Στο «απώτερο μέλλον» το νέο hypercar της Porsche

Porsche 919 Street

Η Porsche επιβεβαίωσε ότι σχεδιάζει τη δημιουργία του αυτοκινήτου που θα συνεχίσει τη θρυλική σειρά των 959, Carrera GT και 918 Spyder, όμως αυτό δεν πρόκειται να συμβεί για αρκετά χρόνια ακόμη.

Παρά την πλημμυρίδα των hypercars τα τελευταία χρόνια, και κυρίως των αμιγώς ηλεκτρικών πλέον, η Porsche δεν θα παρεκκλίνει από την παραδοσιακή της τακτική να παρουσιάζει σε απόσταση δεκαετιών τη «ναυαρχίδα» των σπορ αυτοκινήτων της κάθε διαφορετικής εποχής της αυτοκίνησης. Πέρασαν δεκαετίες πριν η Carrera GT αντικαταστήσει την 959, και η 918 Spyder την Carrera GT.

Το πρωτότυπο Porsche 919 Street του 2021
Το πρωτότυπο Porsche 919 Street του 2021
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο διευθύνων σύμβουλος της Porsche, Oliver Blume, ξεκαθάρισε ότι το νέο υπεραυτοκίνητο του Zuffenhausen δεν πρέπει να αναμένεται στο εγγύς μέλλον, παρότι ο ανταγωνισμός -όπως η Ferrari και η Lamborghini- ήδη έχουν επιβεβαιώσει πως ετοιμάζουν τα πρώτα τους αμιγώς ηλεκτρικά hypercars.

Ο 54χρονος Blume είπε, συγκεκριμένα, πως «ένα hypercar βρίσκεται πάντοτε στη στρατηγική της Porsche, και το καινούριο θα παρουσιαστεί μόλις έρθει ο καιρός του». Ο καιρός του θα εξαρτηθεί από τη στιγμή που θα είναι διαθέσιμες οι πλέον προηγμένες τεχνολογίες, ώστε το γερμανικό hypercar να βρίσκεται στην απόλυτη τεχνολογική αιχμή.

Σίγουρα ο καιρός αυτός δεν θα έρθει πριν το 2025. Και με τη διαρκή επέκταση της ηλεκτροκίνησης, σε hypercars όπως το Rimac Nevera, δεν αποκλείεται ο διάδοχος της 918 Spyder να είναι αμιγώς ηλεκτρικός. Άλλωστε, η τελευταία παρουσιάστηκε πριν από μία περίπου δεκαετία με plug-in υβριδικό σύστημα. Έχει νόημα να την ακολουθήσει άλλο ένα -έστω και βαρέως εξηλεκτρισμένο- PHEV hypercar στην εποχή της ηλεκτροκίνησης;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μόνο η Porsche γνωρίζει την απάντηση. Αν, πάντως, συνεχίσει να υφίσταται κινητήρας εσωτερικής καύσης, μοιάζει αμφίβολο να διατηρηθεί ο V8. Θα φαντάζει εκτός εποχής στα τέλη της δεκαετίας, οπότε η γερμανική εταιρεία υπολογίζει ότι το 80% των πωλήσεών της θα αφορούν σε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Συνεπώς ίσως να πάρει τη θέση του V8 ο επίπεδος εξακύλινδρος.

Δεν αποκλείεται, με το νέο της hypercar, η Porsche να θελήσει να παρουσιάσει ένα εντυπωσιακό φινάλε των θερμικών της αυτοκινήτων πριν την πλήρη μετάβαση στον ηλεκτρισμό. Από την άλλη, η εταιρεία της Στουτγάρδης έχει ξεκαθαρίσει ότι η 911 θα συνεχίσει να κρατά τη σημαία των κινητήρων εσωτερικής καύσης, καθώς δεν πρόκειται να μεταμορφωθεί αυτή τη δεκαετία σε ηλεκτρική - ούτε καν σε plug-in υβριδική.

Παρότι, λοιπόν, το hypercar βρίσκεται σε κομβική θέση στη στρατηγική της εταιρείας, η Porsche είναι πολυάσχολη με άλλα προγράμματα αυτόν τον καιρό. Προετοιμάζει για το 2024 την ηλεκτρική Macan και για το 2025 τις επίσης αμιγώς ηλεκτρικές νέες 718 Boxster και Cayman.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για το δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας το Zuffenhausen προγραμματίσει ένα μεγάλο επταθέσιο ηλεκτρικό SUV επιδόσεων που θα τοποθετηθεί πάνω από την Cayenne, μαζί με τη δεύτερη γενιά της ηλεκτρικής Taycan και ένα μεγαλύτερο ηλεκτρικό περίπου στο μέγεθος της Panamera.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ