citroen aposirsi

Αλλάζει στρατηγική η Volkswagen: Επενδύει στα υβριδικά με range extender

Volkswagen design

Με τις ραγδαίες εξελίξεις στην Ευρώπη η Volkswagen επανεξετάζει τη στρατηγική της στην ηλεκτροκίνηση, ανοίγοντας ξανά τον δρόμο για τα EREV μοντέλα.

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλούνται τα Automotive News και Bloomberg, ο γερμανικός όμιλος εξετάζει σοβαρά την επαναφορά της τεχνολογίας EREV σε Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες, ακολουθώντας το παράδειγμα της Κίνας - όπου η συγκεκριμένη λύση γνωρίζει μεγάλη άνθηση τα τελευταία χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η χρονική συγκυρία μόνο τυχαία δεν είναι. Η επιβράδυνση της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, σε συνδυασμό με την επανεξέταση του αυστηρού πλαισίου που προβλέπει την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, δημιουργούν ένα νέο τοπίο.

Παράλληλα, οι πιέσεις από εθνικές κυβερνήσεις άνοιξαν τον δρόμο για εναλλακτικές λύσεις, με τα υβριδικά εκτεταμένης αυτονομίας να βρίσκονται πλέον ξανά στο τραπέζι. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Γερμανός καγκελάριος, Φρίντριχ Μερτς, έχει δηλώσει πως τέτοιες τεχνολογίες θα πρέπει να επιτρέπονται και μετά το 2035 - θέση που φαίνεται να κερδίζει έδαφος.

Ωστόσο, τίποτα δεν θεωρείται δεδομένο. Η διάθεση τέτοιων μοντέλων σε Ευρώπη και ΗΠΑ θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση, αλλά και από την εξέλιξη των δημόσιων πολιτικών, των κανονισμών και των κινήτρων που θα ισχύσουν τα επόμενα χρόνια.

Σε αυτό το περιβάλλον, η Volkswagen έχει ήδη φροντίσει να «θωρακίσει» τεχνολογικά τη νέα της πλατφόρμα SSP, η οποία μπορεί να φιλοξενήσει συστήματα όπου η μπαταρία υποστηρίζεται από έναν μικρό θερμικό κινητήρα με αποκλειστικό ρόλο την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ενδιαφέρον για τα range extenders δεν περιορίζεται μόνο στη Volkswagen. Πηγές αναφέρουν ότι τόσο η Stellantis όσο και η BMW εξετάζουν παρόμοιες λύσεις, ειδικά για μεγαλύτερες και ακριβότερες κατηγορίες όπου η αυτονομία και η ευελιξία παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αγοραστική απόφαση.

Στην περίπτωση της Volkswagen, τα πρώτα βήματα έχουν ήδη γίνει. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η αναβίωση της μάρκας Scout συνοδεύεται με μοντέλα με αυτή τη φιλοσοφία, ενώ στην Κίνα έχει προγραμματιστεί το λανσάρισμα μιας αντίστοιχης πρότασης μέσα στο επόμενο έτος.

Η πρώτη απτή ένδειξη ήρθε από τη Σαγκάη, όπου παρουσιάστηκε το πρωτότυπο ID. ERA, εξελιγμένο σε συνεργασία με τη SAIC. Πρόκειται για ένα μεγάλο SUV που, τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο, υπόσχεται περίπου 300 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας, με τον θερμικό κινητήρα να προσθέτει πάνω από 700 επιπλέον χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, η συνολική αυτονομία ξεπερνά το ψυχολογικό όριο των 1.000 χιλιομέτρων, απαντώντας άμεσα στο άγχος φόρτισης, το οποίο εξακολουθεί να αποτελεί βασικό εμπόδιο για την ευρύτερη αποδοχή των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ