσίμων - και οι πρώτες μπήκαν στο ντεπόζιτο μιας 911.

Η εταιρεία της Στουτγάρδης ανακοίνωσε επίσημα την έναρξη της παραγωγής των βιοκαυσίμων, στο εργοστάσιό της που κατασκεύασε στη Χιλή. Και τις πρώτες σταγόνες που παρήχθησαν τις διοχέτευσε στο δοχείο καυσίμων μιας Porsche 911.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το eFuel της γερμανικής εταιρείας παράγεται από νερό και διοξείδο του άνθρακα, με χρήση αιολικής ενέργειας. Το εργοστάσιο βρίσκεται στην περιοχή Punta Arenas, στη Νότια Χιλή, όπου οι άνεμοι πνέουν πανίσχυροι για τουλάχιστον 270 ημέρες το χρόνο. Ως αποτέλεσμα, η τεράστια ανεμογεννήτρια δουλεύει εν πλήρη ισχύ για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα του έτους.

Αυτός ήταν ένας βασικός λόγος που η Porsche επέλεξε αυτή την περιοχή. Ένας άλλος είναι ότι η Punta Arenas βρίσκεται στον Πορθμό του Μεγγελάνου, στο σημείο που ενώνεται ο Ατλαντικός με τον Ειρηνικό Ωκεανό, γεγονός που διευκολύνει τη μεταφορά του καυσίμου σε όλο τον πλανήτη.

Η Porsche θα παράγει στο εργοστάσιο, σε πρώτη φάση, 130.000 λίτρα βιοκαυσίμου το χρόνο. H ποσότητα είναι πολύ μικρή, αν αναλογιστεί κανείς ότι μόνο οι ΗΠΑ μόνο το 2021 κατανάλωσαν 510 δισεκατομμύρια λίτρα ορυκτού καυσίμου, αλλά η Porsche φιλοδοξεί μέχρι το 2025 να ανεβάσει την παραγωγή του Punta Arenas σε 55 εκατομμύρια λίτρα ανά έτος, και το 2027 στα 550 εκατομμύρια λίτρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη επενδύουν βαρέως και μαζικά στην ηλεκτροκίνηση, δεν το κάνουν απαρέγκλιτα. Οι περισσότερες μελετούν κι εναλλακτικές μορφές καυσίμου, όπως το υδρογόνο και τα συνθετικά βιοκαύσιμα. Ο όμιλος VW δοκιμάζει από το 2010 συνθετικό diesel, και τα τελευταία χρόνια η Porsche επενδύει σε αυτά.

Θα τη βοηθήσουν στο στόχο της να γίνει εταιρεία μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα μέχρι το 2030, αλλά και στην επιθυμία της να συνεχίσει την παραγωγή supercars με κινητήρα εσωτερικής καύσης - με την προϋπόθεση ότι θα καίνε αποκλειστικά βιοκαύσιμα.

Όμως, τα συνθετικά καύσιμα δεν σταματούν εκεί: θα συμβάλλουν στην περιορισμένων ρύπων κίνηση των 1,3 δισεκατομμυρίων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που κυκλοφορούν σήμερα στον κόσμο, και θα κυκλοφορούν τις προσεχείς δεκαετίες. «Θα προσφέρουν στους ιδιοκτήτες τους μια σχεδόν μηδενικών ρύπων εναλλακτική πρόταση», σύμφωνα με τον Michael Steiner, υπεύθυνου για την έρευνα και εξέλιδη στο διοικητικό συμβούλιο της Porsche.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κι αν τα συνθετικά βιοκαύσιμα καθιερωθούν, δεν αποκλείεται η αυτοκίνηση του μέλλοντος να είναι ένα τεράστιο ψηφιδωτό από αυτοκίνητα διαφορετικών τεχνολογιών: ηλεκτρικά, υδρογόνου, ή θερμικά που κινούνται με την καύση βιοκαυσίμων ή και υδρογόνου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ