eko rally acropolis

Range Extender (EREV): Η πιο hot τεχνολογία σήμερα στην αυτοκίνηση

Mazda MX-30 R-EV

Τα Extended Range Electric Vehicles, δηλαδή τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με μικρό κινητήρα βενζίνης για τη φόρτιση της μπαταρίας, κερδίζουν έδαφος παγκοσμίως με ραγδαίο ρυθμό.

Όπως αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα της BloombergNEF, τα EREV είναι σήμερα η ταχύτερα αναπτυσσόμενη τεχνολογία ηλεκτροκίνησης στον κόσμο. Οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 83% μέσα στο 2024, φτάνοντας τα 1,2 εκατομμύρια οχήματα. Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος της ανόδου, την προηγούμενη χρονιά είχαν πουληθεί περίπου 655.000 μονάδες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην ουσία, τα EREV διαφέρουν από τα συμβατικά plug-in υβριδικά (PHEV), καθώς βασίζονται κυρίως στην ηλεκτρική κίνηση. Η μπαταρία τους προσφέρει μέση ηλεκτρική αυτονομία περίπου 170 χιλιομέτρων, ενώ ο θερμικός κινητήρας που διαθέτουν δεν κινεί τους τροχούς, αλλά λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια για την φόρτιση της μπαταρίας όταν αυτή αδειάζει.

Έτσι, οι ιδιοκτήτες απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης, χωρίς το άγχος της αυτονομίας ή της φόρτισης, αφού το 70% των συνολικών χιλιομέτρων καλύπτεται ηλεκτρικά.

Αυτή η τεχνολογία γνωρίζει εντυπωσιακή αποδοχή κυρίως στην Κίνα, που παραμένει η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ακόμα και σε μια χώρα με την πιο ανεπτυγμένη υποδομή φόρτισης παγκοσμίως, οι οδηγοί αρχίζουν να στρέφονται σε λύσεις που δεν βασίζονται αποκλειστικά στην ανάγκη για σταθερό σημείο φόρτισης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε μια χώρα όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θεωρούνται στρατηγικό εργαλείο ενεργειακής ανεξαρτησίας και οικονομικής κυριαρχίας, η στροφή προς τα EREV φανερώνει την ανάγκη για μεγαλύτερη αυτονομία και λιγότερο άγχος στον προγραμματισμό της φόρτισης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός Κίνας, ελάχιστα μοντέλα EREV έχουν καταφέρει να περάσουν σε άλλες αγορές. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, το οποίο συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα με μπαταρία 17,8 kWh και έναν μικρό περιστροφικό κινητήρα Wankel που λειτουργεί ως γεννήτρια ρεύματος. Αντίστοιχης λογικής είναι και τα Nissan e-POWER, αν και αυτά δεν φορτίζονται από πρίζα, γεγονός που τα αποκλείει από την κατηγορία σύμφωνα με την ανάλυση της BloombergNEF.

Τα δεδομένα αποδεικνύουν ότι η τάση δεν είναι παροδική. Το 2024 πουλήθηκαν 11 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, εκ των οποίων τα 1,2 εκατομμύρια ήταν EREV - περίπου το 10% του συνόλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα χρόνο πριν, το ποσοστό τους ήταν μόλις 6,9%, κάτι που φανερώνει ότι η ανάπτυξη είναι εκθετική. Αντίστοιχα, τα plug-in υβριδικά σημείωσαν άνοδο 63,6%, φτάνοντας τις 5,5 εκατομμύρια μονάδες μέσα στο 2024, όταν την προηγούμενη χρονιά ήταν περίπου 3,5 εκατομμύρια.

Όλα αυτά δείχνουν πως οι οδηγοί δεν απορρίπτουν την ηλεκτροκίνηση. Αντίθετα, αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα της -την αθόρυβη λειτουργία, τη ροπή και την απόδοση- αλλά παράλληλα αρχίζουν να συνειδητοποιούν πως η δημόσια φόρτιση γίνεται σταδιακά πιο ακριβή, φτάνοντας σε ορισμένες περιπτώσεις να κοστίζει περισσότερο ανά χιλιόμετρο από ένα συμβατικό αυτοκίνητο βενζίνης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με λίγα λόγια, η φόρτιση συμφέρει οικονομικά μόνο όταν γίνεται στο σπίτι ή στη δουλειά. Όταν όμως απαιτείται φόρτιση στο δημόσιο δίκτυο, η διαδικασία γίνεται όχι μόνο πιο ακριβή αλλά και πιο χρονοβόρα και πολύ λιγότερο πρακτική. Και αυτό ακριβώς είναι το σημείο όπου τα EREV -και σε μικρότερο βαθμό τα PHEV- αποδεικνύονται ιδανικές λύσεις για την πραγματική καθημερινότητα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ