H Porsche φέρνει το εκρηκτικό supercar 918 Spyder ξανά κάτω από τους προβολείς, 12 χρόνια μετά το ντεμπούτο του, για μια απρόσμενη «κόντρα» με τη νέα ηλεκτρική Cayenne Turbo - την ισχυρότερη Porsche παραγωγής.
Με αυτή την πρωτότυπη αντιπαράθεση, που βλέπουμε στο (παρακάτω) Video που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρεία του Zuffenhausen, οι Γερμανοί θέλουν να αποδείξουν πού έχει φτάσει σήμερα η ηλεκτροκίνηση.
Η 918 Spyder έκανε το ντεμπούτο της το 2013 στη Φρανκφούρτη και τότε ήταν το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής της Porsche. Χρειαζόταν μόλις 2,6 δευτερόλεπτα για τα 0-100 km/h. Το 2025 όμως, ένα SUV σχεδόν 2,7 τόνων μπορεί να τη νικήσει στην εκκίνηση - τουλάχιστον στα χαρτιά. H Cayenne Turbo Electric χρειάζεται 2,5 δευτερόλεπτα, δηλαδή ένα δέκατο λιγότερο, ισοφαρίζοντας την επίδοση της 911 Turbo S.
BUY NOW
Φυσικά, από εκεί και πάνω η ιστορία αλλάζει. Η 918 εξακολουθεί να προηγείται μέχρι τα 200 km/h, όπου σταματά το χρονόμετρο στα 7,3 δευτερόλεπτα - ένα δέκατο πιο γρήγορα από την ηλεκτρική Cayenne.
Στο Video, όπου τα δύο αυτοκίνητα οδηγούν ο πρώην πιλότος της F1 Mark Webber και η οδηγός δοκιμών της Formula E Gabriela Jilkova, το αποτέλεσμα παρουσιάζεται ως ισοπαλία - ένα προσεκτικά σκηνοθετημένο μήνυμα για την αμεσότητα που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας, ακόμη και σε ένα «θηρίο» πολλών τόνων.
Ωστόσο, τον τίτλο της ταχύτερης επιτάχυνσης 0-100 της Porsche κρατά η Taycan Turbo GT με το πακέτο Weissach, που ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 2,2 δευτερόλεπτα. Η Taycan Turbo S επίσης προηγείται με 2,4 δευτερόλεπτα. Εκεί που η Cayenne Turbo Electric ξεχωρίζει είναι η ισχύς: με 1.139 ίππους, είναι η ισχυρότερη Porsche όλων των εποχών.
Το μόνο μοντέλο που θα μπορούσε να σπάσει ξανά τα δεδομένα είναι το Mission X. Η Porsche όμως ακόμη δεν έχει αποφασίσει αν θα οδηγήσει το εντυπωσιακό ηλεκτρικό hypercar στην παραγωγή - μια διστακτικότητα που προκύπτει από το περιορισμένο ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά hypercars.
Κατά συνέπεια, το Zuffenhausen ανανέωσε την αγάπη του για τους θερμικούς κινητήρες, συνεπώς μάλλον θα είναι δύσκολο να περιμένουμε -προς το παρόν- με την Mission X έναν καθαρά ηλεκτρικό «διάδοχο» της 918 Spyder. Αν όμως κάποια στιγμή ανάψει το «πράσινο φως», οι στόχοι είναι ήδη χαραγμένοι: ο ταχύτερος γύρος αυτοκινήτου παραγωγής στο Nurburgring, αναλογία 1:1 ίπποι ανά κιλό και περισσότερη αεροδυναμική άντωση ακόμα και από την 911 GT3 RS.