audi q3

Αυτή είναι η πρώτη ηλεκτρική Porsche Cayenne -Πόσο κοστίζει στην Ελλάδα

Cayenne

Η Porsche κάνει ένα ακόμη αποφασιστικό βήμα προς την εποχή της ηλεκτροκίνησης, παρουσιάζοντας την ολοκαίνουργια Cayenne Electric.

H νέα Cayenne δεν αποτελεί μόνο το δεύτερο ηλεκτρικό SUV της γκάμας της, αλλά το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής στην ιστορία της μάρκα, με εκρηκτικές επιδόσεις και επιλογές που φτάνουν μέχρι και άνω των 1.000 ίππων.

Πιο συγκεκριμένα, η Cayenne Electric θα διατεθεί σε δύο εκδόσεις: τη βασική και την Turbo Electric. Στην πρώτη έκδοση, η ισχύς φτάνει τους 408 ίππους, ενώ με ενεργοποιημένο το Launch Control, η ισχύς ανεβαίνει στους 442 ίππους και η ροπή αγγίζει τα 834 Nm. Στην έκδοση Turbo Electric, αποδίδει 857 ίππους, ενώ με το Launch Control φτάνει τους 1.156  ίππους και τα1.500 Nm ροπής. Με αυτά τα νούμερα, το γερμανικό SUV επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Porsche έχει εξοπλίσει την Cayenne με δύο ηλεκτροκινητήρες, εξασφαλίζοντας τετρακίνηση και άμεση απόκριση σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Όλα αυτά στηρίζονται σε μια μπαταρία 113 kWh, με αρχιτεκτονική 800V, που επιτρέπει φόρτιση έως 400 kW και αναπλήρωση από 10% έως 80% μέσα σε μόλις 16 λεπτά. Η αυτονομία αγγίζει τα 640 χιλιόμετρα στον ευρωπαϊκό κύκλο WLTP, ενώ η Porsche παρουσιάζει και μια ιδιαίτερα καινοτόμα λύση, αφού το Cayenne Electric μπορεί προαιρετικά να φορτίζει ασύρματα στο σπίτι, απλώς παρκάροντας πάνω από μια ειδική βάση που μεταφέρει ενέργεια με ισχύ έως 11 kW.

Παρά τη μετάβαση σε ηλεκτρική μορφή, η Cayenne Electric υπόσχεται να διατηρήσει τον οδηγικό χαρακτήρα που περιμένει κανείς από ένα μοντέλο της Porsche. Έτσι, η νέα ηλεκτρική Cayenne διαθέτει το σύστημα σύστημα Active Suspension Management στον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ στην έκδοση Turbo προστίθεται και το Torque Vectoring Plus για ακόμη καλύτερη δυναμική συμπεριφορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και οι δύο εκδόσεις μπορούν να εξοπλιστούν με τετραδιεύθυνση και το σύστημα Active Ride, μια εξελιγμένη ανάρτηση που περιορίζει τις κλίσεις και τις μεταφορές βάρους στις στροφές, μειώνει τις βυθίσεις στο φρενάρισμα και προσφέρει ένα πιο ελεγχόμενο, επίπεδο πάτημα στον δρόμο. Εξαιρετικά εντυπωσιακό είναι επίσης το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, αφού σύμφωνα με την Porsche μπορεί απορροφά έως 600 kW, καλύπτοντας σχεδόν το σύνολο των επιβραδύνσεων χωρίς να εμπλέκονται τα φρένα.

Σχεδιαστικά, το μοντέλο ακολουθεί τη νέα ηλεκτρική φιλοσοφία της Porsche, θυμίζοντας σε αρκετά σημεία το Macan Electric, με πιο στρογγυλεμένες επιφάνειες και καθαρότερες γραμμές. Ωστόσο, διατηρεί σαφώς την ταυτότητα της σειράς Cayenne, ειδικά στο προφίλ και στην πίσω όψη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η καμπίνα παραμένει πιστή στο ύφος της Porsche με το ψηφιακό ταμπλό που αποτελείται από μια καμπύλη OLED οθόνη 14,3 ιντσών,και την κεντρική οθόνη που συνδυάζει το infotainment και χειρισμό του κλιματισμού.

Συναρμοσμένη με την γενικότερη τάση της αγορά στα πολυτελή μοντέλα, η Porsche προσφέρει, επιπλέον, διαθέσιμη και οθόνη συνοδηγού 14,9 ιντσών, η οποία επιτρέπει στον συνοδηγό να πλοηγηθεί, να ρυθμίσει λειτουργίες ή να παρακολουθήσει περιεχόμενο. Η μάρκα αποφάσισε να διατηρήσει κάποιες βασικές λειτουργίες αναλογικές – όπως τον έλεγχο του κλιματισμού και της έντασης ήχου – προκειμένου να διατηρείται η εργονομία και ο οδηγικός χαρακτήρας της καμπίνας.

Η νέα Cayenne Electric θα βρίσκεται στις εκθέσεις στα τέλη του καλοκαιριού του 2026, ενώ οι τιμές της στην Ελλάδα διαμορφώνονται στα 111.968 ευρώ για την βασική έκδοση και στα 175.248 ευρώ για την έκδοση Turbo Electric.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ