Στροφή στην ηλεκτροκίνηση για τις νέες Porsche 718 Cayman και Boxster

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Οι τρέχουσες Porsche 718 Cayman και Boxster θα είναι οι τελευταίες με θερμικό κινητήρα, ανακοίωσε η εταιρεία του Zuffenhausen, καθώς η νέα τους γενιά θα διαθέτει αποκλειστικά ηλεκτρικό μοτέρ.

Παρότι δεν θα υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης μεταξύ των δύο αξόνων, το δίδυμο των πιο συμπαγών σε διαστάσεις αυτοκινήτων της γκάμας της Porsche θα διατηρήσει τη σχεδιαστική του φιλοσοφία, καθώς το χώρο που καταλαμβάνει σήμερα ο κινητήρας (πίσω από τους επιβάτες) θα πάρει η μεγάλη μπαταρία - διατηρώντας έτσι αντίστοιχη κατανομή βάρους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά συνέπεια, η 718 -στη roadster και στη spyder εκδοχή της- θα γίνει -μετά τις Taycan και Macan- το τρίτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της γερμανικής εταιρείας, αλλά και το πρώτο που θα βασιστεί στην ολοκαίνουρια «ηλεκτρική» πλατφόρμα ΡΡΕ (Premium Platform Electric). Η τελευταία έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Audi, η οποία θα την υιοθετήσει για πρώτη φορά στο Q6 E-Tron και έπειτα στο A6 E-Tron και στην εκθαμβωτική Avant εκδοχή του.

Η σχέση της νέας γενιάς της 718 με το ηλεκτρικό πρωτότυπο Mission R που η Porsche παρουσίασε πέρσι το Σεπτέμβριο στο Σαλόνι του Μονάχου δεν θα είναι άμεση. Καθότι η Mission R, ένα αγωνιστικό αποκλειστικά για χρήση στην πίστα, βασίστηκε στο δάπεδο της υπάρχουσας Cayman και αποδίδει 1.000 ίππους, επιταχύνοντας στα 0-100 km/h σε 2,5 δευτερόλεπτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίθετα, οι νέες 718 Cayman και Boxster θα υιοθετήσουν από τη Mission R το σχεδιασμό, αλλά και την τεχνολογία της μπαταρίας. Η τελευταία έφερε μια μικρή επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση, καθώς κρατά το βάρος όλου του αυτοκινήτου στα 1.500 κιλά, που είναι μόλις 85 περισσότερα από την Cayman GT4 RS.

Επιπλέον, το νέο δίδυμο της 718 θα εξελιχθεί εν λευκώ και χωρίς τη μεταφορά ούτε ενός εξαρτήματος από την τρέχουσα γενιά - διότι δεν φαντάζει καλή ιδέα η δημιουργία ενός αμιγώς ηλεκτρικού sportscar με επιλογές που είχαν γίνει για ένα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κάτι τέτοιο θα επέφερε απλά πολλούς συμβιβασμούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Porsche, θυμίζουμε, έχει θέσει στόχο να είναι υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά τα μισά αυτοκίνητα που πουλάει το 2025, και το 80% αυτών το 2030 να διαθέτουν αποκλειστικά ηλεκτροκινητήρα. Η νέα 718 Cayman/Boxster, η νέα Macan και φυσικά η καινούρια 911 Hybrid θα είναι ίσως τα τρία πιο σημαντικά -λόγω της εμπορικότητάς τους- βήματα προς αυτή την κατεύθυνση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ